Jak Wybrać Firmę Pozycjonerską

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 3 minuty

Spis treści

  1. Pozycjonowanie – co to?
  2. Jak Wybrać Firmę Agencję Pozycjonerską (SEO)?
  3. Nie masz programisty na etacie? Możesz mieć problem.

Pozycjonowanie – co to?

Pozycjonowanie to kluczowy element kampanii każdej firmy, która chce zaistnieć w sieci oraz zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach internetowych.
jak wybrać agencję pozycjonerską

Jak ważną rolę odgrywa pozycjonowanie w kampanii reklamowej firmy, można przekonać się obserwując czołowe wyniki wyszukiwarek i obecne w nich strony konkurencyjne. Zwykle ich obecność na liście nie jest dziełem przypadku.

Dobrze i rzetelnie wykonane pozycjonowanie strony internetowej może w sposób diametralny podnieść ilość docelowych zapytań o usługi, produkty firmy i przede wszystkim zwiększyć w efekcie wielkość sprzedaży.

To jaką firmę wybierzesz do pozycjonowania strony internetowej decyduje czy najbliższe miesiące będą mijały pod znakiem oglądania wzrostów pozycji przy minimalnym zaangażowaniu z Twojej strony czy będzie to droga przez mękę wywołana przepychankami z wykonawcą.

Jak Wybrać Firmę Agencję Pozycjonerską (SEO)?

Jest kilka kluczowych elementów, na które powinno się zwracać uwagę przy nawiązaniu współpracy:

  • przykładowe case studies – lista fraz lub stron, które udało się do tej pory wypozycjonować firmie celem zweryfikowania skuteczności
  • zaplecze i metody pozycjonowania – pomimo iż agencje pozycjonerskie skutecznie maskują swoje źródła pozycjonowania, to dodatkowa deklaracja najlepiej pisemna od agencji o używaniu wyłącznie legalnych i etycznych metod pozycjonowania stanowi dodatkowe zabezpieczenie Twoich interesów.
  • jaki zakres prac zostanie wykonany w ramach kampanii pozycjonowania – jest to praktycznie newralgiczny punkt, który klienci agencji SEO często pomijają, przysparzając sobie tym samym bardzo wiele pracy i kłopotów, dlatego ten punkt rozwiniemy poniżej.

Otóż wielu klientów, kierując się entuzjazmem wobec potencjalnych statystyk i superlatyw obiecywanych przez wykonawcę zapomina dokładniej zajrzeć w umowę. W efekcie nie zwracają uwagi na szczegóły umowy i zakres prac jaki w ramach pozycjonowania zostanie przez wykonawcę zrealizowany.

Pamiętając iż proces pozycjonowania składa się z optymalizacji strony www w pierwszym etapie a następnie jej pozycjonowaniu jako dalszy etap, wielu klientów wpada w pułapki umowne z tymi zagadnieniami związane.

Nie masz programisty na etacie? Możesz mieć problem.

Po podpisaniu umowy często okazuje bowiem iż klient, któremu ktoś kilka lat temu wykonał stronę, musi wprowadzać wszelkie zmiany niezbędne do jej pozycjonowania samodzielnie, ponieważ agencja seo nie zajmuje się administrowaniem strony.

To niestety realia pozycjonowania, z którymi spotykaliśmy się niejednokrotnie u klientów szukających u nas ratunku w tego typu sytuacjach.
Wiele agencji seo bowiem poza specjalistami od pozycjonowania i tzw. „link buildingu” nie posiada webmasterów czy zespołów technicznych do zarządzania stronami internetowymi.
W efekcie klient zostaje na lodzie zwłaszcza jeśli sam nie zatrudnia programisty. Musi na własną rękę szukać firmy trzeciej, która zwykle za niemałe pieniądze wprowadzi takie zmiany, narażając się tym samym na dodatkowe koszty.

Dlatego bardzo istotnym jest aby nawiązywać współpracę z agencją, która posiada kompletny zespół specjalistów zarówno do pozycjonowania strony, przeprowadzenia kampanii jak również dokonania na stronie www niezbędnych zmian. Oszczędność, czasu, pieniędzy oraz nerwów nieporównywalna.

Zatem podejmując współpracę z agencją SEO, nie zapomnij się zapytać czy firma zatrudnia webmastera, który zajmie się wprowadzaniem zmian na stronie www.
Jeśli agencja poprosi o tymczasowy dostęp do zarządzania stroną celem jej analizy to tylko świadczy o jej rzetelnym podejściu do współpracy. Ze względu na rozmaite technologie jakimi wykonawcy się posługują w budowie stron www, rzetelna agencja seo sprawdzi możliwości edycyjne strony, zwłaszcza tej, której sama nie robiła zanim obieca „gruszki na wierzbie”.

Brak kompetentnego programisty jest często zmorą klientów, którzy wiążą się długoterminowymi umowami z agencjami pozycjonerskimi i nie dostają w efekcie żadnych rezultatów z powodu niewdrożonych w terminie zmian na stronie. W takich przypadkach często agencje zabezpieczają się umownie od ponoszenia odpowiedzialności a klient wyrzuca pieniądze w błoto.

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog