Cennik Stron Www

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 4 minuty

Spis treści

  1. Ceny Stron Www
  2. Agencja Interaktywna czy Freelancer
  3. A jak to ma się do kosztów?

Ceny Stron Www

cennik stron internetowych
Ile kosztuje strona internetowa – to często zadawane pytanie, na które pada odpowiednio tak dużo różnych odpowiedzi ilu jest wykonawców.

Cennik stron internetowych może być  rozbieżny nawet w przypadku podobnego koncepcyjnie projektu, co często wprawia klientów w zakłopotanie oraz uniemożliwia rzetelną ocenę uzasadnienia finansowego poszczególnych ofert.

W tym wpisie postaramy się przybliżyć co wpływa na zróżnicowane ceny stron internetowych.

Otóż ceny zależą w dużej mierze od zaawansowania projektów jak również doświadczenia i wiedzy wykonawcy.

Elementami wpływającymi najczęściej na cenę są tu zatem:

  • doświadczenie projektanta strony www
  • poziom skomplikowania strony www
  • jak dużo osób jest zaangażowanych w pracę nad stroną www
  • czy strona ma być zarządzana i obsługiwana powdrożeniowo
  • poziom wsparcia technicznego
  • czy strona internetowa ma być robiona na gotowych rozwiązaniach czy ściśle dedykowanych, projektowanych od podstaw
  • czy klient posiada specyfikację strony czy wymaga przygotowania jej przez projektanta

Powyższe to tylko niektóre elementy wpływające na cennik strony www.

To z kolei powoduje iż wybór rzetelnego wykonawcy może okazać się kłopotliwy.

Dlaczego?

Ponieważ klienci często oceniają wizualnie projekt strony internetowej od frontu czyli na podstawie tego co widzą na monitorze. Niestety strony www zwłaszcza te bardziej zaawansowane są bardziej złożone, ponieważ sam wygląd zewnętrzny strony może być taki sam, ale zarządzanie nią od zaplecza może działać zupełnie inaczej w zależności od wykonawcy.

To zarządzanie stroną i poziom jego skomplikowania jest często zmorą klientów. Brak intuicyjności strony www może zniechęcić skutecznie jej administratora i przysporzyć problemów nie tylko w postaci straty czasu ale także strat biznesowych dosłownie.

Kierowanie się niską ceną strony www musi generować jakieś ograniczenia, tj. w postaci prostych, ograniczonych rozwiązań, które wpływają pozytywnie na cenę, ale w efekcie na gorszą jakość i niższą skuteczność witryny. Oczywiście nie zawsze jest to zasadą jakkolwiek zauważalnym jest wzrost cen stron www wprost proporcjonalnie do jakości realizacji i doświadczenia.

Kto wykonuje Twoją stronę internetową jest również istotnym czynnikiem decydującym o tym ile kosztuje strona www.

Tutaj na rynku możemy wyróżnić dwie grupy wykonawców:

  • freelancer
  • agencja interaktywna

To, z usług której grupy skorzystasz zależy głównie od Twoich potrzeb, celów i nadziei związanych ze stroną www. Dlatego dogłębnemu porównaniu powyższych grup wykonawców poświęciliśmy oddzielny wpis pt:

Agencja Interaktywna czy Freelancer

w którym  przybliżymy kiedy uzasadnionym jest korzystanie z usług jednego czy drugiego wykonawcy.

Freelancer –  pod nazwę możemy podpiąć wykonawcę, który samodzielnie tworzy strony www od podstaw. Tym samym jego koszty są ograniczone (tj. brak angażowania dodatkowych specjalistów do projektowania) a co za tym idzie cennik strony www będzie u takiego freelancera również niższy aniżeli w agencji interaktywnej.

Wsparcie techniczne

Kierując się niższą ceną strony www u freelancera trzeba również brać pod uwagę ograniczenia w zakresie przeszkolenia z obsługi strony, czy też wsparcia powdrożeniowego, gdyby coś poszło nie tak. Na zdrowy rozsądek freelancer to zwykle jedna osoba, której moce przerobowe są ograniczone a możliwość dalszej obsługi wykonanego projektu czy odebrania telefonu od „rozliczonego” klienta niekoniecznie znajdzie swoje uzasadnienie zwłaszcza kiedy gonią kolejne projekty. Takie są niestety realia z którymi spotkaliśmy się u wielu klientów, na których wykonawca po uregulowaniu faktury nie znalazł już czasu.

Agencja Interaktywna –  to zespół specjalistów z różnymi kompetencjami, którzy uzupełniając się dokładają swoich umiejętności do wykonywanych projektów. Dzięki temu statystycznie projekty wykonywanie przez agencje interaktywne są bardziej wszechstronne i wyższej jakości. Są wynikiem pracy kilku specjalistów np, grafika, programisty, pozycjonera zamiast jednego jak w przypadku freelancera. Projekty również powstają szybciej i są większe możliwości oraz płynność w zakresie wsparcia technicznego czy dalszego rozwoju.

Za tym wszystkim jednak idzie wyższa cena.

Dlatego zasadnym jest wybór agencji interaktywnej jeśli jako klient planujesz dalszy rozwój projektu po zakończeniu oraz oczekujesz obsługi na wysokim poziomie jak również płynnego kontaktu z firmą.  W przeciwnym razie można szukać w miarę rzetelnego freelancera aby ciąć koszty jeśli czasowo możesz sobie na to pozwolić.

A jak to ma się do kosztów?

Trudno jednoznacznie określić ponieważ tyle ile jest agencji interaktywnych oraz freelancerów, tyle jest cenników i sposobów na podejście do wycen stron internetowych.

Jakkolwiek statystycznie ceny plasują się następująco

Agencja Interaktywna

  • strona www  na gotowym szablonie – od 2 tys do 4 tys
  • strona www  na szablonie projektowanym od podstaw – 3 tys do 5 tys
  • sklep internetowy na gotowym szablonie – 4-6 tys zł
  • sklep internetowy na szablonie projektowanym autorskim – 5-15 tys zł w zależności od złożoności sklepu oraz ilości produktów

Freelancer

  • strona www  na gotowym szablonie – od 1,5 tys do 2,5 tys
  • strona www  na szablonie projektowanym od podstaw – 2 tys do 3 tys
  • sklep internetowy na gotowym szablonie – 3-4 tys zł
  • sklep internetowy na szablonie projektowanym autorskim – 3,5-8 tys zł

Oczywiście ceny są szacunkowe  i raczej odpowiadają wykonawcom, którzy znają się na swoim fachu.

O ofertach z serii „sklepy za 300 zł” nawet nie wspominamy bo korzystanie z usług tego typu wykonawców to proszenie się o problemy oraz wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Jeśli chodzi o wyceny projektów www na podstawie konkretnej specyfikacji ceny mogą u różnych firm odbiegać od kilkuset nawet to kilku tysięcy złotych za podobny projekt. Trzeba brać pod uwagę, że nie kupujemy konkretnego modelu lodówki, gdzie uzasadnionym jest szukanie najtaniej a z pozoru podobny produkt, który jednak będzie wyglądał inaczej u każdego wykonawcy.

Jak sprawdzić uzasadnienie ceny strony www zwłaszcza jeśli nie należy do najniższych?

Otóż wraz z ceną powinno iść proporcjonalnie doświadczenie. Biorąc dwie oferty cenowe na strony www warto porównać portfolio i opinie klientów wykonawcy. Dobrym miejscem na weryfikacje jest wpisanie nazwy firmy w Google i sprawdzenie opinii, które często na wizytówce firmowej się pojawiają. Uzasadnieniem wysokiej ceny wykonawcy za projekt www powinna być jakość wykonanych przez niego prac oraz styl, który albo nam odpowiada albo w podanej cenie nie ma uzasadnienia. Również trzeba brać pod uwagę, że agencje interaktywne często doliczają budżet za obsługę techniczną i wsparcie powdrożeniowe. W tej sytuacji sam oceń czy wolisz zapłacić trochę więcej i mieć spokój, że zawsze jest ktoś w tle, kto pomoże ci w sprawach technicznych przy stronie czy też nie i stawiasz na oszczędność.

Oczywiście bywają wyjątki iż w dolnej granicy cenowej można znaleźć rzetelnego i doświadczonego wykonawcę w postaci początkującej agencji czy doświadczonego freelancera ale jest to zjawisko coraz rzadziej spotykane.

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog