
Pozycjonowanie i E-marketing są uznawane za jedne z najskuteczniejszych metod reklamy, które mogą przynieść wymierny zwrot z inwestycji w niedługim czasie.
Zakładając iż efektem każdej reklamy powinno być jak najwięcej zapytań ze strony klientów a z nich idąc dalej “za ciosem” sprzedanych im produktów i usług to na podstawie wieloletnich działań możemy uznać iż pozycjonowanie i marketing w wyszukiwarkach wiedzie prym w relacji koszt-docelowość-efekt.
Aby dobrze wypozycjonować czy zareklamować stronę w wyszukiwarkach musi być spełnione kilka czynników, które wiele firm pozycjonerskich pomija.
Przede wszystkim strona www musi być atrakcyjna, dobrze “napisana” tj zachęcać potencjalnego klienta swoją ofertą, następnie należy ją odpowiednio zoptymalizować pod odpowiednie słowa kluczowe.
Dopiero kiedy te podstawowe założenia zostaną spełnione, można przystąpić do procesu pozycjonowania.
Mówiąc w skrócie pozycjonowanie opiera się o kilka podstawowych etapów, z których każdy jest procesem, składającym się z kolejnych wielu elementów składowych.