Strona Wizytówka – Zalety, Zastosowanie

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 2 minuty

Spis treści

  1. Strony Wizytówki
  2. Typowa struktura strony www wizytówki
  3. Cele Strony Wizytówki
  4. Zalety Stron Wizytówkowych
  5. Dla Kogo Strony Wizytówkowe

Strony Wizytówki

W Internecie i ofertach stron internetowych pojawia się często pojęcie strony wizytówki.

Czymże zatem jest strona wizytówka i jaką ma pełnić funkcję?

Jak sama nazwa wskazuje, strona wizytówka jest niczym innym jak prezentacją online firmy, skompilowaną zwykle w kilku podstronach.strona wizytówka

Typowa struktura strony www wizytówki składa się z następujących podstron:

  • Witamy – kilka słów wstępu czego klient dowie się ze strony internetowej
  • O firmie – opis historii powstania firmy, doświadczenia, celów, motywów działalności itp
  • Oferta – lista usług lub produktów firmy
  • Galeria/Realizacje – zawiera zwykle galerię zdjęć z przykładowych realizacji firmy
  • Referencje – listy referencyjne lub opinie od zadowolonych klientów
  • Kontakt – strona kontaktowa, niekiedy wyposażona w dodatkowy formularz kontaktowy.

Strony wizytówkowe są charakterystycznym oraz optymalnym rozwiązaniem dla mniejszych firm usługowych lub przedsiębiorstw, które wykonują specjalistyczne usługi na tyle niszowe, że ich opis są w stanie zamknąć w kilku zakładkach.
Inaczej ma się to z firmami produkcyjnymi czy sklepami, gdzie zwykle sama prezentacja produktów jak również ich ilość często narzuca konieczność wykonania bardziej rozbudowanej strony produktowej lub sklepu internetowego.

Cele Strony Wizytówki

Celem strony wizytówki jest zaprezentowanie oferty firmy w możliwie najbardziej streszczony i przejrzysty sposób jak również skłonienie odwiedzającego stronę do złożenia zapytania telefonicznego lub wypełnienia formularza kontaktowego.

Zalety Stron Wizytówkowych:

  • nie są technicznie skomplikowane do realizacji
  • dają spore możliwości aranżacji graficznej, w przeciwieństwie do schematycznych portali czy sklepów, gdzie ilość ozdobników graficznych musi być ograniczona w kontekście szybkości strony
  • łatwo i szybko można je zoptymalizować pod wyszukiwarki
  • bardzo sprawnie indeksują się w wyszukiwarkach ze względu na niewielką ilość podstron
  • można w każdej chwili je rozbudować do stron produktowych a nawet sklepów, jeśli konstrukcyjnie są dobrze przygotowane

Dla Kogo Strony Wizytówkowe:

  • dla firm, które rozpoczynają działalność a ich oferta dopiero się klaruje, nie jest rozbudowana ale firma chce już reklamować swoje podstawowe usługi
  • dla klientów, którzy nie chcą poświęcać wygórowanych budżetów na stronę www
  • firm z niszowych branż
  • firm, które nie planują dokonywać częstej aktualizacji produktów i treści na stronie

Stronę wizytówkową można zatem uznać jako odpowiednik tradycyjnej wizytówki drukowanej, ulotki, z tą różnicą, że możemy dzięki  niej i za pośrednictwem Internetu osiągnąć większy zasięg w szybszym tempie i na wizytówce online zawrzeć szerszy zakres informacji.
Poza tym odpowiednio przygotowana strona wizytówka potrafi przyciągać potencjalnych klientów i zapytania. Wiemy to z doświadczenia, ponieważ nasza strona firmowa ajmer.pl, na której czytasz niniejszy artykuł sama zaczynała wiele lat temu jako kilkustronicowa wizytówka.

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog