Agencja Digital Marketingu – Czym Się Zajmuje

Coraz częściej na rynku można spotkać się z pojęciem “Agencja Digital Marketingu.

Jak sama nazwa sugeruje, agencja taka prowadzi działania głównie w sieci, tworząc produkty cyfrowe i prowadząc usługi wirtualne.

Dotąd miano takich agencji nosiły Agencje Interaktywne. Jakkolwiek dało się zauważyć iż agencje te coraz mocniej hybrydują w formę agencji reklamowych. Oferują w efekcie działania nie tylko w Internecie ale także poza nim, np. reklamy zewnętrzne, druki.

W efekcie powstało małe zamieszanie w definiowaniu agencji, gdzie często w wyniku  poszukiwania agencji interaktywnej klienci trafiają na agencje reklamowe i na odwrót.

Dlatego niektóre agencje poszły o krok dalej tworząc odrębne działy digital lub przekształcając się całkowicie w formę agencji digital. Tym samym pozbywają się dotychczasowych usług spoza Internetu, oferując tylko i wyłącznie bardziej wyspecjalizowane działania online. Takie wyspecjalizowanie usług jest zwykle kierowane do ścisłej, grupy klientów, którzy dostają jawny znak, że w takiej firmie nie ma co szukać banerów, ulotek, czy reklam zewnętrznych, charakterystycznych dla typowych agencji reklamowych

Stąd też można domniemać, że specjalizacja agencji digital w działaniach internetowych może być na wyższym poziomie ze względu na skoncentrowanie działań i kompetencji w tej dziedzinie niż w agencji reklamowej czy interaktywnej, gdzie digital jest zwykle częścią składową oferty pośród wielu innych usług.

Jakkolwiek nie zawsze jest to zasadą, ponieważ niektóre agencje mają na tyle rozwinięte działy usług aby zapewnić kompleksową obsługę. O taką kompleksowość dbamy m.in. w Ajmer.pl

Agencja Digital – jakie działania prowadzi?

Zwykle kompetencje agencji digital obejmują wyspecjalizowane działania związane z kreowaniem czy funkcjonowaniem marki w Internecie, typowy zakres takich działań to:

  • audyt witrynyagencja digital
  • analiza konkurencji
  • analityka i strategie marketingowe firmy w sieci
  • raportowanie działań w Internecie
  • branding internetowy
  • pozycjonowanie
  • digital signage
  • grafika komputerowa
  • animacja
  • reklama w sieci
  • infobrokering
  • pr internetowy

Powyższe to tylko część usług, jaką można spotkać pośród agencji digital

Sposób w jaki pozycjonują się agencje digital jest rozmaity. Jedne kreują się na agencje interaktywne z mocnym naciskiem na digital. Inne z kolei plasują się wyłącznie na rynku jako “digital agency”, pozbywając się wszystkiego z oferty co nie nosi znamion działań w Internecie.

Nasza Agencja Interaktywna Ajmer dla przykładu pozostała przy klasycznym modelu agencji interaktywnej. Tworzymy przy tym całkowicie odrębny projekt pod usługi digital. W efekcie możemy kierować usługi związane z digital do konkretnego grona klientów. Dotychczasowe kompetencje płynące z pozostałych usług pozostawiamy natomiast bez zmian.

Jaką Agencję Wybrać

Kierując się wyborem tak naprawdę należy zapoznać się z ofertą firmy, referencjami i kompetencjami. Nie jest powiedziane, że działania digital nie mogą być lepiej świadczone  przez tradycyjne agencje interaktywne. Poziom świadczonych usług digital tak naprawdę nie wynika z samego nazewnictwa ale od wyspecjalizowania i poziomu kompetencji  agencji. Jakkolwiek biorąc pod uwagę agencje digital, można zauważyć, że wykształciły się w znacznej mierze dla klientów, którzy mają bardziej sprecyzowane zapotrzebowanie na usługi np. analityczne czy projektowe w sferze internetowej. Klientów oczekujących bardziej szczegółowych, spersonalizowanych i strategicznych działań w obrębie kilku konkretnych usług aniżeli kompleksowego podejścia w szerszym zakresie kompetencji.

wycena

Czym jesteś zainteresowany? X

(możesz wybrać więcej niż jedną opcję)

Wybierz