Strony internetowe w abonamencie

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 3 minuty

Spis treści

  1. Czy strona internetowa na abonament jest opłacalna?
  2. Jakie są zalety strony internetowej w abonamencie?
  3. Jakie są wady strony internetowej w abonamencie?
  4. Jakie są zalety jednorazowo płatnej strony internetowej?
  5. Czy strona internetowa w abonamencie to na pewno dobre rozwiązanie?

Czy strona internetowa na abonament jest opłacalna?Strony w abonamencie

Posiadanie strony internetowej to niezbędny element prowadzenia działalności. Internet jest bowiem miejscem, w którym obecnie coraz więcej osób poszukuje nie tylko informacji, ale również wyszukuje produkty lub usługi. Zaprezentowania swojej oferty daje możliwość pozyskania nowych Klientów i dzięki temu rozwija działalność. Z założeniem strony internetowej wiąże się szereg niezbędnych prac, które są trudne do zorganizowania dla osób niezwiązanych z branżą. Dlatego na rynku pojawiają się firmy oferujące usługi związane z wykupieniem strony internetowej w abonamencie. Polega ona na tym, że płacimy określoną kwotę za posiadanie strony internetowej, lecz jest to płatność miesięczna, w całym okresie posiadania serwisu. Miesięczny koszt takiej usługi to około 200-300 zł, ale zdarzają się przypadki, kiedy klienci płacą o wiele więcej.

Jakie są zalety strony internetowej w abonamencie?

  •  Niski koszt uruchomienia witryny. Początkowy koszt wykonania strony wydaje się niewielki. Biorąc jednak pod uwagę wymagany wielomiesięczny okres wymagalności podpisania umowy, jest to zobowiązanie finansowe na dłuższy czas.
  •  Możliwość dodania faktury z opłatą abonencką do kosztów prowadzenia działalności.
  •  Możliwość samodzielnego stworzenia strony w kreatorze, oferowana przez niektórych usługodawców stron w abonamencie. Jest to dobra opcja dla osób, które chcą same stworzyć stronę w edytorze. Należy jednak pamiętać, że możliwości mogą okazać się ograniczone, chociażby przez ilość oferowanych funkcjonalności w kreatorze.

Jakie są wady strony internetowej w abonamencie?

  • Konieczność cykliczne płatności przez wielomiesięczny okres trwania współpracy. Umowy podpisywane są minimum na okres od 12 miesięcy, a zerwanie umowy wcześniej wiąże się z poniesieniem jeszcze większych kosztów.
  • Ukryte koszty. Do korzystnej miesięcznej ceny doliczona jest np. opłata aktywacyjna, opłata za dodatkową pomoc techniczną
  • Strona stworzona z gotowych szablonów. Najczęściej strona internetowa w abonamencie, tworzona jest na podstawie gotowych szablonów, oferowanych przez usługodawcę. W takich przypadkach niemożliwe jest całkowite dostosowanie strony www do potrzeb Klienta.
  • Ściśle określony zakres usług oferowanych w pakiecie. Cena obowiązująca w umowie obejmuje np. 1h obsługi technicznej miesięcznie lub określoną ilość podstron. Biorąc pod uwagę możliwy rozwój firmy usługobiorcy, może okazać się, że dodanie dodatkowych treści na stronę obciążone będzie kolejnymi kosztami.
  • Ograniczone możliwości rozwoju oraz instalowania rozszerzeń do strony. Usługodawcy abonamentowi, zwykle nie dają możliwości edycji kodu strony.
  • Częste ukryte pułapki w umowie. Podpisując umowę, należy dokładnie ją przeanalizować. Zdarzają się sytuacje, w których klienci nie byli świadomi, że np. stronę internetową muszą samodzielnie zaprojektować w kreatorze.
  • Uzależnienie od usługodawcy abonamentowego. Wybierając stronę internetową w abonamencie, Klient najczęściej tylko ją wynajmuje, a po zakończeniu umowy strona zostaje usunięta z serwera usługodawcy.
  • Jakość strony uzależniona jest od wysokości abonamentu i ograniczeń, jakie niosą za sobą kreatory stron.

Alternatywną wersją dla stron w abonamencie są witryny wykonane na podstawie płatności jednorazowej. Zwykle w takich ofertach płatność dokonywana jest w momencie publikacji strony i poza tym Klient ponosi jedynie niewielką coroczną opłatę za odnowienie serwera i domeny. Zamawiając stronę internetową u projektanta, Klient najczęściej staje się jej posiadaczem i otrzymuje prawa autorskie do projektu, za który zapłacił. Jest to zasadnicza różnica w porównaniu do stron internetowych abonamentowych, gdzie Klient jedynie wynajmuje je na okres trwania umowy.

Jakie są zalety jednorazowo płatnej strony internetowej?

  • Strona jest indywidualnie dostosowana do potrzeb Klienta.
  • Klient otrzymuje stronę internetową, która jest zgodna z jego wizją, nieograniczaną przez szablonowe rozwiązania abonamentowe.
  • Klient może wybrać dowolną, dostępną domenę, która pasuje do jego działalności.
  • Możliwość swobodniejszej rozbudowy strony internetowej o dodatkowe treści.
  • Klient nie jest przywiązany do jednego usługodawcy, po zakończeniu realizacji strony internetowej może zwrócić się do jednego.
  • Kompleksowe usługi, gdzie całość pracy wykonuje projektant.

Czy strona internetowa w abonamencie to na pewno dobre rozwiązanie?

Niestety, ale wybierając usługodawcę stron www na abonament, często możemy spotkać osoby, które naciągają nieświadomych Klientów na duże wielomiesięczne koszty. Dokupowanie dodatkowych usług i ukryte warunki umowy sprawiają, że końcowy koszt strony internetowej na abonament przewyższa jej wartość. Wybór witryny, która jest wykonana w systemie płatności jednorazowej to bezpieczniejsze rozwiązanie i brak konieczności podpisywania wielomiesięcznych umów. Początkowo zarządzanie stroną internetową może wydawać się skomplikowane. Są jednak firmy, które oferują szkolenie z obsługi strony w cenie realizacji projektu. Można również skorzystać z administracji stron www w przypadkach np. rozwiązywania serwerowych problemów, aktualizacji szablonu graficznego itp. Stąd w takich sytuacjach w Ajmer możemy pomóc doraźnie lub długoterminowo więc usługobiorca nie musi martwić się, że jego witryna zostanie bez nadzoru.

Strona internetowa na abonament będzie więc dobrym rozwiązaniem dla osób mających umiarkowane wymagania do projektu i ograniczony, początkowy budżet. Strona bez abonamentu to rozwiązanie dla osób, które mają zagospodarowany budżet na stronę i chcą mieć ją wykonaną wg konkretnych preferencji.

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog