Portale WWW

TWORZONE NA MIARĘ TWOICH POTRZEB I CELÓW

Tworzenie portali www
Masz pomysł na biznes lub koncept, którego nie da się “streścić” w formie prostej strony www? A może chciałbyś otworzyć serwis internetowy, na którym mógłbyś zarabiać? Jeśli tak, wówczas własny portal internetowy będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Wiemy jak go wykonać aby zarabiał.

Portal internetowy to projekt, który wymaga zaawansowanego procesu planowania już na etapie przedprojektowym. Portale charakteryzują się znacznie większą liczbą funkcjonalności aniżeli przeciętna strona www oraz wyższym poziomem zaawansowania technicznego. Dlatego mając to na uwadze, do projektowania portali podchodzimy ze szczególną starannością już na etapie przygotowawczym, dbając o stworzenie dokładnej specyfikacji projektowej na podstawie kontaktu z klientem.
Dzięki temu portale www, które projektujemy i wdrażamy charakteryzują się oryginalnym oraz profesjonalnym designem jak również optymalną funkcjonalnością oraz przemyślaną strukturą.

Dedykowany Portal Internetowy - Co Warto Wiedzieć

Etapy projektowania

aktualnosci

01 | Konsultacje

Etap, w którym ustalamy z Państwem wymagania i oczekiwania co do projektu. Do Państwa oczekiwań dodajemy własne pomysły, wyciągamy wspólne wnioski oraz przemyślenia.Te następnie kompilujemy w specyfikację , na podstawie której przechodzimy do procesu realizacji koncepcji graficznej.

02 | Projekt graficzny

To etap, w którym projektujemy układy i wygląd strony internetowej w oparciu o specyfikację. Na tym etapie zależy nam aby pokazać klientowi jak będzie wyglądała wizualne strona po zakończeniu. Projekty graficzne przedstawiamy w postaci statycznych grafik, wraz ze szczegółowym opisem działania każdego elementu.

03 | Wdrożenie strony

Na podstawie zaakceptowanego projektu strony www z poprzedniego etapu lub naniesieniu ewentualnych uwag projektowych, przystępujemy do etapu finalnego, tj. kodowania i wdrażania strony internetowej. Wdrożony serwis posiada wszystkie funkcjonalności, efekty, animacje oraz oprogramowanie webowe, stając się tym samym kompletną i w pełni funkcjonalną stroną www do publikacji w sieci.

Dobrze zaprojektowany portal to źródło zysków

  • Dla kogo portal www? Dla osób, które potrzebują

  • Co daje portal internetowy

  • Cechy skutecznego portalu internetowego

  • zbudować serwis informacyjny, tematyczny lub spełniający konkretne zadanie np. portal randkowy, portal branżowy, portal urzędniczy
  • rozreklamować swoją działalność poprzez miejsca reklamowe na portalu
  • dzielić się wiedzą i budować rosnące grono stałych użytkowników portalu
  • zarabiać na miejscach reklamowych
  • możliwość budowania stałego grona czytelników i użytkowników (potencjalnych klientów)
  • okazje do skutecznej, nieinwazyjnej reklamy własnej działalności poprzez miejsca reklamowe
  • skuteczne budowanie listy mailowej
  • zarabianie na miejscach reklamowych
  • budowanie wizerunku firmy za pomocą wartościowych treści
  • odpowiednia struktura i prostota nawigacji
  • łatwy oraz intuicyjny system zarządzania treścią
  • dostęp do aktualności, archiwum i możliwość kategoryzowania treści na portalu
  • narzędzia do pozyskiwania czytelników i potencjalnych klientów jak np: newsletter, integracja z portalami  społecznościowymi, formularze zapisu
  • spoty reklamowe (miejsca na reklamy tekstowe, graficzne, video dla potencjalnych reklamodawców)

Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem prac nad portalem internetowym

Przygotowanie koncepcji

Portal zanim powstanie powinien posiadać jakiś zamysł koncepcyjny. W zależności od tego na jakim etapie planowania Państwo są, warto posiadać ogólny zarys koncepcji portalu tj. co ma robić, jaką funkcję spełniać oraz wypisać sobie w postaci listy działanie każdej z funkcjonalności. Im więcej informacji otrzyma wykonawca odnośnie sposobu działania portalu tym kosztorys będzie dokładniejszy a projekt często tańszy. Mając przygotowaną taką koncepcję jako wykonawca możemy doprecyzować sposób działania technicznego poszczególnych elementów, wypracowując tym samym funkcjonalności.

Ustalenie grupy docelowej

W zależności od tego, do kogo będzie kierowany portal, zarówno sposób prezentacji treści jak również funkcjonalności będą odmienne pod względem merytorycznym i technicznym. Np. jeśli odbiorcą portalu mają być osoby starsze, musi on być intuicyjny w obsłudze i pozbawiony elementów rozpraszających uwagę. Jeśli portal kierowany jest z kolei np. do branży technicznej, czy też informatycznej, wówczas można sobie pozwolić na pewną ekstrawagancję, dodając więcej elementów wizualnych na portalu, odbieranych pozytywnie w tej branży.

Cele marketingowe

Należy się zastanowić w jaki sposób portal ma na siebie zarabiać. Zgadujemy, że nikt nie wydaje kilku-kilkunastu tys. zł na portal hobbystyczny. Cykl życia portalu jest długi od startu przez zdobywanie czytelników, użytkowników po wzrost popularności i w efekcie monetyzację. Ta może odbywać się w różnej formie od artykułów sponsorowanych, po miejsca reklamowe, tudzież kampanie mailingowe. Należy przemyśleć jakie treści i w jaki sposób będą podawane aby zachęcić użytkowników do ich czytania.  Tylko wartościowe treści przyciągają użytkowników i reklamodawców.

Realizacje stron internetowych oraz wdrożone funkcjonalności

Serwis zbudowany na projektowanym od podstaw szablonie graficznym.

Portal posiada system zarządzania treścią.

pozycjonowanie

Portal jest zoptymalizowany pod wyszukiwarki.

Na portalu zaprogramowaliśmy system komunikacji pacjentów ze specjalistami.

Portal zbudowaliśmy na oryginalnym projekcie graficznym.

Portal posiada system cms do zarządzania treścią.

pozycjonowanie

Portal został zoptymalizowany pod wyszukiwarki i przygotowany do pozycjonowania.

Na portalu zaprogramowaliśmy system do prowadzanie zgłoszeń między sygnalistą a administratorem firmy.

PORTAL SLUCHNAPLUS.PL

Stworzyliśmy portal www, którego celem było kojarzenie osób z niedosłuchem z dostawcami nowoczesnych aparatów słuchowych. Portal zbudowany jest z części funkcjonalnej, gdzie pacjenci mogą zarejestrować się na darmowe badanie słuchu do poszczególnych placówek  oraz części merytorycznej, która dostarcza wartościowej i darmowej wiedzy na temat niedosłuchu i rozwiązań jakie pojawiły się w branży.

PORTAL KANALZGLOSZENIOWY.PL

Portal internetowy stworzony dla Centrum Audytów Bezpieczeństwa. Ideą portalu jest obsługa zgłoszeń sygnalistów, zgłaszających uwagi w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych. W związku z tym zaprogramowaliśmy system zgłoszeń oparty o tickety, gdzie administrator firmy może odbierać zgłoszenia od wybranego sygnalisty na temat jej działania i reagować na zgłoszenia. Portal zapewnia pełną anonimowość sygnalistów jak i administratorów firm.

FAQ - często zadawane pytania i odpowiedzi

1 1. Czy do współpracy przy budowie portali www z Państwem potrzebna jest jakaś wiedza techniczna?

Nie. Do współpracy klient nie potrzebuje posiadać żadnej wiedzy technicznej. Wystarczy wstępne określenie swoich potrzeb a nasi specjaliści prowadzą przez cały proces od projektu po instalację portalu.

2 2. Co potrzebne jest do budowy portalu www

Do budowy strony potrzebujemy materiałów tj. treści wstępnych jakie mają się znaleźć w dniu startu portalu. Mogą to być aktualności, informacje organizacyjne, wszystko co powinien zobaczyć użytkownik portalu.

W finalnym etapie będzie potrzebny dostęp do serwera (hostingu) i wykupiona domena.

3 3. Kto organizuje hosting i domenę do portalu internetowego?

Zalecamy aby klient zakupił serwer i domenę na własność i przekazał nam dane do panelu celem instalacji. W sprawie serwera i domeny możemy doradzić i podać konkretne wytyczne jak dokonać zakupu krok po kroku. Trzeba brać pod uwagę, iż portale www ze względu na swoje rozbudowane parametry potrzebują stabilnych i mocniejszych hostingów.

4 4. Jakie są etapy tworzenia portalu www?

W zależności od wybranej oferty, proces tworzenia przebiega następująco:

  • konsultacje z naszym grafikiem
  • opracowanie koncepcji graficznej portalu i przekazane do uwag
  • na podstawie zaakceptowanej koncepcji graficznej wdrażamy i programujemy finalny serwis internetowy
  • wgrywamy zakończony portal na domenę docelową

5 5. Czy muszę posiadać zdjęcia i grafiki do portalu?

W przypadku portalu internetowego, nie wymagamy wstępnych materiałów graficznych, ponieważ jego wygląd i układ budujemy z wykorzystaniem grafik stworzonych przez nasz zespół graficzny. Jakkolwiek istotą dalszego rozwoju portalu jest np. zamieszczanie aktualności ze zdjęciami, które de facto właściciel portalu powinien posiadać na własność lub mieć zgodę na publikację.

6 6. Czy grafiki i materiały, proponowane na portalu internetowym są legalne?

Wszystkie materiały graficzne, jakich używamy do budowy strony internetowej są legalne, pobrane licencyjnie z baz photostock, z możliwością użytkowania do celów komercyjnych na potrzeby portalu.

7 7. Co jeśli jakaś grafika lub element mi się nie spodoba.

Przed każdą realizacją proponujemy projekt graficzny, na który klient może nanieść swoje poprawki, które następnie wprowadzamy do projektu. Jeśli chodzi o zdjęcia licencjonowane i grafiki, umieszczamy je ze znakiem wodnym. Dopiero jak klient je zaakceptuje to pobieramy wersje licencjonowane bez znaków wodnych.

8 8. Czy muszę posiadać tekst i treści do portalu www?

W tej kwestii mamy kilka modeli współpracy do ustalenia:

  • klient dostarcza nam wszystkie treści stworzone samodzielnie
  • klient nie dostarcza nam treści ale chce mieć możliwość ich samodzielnego uzupełnienia później. W tym przypadku wdrażamy predefiniowane pola tekstowe, z tekstem zaślepkowym, w którego miejsce będzie można dostawić własny tekst
  • klient zleca nam stworzenie tekstów. Wówczas prosimy o podstawowe informacje, niezbędne informacje na temat portalu i jego działalności, resztę treści tworzy nasz copywriter.

9 9. Jak długo trwa realizacja portalu internetowego?

Czas trwania realizacji zależy od stopnia zaawansowania portalu www, ilości podstron tudzież mechanizmów jakie mają się znaleźć na nim.

  • Szacunkowo dla standardowych portali do 10 podstron ten czas wynosi 4-5dni roboczych łącznie z projektem graficznym
  • Dla stron killkudziesięciostronicowych do 10-15 dni roboczych

Czas realizacji również zależy od płynności kontaktu z klientem i kompleksowości treści merytorycznej dostarczonej do portalu przez klienta.

10 10. Czy będę mógł samodzielnie zarządzać portalem internetowym?

Tak. Każdy portal tworzymy na systemie cms do zarządzania treścią. Wraz z portalem wydajemy instrukcje zarządzania, która jasno i klarownie opisuje jak edytować poszczególne jego treści.

11 11. Jak wygląda szkolenie z obsługi portalu?

Po zakończeniu i zaakceptowaniu portalu, klient otrzymuje instrukcje w formacie pdf, opisującą działanie i zarządzanie poszczególnymi elementami. Dokumentacja w większości przypadków wyjaśnia wszystkie niezbędne kwestie. W przypadku dalszych niejasności można umówić się na bezpłatne szkolenie online na żywo z naszym programistą lub w siedzibie naszej firmy.

12 12. Czy płacę z góry za całość projektu przed jego rozpoczęciem?

Nie, klient płaci niewielką zaliczkę w wys. 10% na rozpoczęcie projektu, resztę dopiero po zaakceptowaniu portalu. Na wszystko jest umowa zabezpieczająca interes obu stron, którą można podpisać z nami zdalnie. W przypadku długoterminowych i zaawansowanych projektów, rozliczamy płatności ratami za konkretne etapy zakończonych i zweryfikowanych prac.

13 13. Czy mam jakieś wsparcie i gwarancję na portal?

Tak na portal jest udzielana roczna gwarancja i wsparcie przy aktualizacji, pomoc w zagadnieniach technicznych i konsultacje na życzenie.

Po upływie roku, można dalej zlecać nam opiekę nad portalem. Wówczas pracujemy zleceniowo w zależności od zakresu prac.

14 14. Czy mój portal będzie dostosowany do urządzeń mobilnych?

Tak każdy portal, który projektujemy dostosowujemy do urządzeń mobilnych i testujemy na różnych urządzeniach od tabletów po smartfony i iphony.

15 15. Czy mój portal będzie dostosowany do wyszukiwarek?

Tak w ramach projektowania portali przeprowadzamy wstępną optymalizacje na słowa kluczowe, dbamy o lekkość i maksymalnie dostosowanie do wymagań Google. Na koniec indeksujemy portal w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o dalsze bardziej zaawansowane pozycjonowanie i optymalizacje, prowadzimy je na życzenie klienta w ramach abonamentowej oferty pozycjonowania.

16 16. Czy jesteście w stanie pozycjonować portal internetowy?

Tak każdy internetowy jesteśmy w stanie skutecznie reklamować i pozycjonować w Google. Dodatkowym atutem takiej współpracy jest to, że w ramach pozycjonowania dokonujemy niezbędnych dodatkowych zmian za darmo. Dlatego warto pozycjonować w firmie, która portal robiła. Wpływa to na szybszą optymalizację i płynne dokonywanie modyfikacji na portalu do zmieniających się trendów wyszukiwarek.

Ciekawe artykuły na temat portali internetowych

Spis treści Podstawowy błąd usługobiorców Portal internetowy Portale merytoryczne Portale zadaniowe Strony Internetowe Podstawowy błąd usługobiorców Wiele osób często poszukując wykonawcy serwisu internetowego myli pojęcia pomiędzy stroną www a portalem...
Spis treści Podstawowe zadania agencji interaktywnej Firma Tworząca Strony www - Czym się wyróżnia Dlaczego wiele firm wybiera agencje tworzące strony www zamiast freelancerów, którzy są z natury tańsi? Podstawowe...
Vlog