Tworzenie sklepu internetowego – Co musisz wiedzieć?

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 4 minuty

Spis treści

  1. Zmiany w technologii – co powodują?
  2. Korzyści sprzedaży internetowej
  3. Co jest niezbędne przy zakładaniu sklepu internetowego?
  4. Na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu sklepu www?

Zmiany w technologii – co powodują?

Nieustannie rozwijająca się technologia stawia przed nami nowe wyzwania. Rynek ciągle się zmienia, a Klienci oczekują coraz to nowszych i sprawniejszych rozwiązań. Dlatego tak istotne jest, aby nadążać za konkurencją i cały czas usprawniać swój biznes. W ostatnim czasie można dostrzec spektakularny wzrost wartości rynku e-commerce w każdym sektorze. Preferencje Klientów zmieniły się na korzyść zakupów internetowych. Jeśli sprzedajesz tylko stacjonarnie to niestety, ale mogłeś zaobserwować fakt, że Twoi potencjalni Klienci wolą zakup online. Ignorowanie tego może negatywnie wpłynąć na prosperowanie Twojego biznesu. Dlatego, jeśli nie posiadasz jeszcze e-sklepu lub rozważasz wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu Twojej firm, jest to artykuł idealny dla Ciebie.

Korzyści sprzedaży internetowej:

tworzenie sklepu internetowego

  • Możliwość dotarcia do ogromnej grupy odbiorców. Możliwości Internetu są niemal nieograniczone. Jest to idealne miejsce dla osób oferujących niszowe usługi lub produkty, które nie mają dużej grupy odbiorców. W sprzedaży online łatwiej znajdą się potencjalni Klienci, którzy będą chcieli skorzystać z Twoich usług. W handlu stacjonarnym należy liczyć się z tym, że grupa odbiorców kończy się na lokalnych ograniczeniach. Rzadko zdarza się, że Klient jedzie przez pół Polski, aby kupić produkt właśnie od Ciebie.
  • Zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Kanał online jest najbardziej opiniotwórczym medium. Dostępne różnego rodzaju fora i inne możliwości dzielenia się opiniami o produkcie lub usłudze, sprawiają, że bardzo chętnie użytkownicy wyrażają tam swoje zdanie. Dlatego jest to idealny kanał do budowania rozpoznawalności marki i jej pozytywnego wizerunku.
  • Niższe koszty utrzymania. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej nie wymaga ogromnych nakładów finansowych i może początkowo być jedynie wsparciem działalności stacjonarnej. Dzięki temu nie musisz być od razu specjalistą w dziedzinie e-commerce. Prowadzenie e-sklepu wiąże się z mniejszymi kosztami i może generować większe zyski niż stacjonarna działalność.
  • Wielokanałowość. Nawet jeśli sklep stacjonarny funkcjonuje bez zarzutów, również warto wziąć pod uwagę sprzedaż internetową. Wielokanałowość jest podstawą przyszłościowej i dobrze prosperującej firmy, dzisiaj nie wystarczy jeden kanał sprzedaży. Nowoczesna firma korzysta z możliwości, jakie oferuje technologia i stosuje rozwiązania, które wychodzą naprzeciw odbiorców.
  • Możliwość zakupów 24 h na dobę. Twoimi potencjalnymi Klientami mogą być osoby, które pracują w godzinach otwarcia stacjonarnego sklepu, dlatego zakupy online są dla nich idealnym rozwiązaniem. Mogą zamówić produkt, nie wychodząc z domu o dowolnej godzinie, bez przejmowania się, czy zdążą przed zamknięciem sklepu. Oferta e-sklepu jest prezentowana o każdej porze dnia i nocy i pozwala na dokonywanie zakupów w święta i dni, w które sklepy stacjonarne nie funkcjonują.

Co jest niezbędne przy zakładaniu sklepu internetowego?

Produkty

Podstawą do założenia e-sklepu są produkty, które będziesz oferował Klientom. Ustalenie cen, kategorii produktów, zgromadzenie materiałów takich jak zdjęcia i opisy produktów to kluczowe składowe, jakie musisz posiadać, zaczynając prowadzenie sklepu internetowego.

Wygląd sklepu internetowego

Projekt graficzny sklepu internetowego ma wpływ na kreowanie wizerunku marki oraz przekłada się na konwersje. Atrakcyjny wygląd, wygoda i łatwość użytkowania to tylko niektóre czynniki wizualne przyczyniające się do końcowego zakupu. Wyglądem sklepu internetowego może zająć się grafik lub możesz samodzielnie stworzyć e-sklep na podstawie gotowych szablonów oferowanych w Internecie. Gotowe szablony dają możliwość pozornie niskobudżetowego zaprojektowania strony. Istotne jest jednak dokładne analizowanie wielomiesięcznych abonamentów, które często tylko wydają się korzystne. Projekt graficzny wykonany przez specjalistę, który będzie wiedział jak prawidłowo zaprojektować, chociażby nawigację na stronie, jest zazwyczaj kosztowniejszy. Daje jednak większą gwarancję na prawidłowe zaprojektowanie sklepu internetowego, który spełni oczekiwania użytkowników.

Ustalenie metod płatności i dostawy

Wybierając metody płatności, weź pod uwagę bezpieczeństwo transakcji oraz dostępne metody płatności. Oferowanie różnorodnych i bezpiecznych form płatności zminimalizuje porzucanie koszyków i zapewni większe zainteresowanie Klientów. W kwestii dostaw możesz skorzystać z usług firm kurierskich lub zaoferować Klientom odbiór osobisty. Wybór formy dostawy zależy od możliwości i liczby zamówień. Warto jednak pamiętać, że Klienci wolą mieć wiele opcji do wyboru.

Regulamin i polityka prywatności

Sklep internetowy musi posiadać regulamin i politykę prywatności. Są to jedne z najważniejszych obowiązków, jakie musi spełniać osoba prowadząca taką formę sprzedaży. Posiadając sklep internetowy, musisz zadbać o to, aby nikt nie wykradł danych osobowych Twoich Klientów. Bezpieczeństwo strony zapewnia certyfikat SSL i posiadanie go jest niezbędne do bezpiecznego oraz prawidłowo działającego sklepu internetowego.

Domena i hosting

Domena nie może być przypadkowa, powinna nawiązywać do nazwy sklepu. Musi również być łatwa do zapamiętania i kojarzyć się z oferowanymi produktami. Natomiast wybierając hosting do sklepu online najlepiej kierować się jego wydajnością, bezpieczeństwem, parametrami technicznymi oraz szybkim kontaktem z firmą hostingową.

Warto również zastanowić się nad tym, czy samodzielne zajęcie się całym wdrożeniem e-sklepu nie przerasta Twoich możliwości. Jest to oczywiście możliwe, ale wymaga odpowiedniego zapoznania z tematem oraz dużej ilości wolnego czasu. Drugą opcją jest zlecenie wykonania sklepu internetowego usługodawcy, który zajmie się projektem graficznym, pomoże przy wyborze hostingu i zintegrowaniu metod płatności. Kompleksowe usługi w tym zakresie oferują agencje interaktywne. Poza cały procesem uruchomienia e-sklepu mogą również zadbać o jego pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Wykonawca może również zająć się późniejszą administracją sklepu internetowego.

Na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu sklepu www?

  • Technologia wykonani
    Wybierając technologię sklepu internetowego, najważniejsze jest, aby wziąć pod uwagę funkcjonalności, które są najważniejsze dla Twojego biznesu. Ostateczny wybór platformy to kompromis między oferowanymi funkcjonalnościami, ceną i szybkością wdrożenia. Dobrze wdrożyć sklep na sprawdzonych systemach, które ciągle są rozwijane. W przyszłości każda firma może pomóc we wprowadzaniu zmian lub rozwiązywaniu problemów technicznych. Zdarza się jednak, że nieświadomi Klienci korzystają z autorskich systemów, które przestają działać po zakończeniu działalności wykonawcy.
  • Oferty abonamentowe
    Radzimy ostrożnie i sceptycznie podchodzić do ofert abonamentowych, a przede wszystkim dokładnie zweryfikować jej warunki. Firmy oferujące taki usługi zazwyczaj zachęcają korzystną cenną, ale trwa ona tylko przez określony czas. Może okazać się, że późniejsze odnowienie abonamentu jest o wiele wyższe i przerośnie Twój budżet.
  • Niesprawdzony hosting
    Wybór hostingu ma wpływ na późniejsze funkcjonowanie sklepu. Dlatego warto dokładnie go przeanalizować pod względem parametrów lub oferowanej pomocy technicznej. Przy wyborze przydatne mogą okazać się opinie użytkowników na forach lub opinia wykonawcy, który pomaga w procesie tworzenia sklepu.
  • Optymalizacja SEO
    Optymalizacja SEO to etap, który pozwoli usprawnić funkcjonowanie witryny i poprawić jej widoczność. Warto zweryfikować najczęstsze błędy taki jak nieprzyjazne linki, złe lub puste opisy produktów, zawartość słów kluczowych na stronie. Taki Audyt SEO pozwoli podwyższyć pozycję sklepu www w wyszukiwarkach internetowych.

Dynamiczny rozwój e-handlu zmienił przyzwyczajenia konsumentów. Bezgotówkowe płatności, szybka dostawa lub korzystna polityka zwrotów sprawiły, że Klienci chętnie korzystają z tej formy zakupów. Poszerzenie działalności o sprzedaż internetową to szansa na rozwój Twojej firmy.

 

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog