Firmy Projektujące Strony Www

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 4 minuty

Spis treści

  1. Firmy Projektujące Strony Www
  2. Zacznijmy od przybliżenia kilku faktów
  3. Co ma ziemniak do strony www?
  4. Elementy różnicujące rzeczywistość w branży web designu
    1. POLE I NARZĘDZIA
    2. DOŚWIADCZENIE
    3. ZAPLECZE
    4. POWDROŻENIÓWKA
  5. Podsumowując i zostawiając już ziemniaka w spokoju

Firmy Projektujące Strony Www

Kontekstem niniejszego artykułu jest to iż wszystkie firmy projektujące strony internetowe mają praktycznie do zaoferowania coś innego nawet w odniesieniu do produktu o zbliżonym budżecie czy specyfikacji.

Zobrazujemy ten fakt  porównując przykładowe procesy, zachodzące w firmach zajmujących się web designem do sprzedaży popularnego warzywa 🙂 .

Zacznijmy od przybliżenia kilku faktów

Wielu klientów wysyłając zapytanie o stronę www do kilku, kilkunastu firm, robi to z myślą iż otrzyma różne wyceny do tego samego produktu, więc wybierze po prostu tę najtańszą ofertę i sprawa załatwiona.

I tutaj rodzi się paradoksalnie pytanie:

Co ma ziemniak do strony www?

Zaraz się dowiesz.

Otóż sytuacja z tą wyceną www bywa często podobna do tej na targu, gdzie klient kupuje konkretny rodzaj produktów tego samego gatunku, dajmy na to ziemniaków (a czemu nie 🙂 ).

Co robi?

Zwykle maszeruje wzdłuż i poprzek targowiska, wypytując po kilku sprzedawcach o cenę po czym wraca i kupuje tam gdzie usłyszał najtaniej bo przecież to są te same ziemniaki, więc po co przepłacać. Nie uwzględniamy tutaj narazie odstępstw, iż jedne ziemniaki są tańsze bo są stare, czy przemarznięte bądź przyzwyczajenia, że klient kupuje od X lat u tego samego sprzedawcy bo jest zaufany.

Mówimy tutaj o kliencie, który znalazł się na targowisku 1wszy raz. Kliencie, który jest odpowiednikiem tego poszukującego usług projektowania stron www pierwszy raz bo nie ma tego zaufanego sprzedawcy.

Wracając do uzasadnienia, taki „targowy marsz cenowy” ma w jakimś stopniu sens ponieważ różnica pomiędzy ziemniakiem u sprzedawcy A i sprzedawcy B będzie tak subtelna i mało znacząca, że uzasadnienie cenowe ma tutaj jak najbardziej zastosowanie.

Przy stronach www czy innych usługach internetowych, zwłaszcza tych, dotyczących projektowania ta subtelność różnic już niestety znika.

Dlatego bardzo złudnym podejściem jest to iż zamawiając stronę www wg jednej, konkretnej specyfikacji u kilku firm należy się spodziewać produktu takiego samego lub zbliżonego działaniem czy wyglądem, a co za tym idzie rozbieżność cenowa nie powinna być duża i nie ma znaczenia u której firmy zamówimy projektowanie www.

Rzeczywistość w branży web designu jest niestety bardziej zróżnicowana.

firmy projektujące strony internetowe www

Dlaczego?

Wpływa na to kilka istotnych elementów, które w dalszej części także przedstawimy odwołując się do naszego rodzimego ziemniaka 🙂 .

Elementy różnicujące rzeczywistość w branży web designu:

1. POLE I NARZĘDZIA

Ziemniaki kupione od dwóch różnych sprzedawców są do siebie podobne, ponieważ były uprawiane w podobnych warunkach (glebie) i z wykorzystaniem podobnych środków, nawozów, standaryzowanych metod i narzędzi, które wpłynęły na ich wygląd.

W projektowaniu każda firma designerska „uprawiająca” stronę www na swoim polu, zrobi to inaczej, ponieważ często używa innego rodzaju pola (frameworku) a co za tym idzie narzędzi (kodu i efektów wizualnych), którymi w tym polu można „kopać”.

To finalnie kształtuje odmienny wygląd strony pod względem designu i mechaniki niż strona konkurencji wykonana nawet w takim samym budżecie. Oczywiście pomijamy odstępstwa od tej reguły, w których zdarzają się firmy X, nie posiadające „własnego kręgosłupa” i kopiujące rozwiązania konkurencji gdzie się da.

2. DOŚWIADCZENIE

Kolejny powód to także ten, iż rolnik mniej doświadczony ma potencjał przy odrobinie pracowitości i zapału uprawić ziemniaka wyglądem i smakiem zbliżonego do tego uprawionego przez rolnika bardziej doświadczonego. Ziemniak to po prostu ziemniak:)

Web design niestety w większości przypadków nie wybacza różnicy doświadczeń. Firma projektująca stronę czy webdesigner, który posiada większe doświadczenie jak również obycie w technologiach webowych i trendach wykona po prostu lepiej wyglądającą stronę www, jakkolwiek jego doświadczenie i staranność a co za tym idzie ilość zaangażowanej pracy może wpływać na cenę względem niedoświadczonego konkurenta.

3. ZAPLECZE

Zarówno rolnik z motyką i workiem nawozu ma potencjał uprawić tak samo wyglądającego ziemniaka co jego konkurent używający zaawansowanego sprzętu jak traktor czy brona do orania ziemi. Efektem pracy jednego i drugiego będą po prostu ziemniaki podobne do siebie.

W webdesignie, firma projektująca, posiadająca zaplecze, na które składają się:

  • profesjonalne oprogramowanie do projektowania www
  • pokaźna baza materiałów licencjonowanych do stron www jak photostocki czy bazy zdjęć
  • wynegocjowane korzystne warunki u dostawców zewnętrznego oprogramowania
  • czy finalnie grupa doświadczonych ludzi, którzy są w stanie wszystko powyższe skutecznie skompilować w całość ma większy potencjał na zrobienie całkiem inaczej wyglądającej strony www, przede wszystkim lepiej prezentującej się mechanicznie i wizualnie niż firma, czy wykonawca bez powyższych zasobów.

4. POWDROŻENIÓWKA

Czyli krótko mówiąc co się stanie po zakupie ziemniaka?

Najprawdopodobniej nabywca go zje i to wszystko.  A co jeśli ziemniak klientowi się nie spodoba czy nie zadziała na jego żołądek tak jakby chciał?

Raczej nie ma możliwości aby klient poszedł i złożył reklamacje po kilku dniach sprzedawcy, żeby ten wymienił na innego ziemniaka lub dał takiego, który będzie smakował.

Dlatego tak bardzo klienci patrzą na cenę ziemniaków, ponieważ wiedzą, że pod tą ceną kryje się po prostu co najwyżej radość z ich zjedzenia i żadna obsługa „pokonsumencka” ze strony sprzedawcy nie będzie zaangażowana.

Przyzwyczajeni tym trendem potencjalni klienci często zapominają, że zamawiając stronę www u firmy, często kupują nie tylko stronę ale także opiekę techniczną czy obsługę powdrożeniową.

W tym przypadku czasami drobna różnica ceny u firmy projektującej A, która dostarcza usługi powdrożeniowe może się okazać zbawieniem w przyszłości dla klienta, względem firmy tańszej, która zrobi stronę i zniknie z pola widzenia klienta po zapłacie.

Ile to razy pojawiają się sprawy techniczne na stronie czy chociażby nowa oferta, której nie ma kto wdrożyć bo wykonawca mówiąc kolokwialnie się zawinął i nie ma z nim kontaktu?

Podsumowując i zostawiając już ziemniaka w spokoju 😉

Należy liczyć się z faktem, iż różne firmy projektujące strony www dostarczą klientowi różny produkt nawet jeśli budżet i specyfikacja będzie zbliżona. Na różnicę w tym produkcie wpływa przede wszystkim: doświadczenie, zaplecze i technologie jak również wypracowany przez lata styl. A ten każda szanująca się firma projektująca strony internetowe ma odmienny.


PS. Wszelkie porównania do ziemniaka użyte w powyższym artykule są zupełnie przypadkowe i były wytworem naszego teamu copywriterskiego 🙂 Uzasadnieniem jego użycia było dostarczenie merytorycznej treści i promocja naszego polskiego, tradycyjnego warzywa przy okazji 🙂 .

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog