Modernizacja strony internetowej

Spis treści

  1. Redesign strony internetowej – co to jest?
  2. Czynniki świadczące o konieczności wykonania modernizacji strony internetowej
  3. Co daje redesign strony internetowej?
  4. Modernizacja strony internetowej samodzielnie czy w agencji?

Modernizacja strony internetowej

Redesign strony internetowej – co to jest?

Redesign strony internetowej to przeprojektowanie, rewitalizacja, modernizacja całej strony lub konkretnego na niej elementu np. formularza kontaktowego, logo itp. Takie zmiany mają dostosować stronę do obecnych standardów i ciągle zmieniających się oczekiwań Klientów. Internet nieustannie zmienia się i rozwija, przez co w pewnym momencie może okazać się, że Twoja strona nie spełnia już aktualnych wymogów. Dlatego, co kilka lat powinno się przeprowadzać modernizacje witryn, aby mieć pewność, że zachęca ona potencjalnych Klientów do skorzystania z usług, a nie odstrasza.

Czynniki świadczące o konieczności wykonania modernizacji strony internetowej:

  • Strona www nie jest responsywna
    Strony internetowe sprzed paru lat najczęściej nie są responsywne, a potencjalni klienci mają problem z otwieraniem takich witryn na telefonach lub tabletach. Brak ruchu z urządzeń mobilnych z pewnością przyczynia się do spadku konwersji. Duża ilość osób korzysta wyłącznie z urządzeń mobilnych, przez to witryna nieprzystosowana do tych standardów będzie słabym narzędziem komunikacyjno-sprzedażowym. Jeśli wersja mobilna nie istnieje lub jej interfejs jest nieprzyjemny to klient zrezygnuje z dalszego przeglądania.
  • Wygląd strony nie jest atrakcyjny dla odbiorcy
    Strona internetowa jest wizytówką firmy, a Klienci kojarzą ją głównie z wizerunkiem, który prezentuje np. w sieci. Brak reakcji ze strony odbiorców może wynikać z nieinteresującej strony. Firmy posiadające przestarzałą stronę internetową ciężko kojarzyć z nowoczesnością i jakością. Warto posiadać witrynę, która podoba się użytkownikom i wzbudza w nich pozytywne odczucia.
  • System zarządzania stroną sprawia trudność
    Jeśli sposób prowadzenia strony jest trudny i edycja lub uaktualnianie treści jest zbyt skomplikowane to znak, że należy pomyśleć nad przebudową strony i rozważyć nowy system zarządzania witryną. Pozwoli to na bieżąco dokonywać aktualizacji, publikować treści i administrować cały system.
  • Nawigacja na stronie jest mało intuicyjna
    Łatwość wyszukiwania informacji jest istotna dla użytkowników, dlatego znalezienie ich na stronie powinno być łatwe i intuicyjne. Jeśli potencjalni Klienci będą mieć problem z zakupem na stronie lub znalezieniem tego, czego potrzebują to po prostu przejdą na inną witrynę. Dane powinny być uporządkowane w taki sposób, aby użytkownik wiedział co i gdzie się znajduje i mógł w szybki sposób trafić do konkretnych usług lub produktów.
  • Ilość konwersji na stronie maleje, a współczynnik odrzuceń rośnie
    Wysoki współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że osoby odwiedzające stronę www wychodzą z niej bez przechodzenia do jakiejkolwiek innej części serwisu. Powodów braku zainteresowania może być wiele np. przestarzały wygląd, który nie zachęca do pozostania na stronie, utrudniona czytelność treści itp. Strona internetowa jest wizytówką firmy i bez wątpienia wpływa na decyzje zakupowe. Nowoczesna witryna może stać się dobrym narzędziem komunikacyjno-sprzedażowym i generować duże zyski w każdej branży. Dlatego, jeśli ilość konwersji maleje to należy, jak najszybciej wziąć pod uwagę modernizacje strony internetowej.
  • Strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania
    Użytkownicy Internetu wpisują w wyszukiwarkę konkretne frazy, które ich interesują i przeglądają pierwsze wyniki w Google. Bardzo rzadko zaglądają na drugą stronę wyszukiwań, dlatego tak ważne jest, aby witryna pojawiała się w pierwszej dziesiątce. Modernizacja strony pod kątem pozycjonowania to szereg działań, które zmierzają do podniesienia strony w rankingach wyszukiwania. Wytyczne związane z optymalizacją pod wyszukiwarki ciągle się zmieniają, jeśli witryna nie jest na bieżąco aktualizowana pod tym kątem to trudne będzie jej utrzymanie na wysokiej pozycji. Redesign strony www  powinien ułatwić użytkownikom dotarcie do witryny po wpisaniu konkretnych fraz.
  • Strony nie da się edytować
    Firma posiada stronę, w której musi wprowadzić istotne i ważne aktualizacje, jakkolwiek okazuje się, że ingerencja w stronę wymaga znajomości kodowania. Strona nie posiada systemu zarządzania treścią, umożliwiającego osobie niezaawansowanej techniczne wprowadzać treści a wykonawca nie kwapi się pomóc. Wówczas w wyniku presji i czasu firma decyduje się na wykonanie od nowa strony w technologii, umożliwiającej samodzielne wprowadzanie treści.
  • Brak dostępu do strony
    Książkowy scenariusz, który najczęściej pojawia się wśród naszych klientów. Jest strona, jest adres www ale po kilku latach firma nie może się do niej dostać aby cokolwiek wprowadzić a wykonawca zniknął, nie odbiera telefonów, nie odpowiada na wiadomości, firma jest w dołku, ponieważ wykonawca zarejestrował wszystko na siebie. Wówczas z braku możliwości wprowadzenia na stronie czegokolwiek firma decyduje się na realizację od podstaw u nowego wykonawcy.

Co daje redesign strony internetowej?

Modernizacja strony internetowej to dostosowanie jej do aktualnych potrzeb użytkowników i zwiększenie konwersji. Pozwala również na dostosowanie wszystkich elementów witryny do brandingu firmy i strategii internetowej. Przeprojektowanie stron www wyeliminuje błędy, które utrudniają optymalizacje oraz rozwiąże serwerowe problemy techniczne. Przez ciągły rozwój Internetu, nieuniknione jest systematyczne przeprowadzanie redesignu stron www. Prowadzenie biznesu online to ciągłe podążanie za konkurencją i analiza aktualnych trendów.

Modernizacja strony internetowej samodzielnie czy w agencji?

Przyczyny dotyczące przebudowy strony zawsze determinują, jak obszerny będzie zakres pracy oraz jakie działania należy przy tym podjąć. Jeśli zależy Ci na solidnej przebudowie, prawdopodobnie konieczna będzie optymalizacja architektury informacji, na podstawie danych analitycznych i zmiana projektu graficznego. Klientom często wydaje się, że jeśli mają już stronę internetową to potrzebują tylko jej drobnej aktualizacji. Jednak 90% trafiających do Nas witryn wymaga gruntownej modernizacji, a wiąże się to z całkowitą zmianą kodu. Warto zastanowić się, czy drobne modyfikacje wystarczą do odnowienia strony. Skorzystanie z usług agencji zajmującej się modernizacją witryn internetowych to zwykle kompleksowe działania takie jak projekt graficzny, optymalizacja pod wyszukiwarki czy administracja stron. Samodzielne wykonanie tych wszystkich prac z pewnością nie będzie tak efektywne, jak zespołu profesjonalistów.

Specjalista ds. Marketingu
E-marketing to moja pasja. Codziennie doskonalę swoje umiejętności łącząc pracę z moimi zainteresowaniami. Z chęcią i zaangażowaniem zgłębiam wiedzę na temat stron www, e-commerce oraz marketingu internetowego, którą potem dzielę się publikując wpisy oraz artykuły. W wolnych chwilach lubię odwiedzać nowe miejsca, podróżować oraz uprawiać jogging.