7 Przykazań Optymalizacji SEO

Zanim przejdziesz do lektury, zobacz jak działamy
Przejdź na stronę

Czas czytania: 2 minuty

siedem przykazań optymalizacji seo

Spis treści

  1. Jak zoptymalizować stronę www?
  2. Po pierwsze
  3. Po drugie
  4. Po trzecie
  5. Po czwarte
  6. Po piąte
  7. Po szóste
  8. Po siódme
  9. Podsumowanie

Jak zoptymalizować stronę www?

Każdy posiadacz strony internetowej chciałby zwiększyć liczbę odwiedzin jego witryny. Najlepszym sposobem na to jest zwiększenie swojej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej czyli Google.
Są dwa sposoby aby osiągnąć ten cel. Off-site czyli zdobywanie linków do naszej strony i On-site czyli optymalizacja strony tak aby była jak najbardziej przyjazna robotom klasyfikującym Google.
Jeśli jednak nie chcesz wydawać pieniędzy na pozycjonerów możesz sam wykonać optymalizacje i jak nie ma dużej konkurencji to efekt powinien być w miarę przyzwoity.

Poniżej 7 przykazań dobrych praktyk optymalizacyjnych, które diametralnie mogą podnieść szansę na zaistnienie twojej strony w sieci.

Po pierwsze:

Ustawiaj unikany tytuł dla każdej podstrony. Warto również umieścić tam słowa kluczowe aby brzmiały składnie i w rozsądnej ilości.

Po drugie:

Używaj przyjaznych adresów URL swojej witryny np. https://ajmer.pl/portfolio, a nie „ https://ajmer.pl/strona1?item=77&view=2 ”.
Większość popularnych systemów CMS posiada konfigurację aliasów lub przyjaznych adresów, dzięki którym można tego typu adresy ustawić dla każdej podstrony.

Po trzecie:

Staraj się umieścić słowa kluczowe w tekście, około jednej lub dwóch fraz na tekst zależnie od długości treści. Nasycenie słów nie powinno przekraczać ok 20% tekstu na podstronie, jakkolwiek są to wartości subiektywne, teoretyczne, obserwowaliśmy serwisy, gdzie nasycenie było 2krotnie wyższe i nie przeszkadzało to w wysokich rankingach witryny. Jakkolwiek z naszego doświadczenia staramy się trzymać tej ok 20% wartości nasycenia.

Po czwarte:

Stosuj nagłówki h1 w których jest fraza na którą będziemy pozycjonować. Jeden nagłówek h1 na podstronę jest najbardziej optymalny. Również jeśli strona posiada podnagłówki czy slogany można je stopniować w dół stosując kolejne znaczniki h2, h3 na końcu właściwy tekst paragrafu.

Po piąte:

Stwórz sitemapę przy każdej większej zmianie treści na stronie internetowej. Dzięki temu roboty indeksujące będą miały ułatwione zadanie aby przeindeksować nowe treści do wyszukiwarki. To odbije się na szybszym zaindeksowaniu w Google nowych stron in treści na których nam zależy.

Po szóste:

Używaj prostych nazw plików i katalogów opisujących co się w nich znajduje, mogą zawierać słowa kluczowe, byle nie przesadzić z ilością.

Po siódme:

„Meta description” i „keywords” powinny być wypełnione. O ile „kewyrods” nie mają znaczącego wpływu na pozycje wyświetlana w wyszukiwarce to zwiększają przejrzystość dla robotów Google. Meta description natomiast pomaga zachęcić użytkownika do wejścia na stronę i często jest elementem decydującym o zaindeksowaniu strony na frazę w tym opisie zawartą.

Podsumowanie

Jeśli zastosujesz się do wszystkich powyższych punktów na swojej stronie powinieneś zobaczyć znaczne podwyższenie swojej widoczności. Jednak polecam Ci do optymalizacji swojej strony wynająć profesjonalną firmę ponieważ nieumiejętne jej przeprowadzenie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Na co dzień zarządzający w agencji interaktywnej od projektów i gaszenia pożarów. W dodatku certyfikowany trener biznesu oraz coach koaktywny, któremu zdarza się "przekołczować" kogoś od czasu do czasu, tudzież przeszkolić z tego i owego:) Po godzinach głowa rodziny, pasjonat fitness, kolarstwa, mtb i aktywnych wypadów z rodziną.
Vlog