Strona Wizytówka – Zalety, Zastosowanie

Strony Wizytówki

W Internecie i ofertach stron internetowych pojawia się często pojęcie strony wizytówki.

Czymże zatem jest strona wizytówka i jaką ma pełnić funkcję?

Jak sama nazwa wskazuje, strona wizytówka jest niczym innym jak prezentacją online firmy, skompilowaną zwykle w kilku podstronach.

strony wizytówki
Typowa struktura strony www wizytówki składa się z następujących podstron:

  • Witamy – kilka słów wstępu czego klient dowie się ze strony internetowej
  • O firmie – opis historii powstania firmy, doświadczenia, celów, motywów działalności itp
  • Oferta – lista usług lub produktów firmy
  • Galeria/Realizacje – zawiera zwykle galerię zdjęć z przykładowych realizacji firmy
  • Referencje – listy referencyjne lub opinie od zadowolonych klientów
  • Kontakt – strona kontaktowa, niekiedy wyposażona w dodatkowy formularz kontaktowy.

Strony wizytówkowe są charakterystycznym oraz optymalnym rozwiązaniem dla mniejszych firm usługowych lub przedsiębiorstw, które wykonują specjalistyczne
usługi na tyle niszowe, że ich opis są w stanie zamknąć w kilku zakładkach.
Inaczej ma się to z firmami produkcyjnymi czy sklepami, gdzie zwykle sama prezentacja produktów jak również ich ilość często narzuca konieczność wykonania bardziej rozbudowanej strony produktowej lub sklepu internetowego.

Cele Strony Wizytówki

Celem strony wizytówki jest zaprezentowanie oferty firmy w możliwie najbardziej streszczony i przejrzysty sposób jak również skłonienie odwiedzającego stronę do
złożenia zapytania telefonicznego lub wypełnienia formularza kontaktowego.

Zalety Stron Wizytówkowych:

  • nie są technicznie skomplikowane do realizacji
  • dają spore możliwości aranżacji graficznej, w przeciwieństwie do schematycznych portali czy sklepów, gdzie ilość ozdobników graficznych z definicji jest ograniczona
  • łatwo i szybko można je zoptymalizować pod wyszukiwarki
  • bardzo sprawnie indeksują się w wyszukiwarkach ze względu na niewielką ilość podstron
  • można w każdej chwili je rozbudować do stron produktowych a nawet sklepów.

Dla Kogo Strony Wizytówkowe:

  • dla firm, które rozpoczynają działalaność a ich oferta dopiera się klaruje i nie jest rozbudowana
  • dla klientów, którzy nie chcą poświęcać wygórowanych budżetów na stronę www
  • firm z niszowych branż
  • firm, które nie planują dokonywać częstej aktualizacji produktów i treści na stronie

Stronę wizytówkową można zatem uznać jako odpowiednik tradycyjnej wizytówki papierowej, z tą różnicą, że wręczenie wizytówki tradycyjnej, zwykle następuje po osobistej prezentacji swoich usług osobie zainteresowanej np w trakcie rozmowy bezpośredniej czy spotkania.
W przypadku strony www wizytówki, często to ona jako pierwsza prezentuje produkt i usługę w Internecie a dopiero za jej pośrednictwem dochodzi do rozmowy handlowej.