UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Solidna porcja darmowej wiedzy.

Podobno bardzo przydatnej:)

07/10/2016
Projektant Stron Www  - cechy dobrego projektanta Większość klientów jest zdania, że projektant stron internetowych to nikt inny jak osoba zajmująca się od A do [...]

21/09/2016
Jak zoptymalizować stronę www   Każdy posiadacz strony internetowej chciałby zwiększyć liczbę odwiedzin jego witryny. Najlepszym sposobem na to jest zwiększenie [...]

8 ocen

7 przykazań optymalizacji SEO

7 przykazań optymalizacji SEO

Jak zoptymalizować stronę www   Każdy posiadacz strony internetowej chciałby zwiększyć liczbę odwiedzin jego witryny. Najlepszym sposobem na to jest zwiększenie swojej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej czyli Google.Są dwa sposoby aby osiągnąć ten cel. Off-site czyli zdobywanie linków do naszej strony i On-site czyli optymalizacja strony tak aby była jak najbardziej przyjazna robotom klasyfikującym Google.Jeśli jednak nie chcesz wydawać pieniędzy na pozycjonerów możesz sam wykonać optymalizacje i jak nie ma dużej konkurencji to efekt powinien być w miarę przyzwoity. Poniżej 7 przykazań dobrych praktyk optymalizacyjnych, które diametralnie mogą podnieść szansę na zaistnienie twojej strony w sieci. Po pierwsze:Ustawiaj unikany tytuł dla każdej podstrony. Warto również umieścić tam słowa kluczowe aby brzmiały składnie i w rozsądnej ilości. Po drugie:Używaj przyjaznych adresów URL swojej witryny np. http://ajmer.pl/portfolio, a nie „ http://ajmer.pl/strona1?item=77&view=2 ”.Większość popularnych systemów CMS posiada konfigurację aliasów lub przyjaznych adresów, dzięki którym można tego typu adresy ustawić dla każdej podstrony. Po trzecie:Staraj się umieścić słowa kluczowe w tekście, około jednej lub dwóch fraz na tekst zależnie od długości treści. Nasycenie słów nie powinno przekraczać ok 20% tekstu na podstronie, jakkolwiek są to wartości subiektywne, teoretyczne, obserwowaliśmy serwisy, gdzie nasycenie było 2krotnie wyższe i nie przeszkadzało to w wysokich rankingach witryny. Jakkolwiek z naszego doświadczenia staramy się trzymać tej ok 20% wartości nasycenia. Po czwarte:Stosuj nagłówki h1 w których jest fraza na którą będziemy pozycjonować. Jeden nagłówek h1 na podstronę jest najbardziej optymalny. Również jeśli strona posiada podnagłówki czy slogany można je stopniować w dół stosując kolejne znaczniki h2, h3 na końcu właściwy tekst paragrafu. Po piąte:Stwórz sitemapę przy każdej większej zmianie treści na stronie internetowej. Dzięki temu roboty indeksujące będą miały ułatwione zadanie aby przeindeksować nowe treści do wyszukiwarki. To odbije się na szybszym zaindeksowaniu w Google nowych stron in treści na których nam zależy. Po szóste:Używaj prostych nazw plików i katalogów opisujących co się w nich znajduje, mogą zawierać słowa kluczowe, byle nie przesadzić z ilością. Po siódme:„Meta description” i „keywords” powinny być wypełnione. O ile „kewyrods” nie mają znaczącego wpływu na pozycje wyświetlana w wyszukiwarce to zwiększają przejrzystość dla robotów Google. Meta description natomiast pomaga zachęcić użytkownika do wejścia na stronę i często jest elementem decydującym o zaindeksowaniu strony na frazę w tym opisie zawartą. Jeśli zastosujesz się do wszystkich powyższych punktów na swojej stronie powinieneś zobaczyć znaczne podwyższenie swojej widoczności. Jednak polecam Ci do optymalizacji swojej strony wynająć profesjonalną firmę ponieważ nieumiejętne jej przeprowadzenie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
Jak zoptymalizować stronę www   Każdy posiadacz strony internetowej chciałby zwiększyć liczbę odwiedzin jego witryny. Najlepszym sposobem na to jest zwiększenie swojej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej czyli Google.Są dwa sposoby aby osiągnąć ten cel. Off-site czyli zdobywanie linków do naszej strony i On-site czyli optymalizacja strony tak aby była jak najbardziej przyjazna robotom klasyfikującym Google.Jeśli jednak nie chcesz wydawać pieniędzy na pozycjonerów możesz sam wykonać optymalizacje i jak nie ma dużej konkurencji to efekt powinien być w miarę przyzwoity. Poniżej 7 przykazań dobrych praktyk optymalizacyjnych, które diametralnie mogą podnieść szansę na zaistnienie twojej strony w sieci. Po pierwsze:Ustawiaj unikany tytuł dla każdej podstrony. Warto również umieścić tam słowa kluczowe aby brzmiały składnie i w rozsądnej ilości. Po drugie:Używaj przyjaznych adresów URL swojej witryny np. http://ajmer.pl/portfolio, a nie „ http://ajmer.pl/strona1?item=77&view=2 ”.Większość popularnych systemów CMS posiada konfigurację aliasów lub przyjaznych adresów, dzięki którym można tego typu adresy ustawić dla każdej podstrony. Po trzecie:Staraj się umieścić słowa kluczowe w tekście, około jednej lub dwóch fraz na tekst zależnie od długości treści. Nasycenie słów nie powinno przekraczać ok 20% tekstu na podstronie, jakkolwiek są to wartości subiektywne, teoretyczne, obserwowaliśmy serwisy, gdzie nasycenie było 2krotnie wyższe i nie przeszkadzało to w wysokich rankingach witryny. Jakkolwiek z naszego doświadczenia staramy się trzymać tej ok 20% wartości nasycenia. Po czwarte:Stosuj nagłówki h1 w których jest fraza na którą będziemy pozycjonować. Jeden nagłówek h1 na podstronę jest najbardziej optymalny. Również jeśli strona posiada podnagłówki czy slogany można je stopniować w dół stosując kolejne znaczniki h2, h3 na końcu właściwy tekst paragrafu. Po piąte:Stwórz sitemapę przy każdej większej zmianie treści na stronie internetowej. Dzięki temu roboty indeksujące będą miały ułatwione zadanie aby przeindeksować nowe treści do wyszukiwarki. To odbije się na szybszym zaindeksowaniu w Google nowych stron in treści na których nam zależy. Po szóste:Używaj prostych nazw plików i katalogów opisujących co się w nich znajduje, mogą zawierać słowa kluczowe, byle nie przesadzić z ilością. Po siódme:„Meta description” i „keywords” powinny być wypełnione. O ile „kewyrods” nie mają znaczącego wpływu na pozycje wyświetlana w wyszukiwarce to zwiększają przejrzystość dla robotów Google. Meta description natomiast pomaga zachęcić użytkownika do wejścia na stronę i często jest elementem decydującym o zaindeksowaniu strony na frazę w tym opisie zawartą. Jeśli zastosujesz się do wszystkich powyższych punktów na swojej stronie powinieneś zobaczyć znaczne podwyższenie swojej widoczności. Jednak polecam Ci do optymalizacji swojej strony wynająć profesjonalną firmę ponieważ nieumiejętne jej przeprowadzenie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
99 out of 100 with 8 ratings
16/06/2016
Czyli jak i czy robić stronę www samemu bez wiedzy webmasterskiej? Czy zrobienie strony internetowej samodzielnie bez żadnego wykształcenia informatycznego czy doświadczenia [...]

10 ocen

Zakładanie Stron Www

Zakładanie Stron Www

Czyli jak i czy robić stronę www samemu bez wiedzy webmasterskiej? Czy zrobienie strony internetowej samodzielnie bez żadnego wykształcenia informatycznego czy doświadczenia jest możliwe? Nasza odpowiedź na to pytanie brzmi tak.  Wg nas nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia w ramach konkretnych rozwiązań technologicznych. Będąc z wykształcenia i doświadczenia księgowym, możesz stać się murarzem i jakimiś metodami budować dom, tym samym sposobem jako laik w webdesignie możesz budować strony www. Jakkolwiek kwestią newralgiczną zawsze pozostanie w takim przypadku jakość twojej pracy oraz jej efekt końcowy.   Na pytanie: "jak zbudować stronę internetową samodzielnie?", nasza odpowiedź brzmi, tanio lub za darmo ale niekoniecznie efektownie. Lub drożej, zlecając to firmie ale za to profesjonalnie. Wiele zwłaszcza startujących firm stara się ciąć koszty na czym tylko może. Często są to właśnie elementy związane z Internetem, tj strona internetowa, reklama itp. Zapominają jednak o tym, ze właśnie solidna prezentacja firmy w Internecie może być konkretnym zapłonem do rozwoju biznesu jeśli czasami nie kluczowym. Dlatego należy rozważyć długoterminowe uzasadnienie ekonomiczne rozwiązań samodzielnych vs rozwiązań płatnych.   Na co możesz liczyć próbując wykonać stronę internetową czy to prywatną czy dla swojej firmy samodzielnie na diametralne zredukowanie kosztów na dostępność darmowych kreatorów stron www (o ich plusach i minusach napiszemy poniżej) na satysfakcję (fajnie zrobić coś samemu jak to coś jeszcze działa) na uznanie najbliższych znajomych:) na dużą ilość dostępnych materiałów zarówno darmowych jak i komercyjnych do nauki projektowania stron www (jeśli masz czas się uczyć, jednocześnie prowadząc biznes:)   Na co nie powinieneś liczyć wykonując stronę internetową samodzielnie biorąc pod uwagę, ze jesteś laikiem w kodowaniu i designie na kompleksowość darmowych narzędzi -darmowe kreatory mają ograniczenia technologiczne, pozwalające wykonać stronę wg co najwyżej kilku zamkniętych schematów. Może okazać się, że funkcjonalność, której bardzo potrzebujesz nie jest po prostu obsługiwana. na jakość - zwykle w firmach interaktywnych nad stronami pracuje min. 2 specjalistów tj. grafik i webmaster, przy rozbudowanych portalach dochodzi jeszcze 3ci programista. Jako, że sam robisz stronę ciężko będzie ci jako laikowi profesjonalnie pokryć te 2 lub 3 aspekty tj. grafikę, programowanie, webmasterkę. na bezinteresowność - korzystając z darmowych kreatorów stron www przeznaczonych dla laików, musisz być przygotowany, że nie ma nic za darmo, dosłownie. Musi być jakiś kompromis wobec dostawcy takiej usługi. Zwykle są to reklamy pakowane gdzie się da na twoją stronę, czy konieczność korzystania z domeny dostawcy, co powoduje że nie masz pełnej kontroli nad zasobami swojej strony czy pełnych praw własności. na oszczędność czasu - czas to pieniądz, wiele firm wykonując samodzielnie stronę a następnie analizując atrakcyjność stron konkurencji, które zleciły realizacje firmom webmasterskim, prędzej czy później także zleca stronę profesjonalnej firmie (a można było od razu:) na tanie wsparcie jak coś nie pójdzie - wielu wykonawców czy firm nie podejmuje się modyfikacji serwisów www wykonanych na darmowych kreatorach czy w małym budżecie z prostej przyczyny, nieopłacalność takiej usługi dla wykonawcy a czasami brak możliwości technologicznej ze względu na ograniczenia kreatora w jakim strona powstała. Kończy się to często totalnym przeprogramowaniem strony lub wykonywaniem jej od nowa.   Na co możesz liczyć zlecając profesjonalnej firmie wykonanie strony www  profesjonalne podejście - badanie potrzeb, dopasowanie odpowiednich materiałów i zbudowanie koncepcji strony www darmowe konsultacje przed i powdrożeniowe - w trakcie projektowania czy korzystania ze strony www może pojawić się wiele pytań technicznych. Na te, na które odpowiedzi nie znajdziesz sam, specjaliści odpowiedzą, zdejmując ci problem z głowy projekt graficzny - nie ukrywajmy, zmysł graficzny w web designie to nie jest coś co się posiada niezwłocznie, to cecha, którą się nabywa dzięki obserwacji trendów, obyciu z realizacjami, umiejętnością dobrania w subtelny i efektowny sposób odpowiednich materiałów. Obycie graficzne wiąże się też często z wykonaniem kilkudziesięciu realizacji, które rzutują na konkretny styl graficzny. oszczędność czasu - czy masz czas na uczenie się webdesignu, który zajmuje lata doświadczenia oraz czy możesz sobie pozwolić na walczenie po drodze z problemami technicznymi oraz szukanie rozwiązań w sytuacji, kiedy firma webmasterska ma gotowe rozwiązania od ręki a twój biznes stoi? kompleksowość - od projektowania po wdrożenie na serwer oraz testowanie. U firmy kupujesz sobie spokój, nie musisz się martwić, że coś nie zadziała. wsparcie techniczne - a co jeśli firma się rozrusza i będziesz chciał rozwinąć swoją stronę www o zaawansowane funkcjonalności i to szybko bo klienci czekają? Fajnie wtedy mieć kontakt do zaufanej firmy aby to sprawnie wdrożyła. Prawda?;) więcej klientów - lepszy, efektowniejszy design przekłada się na więcej klientów w myśl: "klient kupuje także oczami". umowę - każda rzetelna firma da ci umowę i gwarancję na swoją pracę, która zabezpieczy twoje interesy. Na co nie powinieneś liczyć zlecając profesjonalnej firmie wykonanie strony www  taniość - dobre firmy, wykonujące zaawansowane projekty cenią się niestety. Tanie firmy wykonają projekt w budżecie jakkolwiek nie będą się "pocić" nad jego jakością. Tyle ile płacisz tyle dostajesz. Zwykle firmy mają konkretny algorytm cenowy zamykający pewne funkcjonalności w przedziałach cenowych. Oczekujesz fajnych rozwiązań, wówczas musisz liczyć się z fajnymi kosztami, które jakkolwiek powinny przełożyć się na fajne efekty. Jak z samochodem, chcesz lepszą markę i lepszy silnik, trzeba sięgnąć głębiej do kieszeni. Po prostu życie:) brak zobowiązań - podejmując współpracę z firmą będziesz musiał dostosować się do umowy (tak - uczciwe firmy podpisują umowy z klientami). Następnie na mocy umowy będziesz zobowiązany(zana) dostarczyć niezbędnych informacji oraz oczekiwań wykonawcy. dożywotnia gwarancja - nie oszukujmy się wraz z postępującymi technologiami serwisy www wymagają opieki i odświeżenia np. wyglądu co kilka lat. To idzie w parze z budżetem klienta i żadna firma raczej nie zgodzi się tego wykonać w ramach ograniczonej czasowo gwarancji.   Reasumując, samodzielnie możesz ocenić swój poziom wiedzy, dostępność konkretnych narzędzi oraz przede wszystkim przełożenie na czas efektów jakie możesz uzyskać sam a jakie za pośrednictwem firmy webmasterskiej.   Należy też pamiętać, że dużą rolę odgrywa branża. Są firmy, które ze względu na swoją branżę oraz grupę docelową nie potrzebują "megaprofesjonalnej" strony www. W wielu takich przypadkach strona wykonana samodzielnie bez fajerwerków w zupełności wystarczy aby ułatwić klientowi kontakt z firmą. W innym przypadku profesjonalny design odgrywa kluczową rolę. Aby to zobrazować można zadać pytanie, czy dobry lokalny hydraulik potrzebuje strony na poziomie dużej firmy ubezpieczeniowej, świadczącej usługi dla klientów korporacyjnych.  Zatem analizując zarówno czas, jak również budżet, własną branżę i konkurencję,  czy wreszcie klientów docelowych można samodzielnie podjąć decyzję: ROBIĘ SAM TYM CO MAM, czy ZLECAM.
Czyli jak i czy robić stronę www samemu bez wiedzy webmasterskiej? Czy zrobienie strony internetowej samodzielnie bez żadnego wykształcenia informatycznego czy doświadczenia jest możliwe? Nasza odpowiedź na to pytanie brzmi tak.  Wg nas nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia w ramach konkretnych rozwiązań technologicznych. Będąc z wykształcenia i doświadczenia księgowym, możesz stać się murarzem i jakimiś metodami budować dom, tym samym sposobem jako laik w webdesignie możesz budować strony www. Jakkolwiek kwestią newralgiczną zawsze pozostanie w takim przypadku jakość twojej pracy oraz jej efekt końcowy.   Na pytanie: "jak zbudować stronę internetową samodzielnie?", nasza odpowiedź brzmi, tanio lub za darmo ale niekoniecznie efektownie. Lub drożej, zlecając to firmie ale za to profesjonalnie. Wiele zwłaszcza startujących firm stara się ciąć koszty na czym tylko może. Często są to właśnie elementy związane z Internetem, tj strona internetowa, reklama itp. Zapominają jednak o tym, ze właśnie solidna prezentacja firmy w Internecie może być konkretnym zapłonem do rozwoju biznesu jeśli czasami nie kluczowym. Dlatego należy rozważyć długoterminowe uzasadnienie ekonomiczne rozwiązań samodzielnych vs rozwiązań płatnych.   Na co możesz liczyć próbując wykonać stronę internetową czy to prywatną czy dla swojej firmy samodzielnie na diametralne zredukowanie kosztów na dostępność darmowych kreatorów stron www (o ich plusach i minusach napiszemy poniżej) na satysfakcję (fajnie zrobić coś samemu jak to coś jeszcze działa) na uznanie najbliższych znajomych:) na dużą ilość dostępnych materiałów zarówno darmowych jak i komercyjnych do nauki projektowania stron www (jeśli masz czas się uczyć, jednocześnie prowadząc biznes:)   Na co nie powinieneś liczyć wykonując stronę internetową samodzielnie biorąc pod uwagę, ze jesteś laikiem w kodowaniu i designie na kompleksowość darmowych narzędzi -darmowe kreatory mają ograniczenia technologiczne, pozwalające wykonać stronę wg co najwyżej kilku zamkniętych schematów. Może okazać się, że funkcjonalność, której bardzo potrzebujesz nie jest po prostu obsługiwana. na jakość - zwykle w firmach interaktywnych nad stronami pracuje min. 2 specjalistów tj. grafik i webmaster, przy rozbudowanych portalach dochodzi jeszcze 3ci programista. Jako, że sam robisz stronę ciężko będzie ci jako laikowi profesjonalnie pokryć te 2 lub 3 aspekty tj. grafikę, programowanie, webmasterkę. na bezinteresowność - korzystając z darmowych kreatorów stron www przeznaczonych dla laików, musisz być przygotowany, że nie ma nic za darmo, dosłownie. Musi być jakiś kompromis wobec dostawcy takiej usługi. Zwykle są to reklamy pakowane gdzie się da na twoją stronę, czy konieczność korzystania z domeny dostawcy, co powoduje że nie masz pełnej kontroli nad zasobami swojej strony czy pełnych praw własności. na oszczędność czasu - czas to pieniądz, wiele firm wykonując samodzielnie stronę a następnie analizując atrakcyjność stron konkurencji, które zleciły realizacje firmom webmasterskim, prędzej czy później także zleca stronę profesjonalnej firmie (a można było od razu:) na tanie wsparcie jak coś nie pójdzie - wielu wykonawców czy firm nie podejmuje się modyfikacji serwisów www wykonanych na darmowych kreatorach czy w małym budżecie z prostej przyczyny, nieopłacalność takiej usługi dla wykonawcy a czasami brak możliwości technologicznej ze względu na ograniczenia kreatora w jakim strona powstała. Kończy się to często totalnym przeprogramowaniem strony lub wykonywaniem jej od nowa.   Na co możesz liczyć zlecając profesjonalnej firmie wykonanie strony www  profesjonalne podejście - badanie potrzeb, dopasowanie odpowiednich materiałów i zbudowanie koncepcji strony www darmowe konsultacje przed i powdrożeniowe - w trakcie projektowania czy korzystania ze strony www może pojawić się wiele pytań technicznych. Na te, na które odpowiedzi nie znajdziesz sam, specjaliści odpowiedzą, zdejmując ci problem z głowy projekt graficzny - nie ukrywajmy, zmysł graficzny w web designie to nie jest coś co się posiada niezwłocznie, to cecha, którą się nabywa dzięki obserwacji trendów, obyciu z realizacjami, umiejętnością dobrania w subtelny i efektowny sposób odpowiednich materiałów. Obycie graficzne wiąże się też często z wykonaniem kilkudziesięciu realizacji, które rzutują na konkretny styl graficzny. oszczędność czasu - czy masz czas na uczenie się webdesignu, który zajmuje lata doświadczenia oraz czy możesz sobie pozwolić na walczenie po drodze z problemami technicznymi oraz szukanie rozwiązań w sytuacji, kiedy firma webmasterska ma gotowe rozwiązania od ręki a twój biznes stoi? kompleksowość - od projektowania po wdrożenie na serwer oraz testowanie. U firmy kupujesz sobie spokój, nie musisz się martwić, że coś nie zadziała. wsparcie techniczne - a co jeśli firma się rozrusza i będziesz chciał rozwinąć swoją stronę www o zaawansowane funkcjonalności i to szybko bo klienci czekają? Fajnie wtedy mieć kontakt do zaufanej firmy aby to sprawnie wdrożyła. Prawda?;) więcej klientów - lepszy, efektowniejszy design przekłada się na więcej klientów w myśl: "klient kupuje także oczami". umowę - każda rzetelna firma da ci umowę i gwarancję na swoją pracę, która zabezpieczy twoje interesy. Na co nie powinieneś liczyć zlecając profesjonalnej firmie wykonanie strony www  taniość - dobre firmy, wykonujące zaawansowane projekty cenią się niestety. Tanie firmy wykonają projekt w budżecie jakkolwiek nie będą się "pocić" nad jego jakością. Tyle ile płacisz tyle dostajesz. Zwykle firmy mają konkretny algorytm cenowy zamykający pewne funkcjonalności w przedziałach cenowych. Oczekujesz fajnych rozwiązań, wówczas musisz liczyć się z fajnymi kosztami, które jakkolwiek powinny przełożyć się na fajne efekty. Jak z samochodem, chcesz lepszą markę i lepszy silnik, trzeba sięgnąć głębiej do kieszeni. Po prostu życie:) brak zobowiązań - podejmując współpracę z firmą będziesz musiał dostosować się do umowy (tak - uczciwe firmy podpisują umowy z klientami). Następnie na mocy umowy będziesz zobowiązany(zana) dostarczyć niezbędnych informacji oraz oczekiwań wykonawcy. dożywotnia gwarancja - nie oszukujmy się wraz z postępującymi technologiami serwisy www wymagają opieki i odświeżenia np. wyglądu co kilka lat. To idzie w parze z budżetem klienta i żadna firma raczej nie zgodzi się tego wykonać w ramach ograniczonej czasowo gwarancji.   Reasumując, samodzielnie możesz ocenić swój poziom wiedzy, dostępność konkretnych narzędzi oraz przede wszystkim przełożenie na czas efektów jakie możesz uzyskać sam a jakie za pośrednictwem firmy webmasterskiej.   Należy też pamiętać, że dużą rolę odgrywa branża. Są firmy, które ze względu na swoją branżę oraz grupę docelową nie potrzebują "megaprofesjonalnej" strony www. W wielu takich przypadkach strona wykonana samodzielnie bez fajerwerków w zupełności wystarczy aby ułatwić klientowi kontakt z firmą. W innym przypadku profesjonalny design odgrywa kluczową rolę. Aby to zobrazować można zadać pytanie, czy dobry lokalny hydraulik potrzebuje strony na poziomie dużej firmy ubezpieczeniowej, świadczącej usługi dla klientów korporacyjnych.  Zatem analizując zarówno czas, jak również budżet, własną branżę i konkurencję,  czy wreszcie klientów docelowych można samodzielnie podjąć decyzję: ROBIĘ SAM TYM CO MAM, czy ZLECAM.
88 out of 100 with 10 ratings
28/09/2016
Własna strona www Własna strona internetowa jest często jedną z pozycji na liście rzeczy „do zrobienia” przede wszystkim u osób, które wiążą z [...]

28/07/2016
" Ta Witryna Mogła Paść Ofiarą Ataku Hakerów " Czy ten komunikat pojawia się w wynikach wyszukiwania pod twoją stroną?  Jeśli tak to WIEDZ, że coś się z [...]

23/05/2016
Wielu potencjalnych użytkowników cmsów zadaje sobie pytanie jaki popularny cms wybrać dla swojego serwisu www. Można śmiało uznać, że prym aktualnie wiodą [...]

17 ocen

Joomla czy Wordpress - Jaki CMS Wybrać

Joomla czy Wordpress - Jaki CMS Wybrać

Wielu potencjalnych użytkowników cmsów zadaje sobie pytanie jaki popularny cms wybrać dla swojego serwisu www. Można śmiało uznać, że prym aktualnie wiodą dwie czołowe technologie, skupiające najwiekszą rzeszę użytkowników, tj. Joomla oraz Wordpress. Tutaj dochodzi do częstych porównań, który cms jest lepszy, który daje lepsze rezultaty oraz jest wydajniejszy. W naszej opinii, porównanie Joomla vs Wordpress to jakby porównać BMW vs AUDI. Zarówno jeden jak i drugi ma wielu zwolenników jak i przeciwników. Tą samą sytuację mamy w technologiach CMS, firmy mają tendencję chwalić akurat tego CMSA, w którym posługują się bieglej kosztem dyskredytacji technologii której po prostu nie znają. Stąd oceny JOOMLA czy WORDPRESS są często subiektywne i zależne od specjalizacji samej firmy Z naszego doświadczenia popartego kilkudziesięcioma realizacjami zarówno w jednym jak i drugim CMSIE możemy wysnuć następujące spostrzeżenia: zarówno Joomla jak i Wordpress posiadają w pełni integrowalne systemy cms oba systemy posiadają szeroką społeczność programistyczną i pokaźną bazę rozszerzeń zarówno darmowych jak i płatnych do stron www w naszej opinii Joomla posiada więcej komercyjnych rozszerzeń i komponentów przeznaczonych na rozwiązania portalowe aniżeli Wordpress w naszej firmie systemu Wordpress używamy do mniejszych realizacji, tj. stron nieprzekraczających 30 podstron pozbawionych zaawansowanych mechanizmów backendowych systemu Joomla używamy częściej do projektów rozbudowanych, portalowych ze względu na pokaźniejszą bazę rozwiązań webowych oraz prostotę ich integracji czy przeprogramowania do potrzeb, wynikające z naszego doświadczenia w tym systemie wordpress w naszej opinii jest bardziej popularnym cmsem jeśli chodzi o ilość dostępnych motywów, templatek czy gotowych szablonów responsywnych jakie są produkowane pod ten system jeśli chodzi o aspekty wizualne tj front end stron internetowych, w sieci znajdziemy więcej wizualnie efektownych realizacji na Wordpress aniżeli na Joomla z drugiej strony w naszej opinii Joomla ma więcej do zaoferowania jeśli chodzi o mechanizmy backendowe a jej atutem są bardzo duże możliwości developerskie i obsługa zaawansowanych mechanizmów charakterystycznych do dużych portali Joomla i Wordpress mają skuteczne komponenty do zabezpieczeń przeciwko atakom typu php inject czy front endowych chroniących przed spamem np CAPTCHA Wordpress jest skryptem częściej używanym przez pozycjonerów stron chociażby do budowania zaplecz pozycjonerskich. To wiąże się z narażeniem na spam często objawiający się ilością niemoderowanych, automatycznych komentarzy. Jeśli nie wiesz o czy piszemy, uruchom sobie bloga na wordpressie i wyłącz moderację komentarzy a przekonasz się o co chodzi:) Zarówno Joomla jak i Wordpress posiadają mechanizmy do szybkiej indeksacji w wyszukiwarce oraz ułatwiające pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Pod względem pozycjonowania nie zauważyliśmy znaczących różnic pomiędzy szybkością indeksacji i przyrostów pozycji dla dwóch podobych stron z tej samej branży na jednym i drugim systemie. Wordpress w naszej opinii powstał pierwotnie jako alternatywa dla bloggera czyli system blogowy, który z czasem zaczął się sprawdzać jako system CMS do rozbudowanych stron. Joomla od samego początku była systemem nastawionym na tworzenie portali, serwisów www czy stron internetowych jednocześnie posiadającym wszystkie funkcje blogowe. Podsumowując, w naszej opinii obydwa systemy zarówno JOOMLA jak i Wordpress są doskonałymi CMSAMi, na których można stworzyć praktycznie każdy rodzaj serwisu internetowego, sklepu czy portalu. Wybraliśmy system Joomla jako wiodący w naszej firmie spośród tych dwóch z tego względu, że w naszej opinii zarówno interfejs jak również komponenty dla JOOMLI są łatwiej zarządzalne i mamy większe możliwości programistyczne.
Wielu potencjalnych użytkowników cmsów zadaje sobie pytanie jaki popularny cms wybrać dla swojego serwisu www. Można śmiało uznać, że prym aktualnie wiodą dwie czołowe technologie, skupiające najwiekszą rzeszę użytkowników, tj. Joomla oraz Wordpress. Tutaj dochodzi do częstych porównań, który cms jest lepszy, który daje lepsze rezultaty oraz jest wydajniejszy. W naszej opinii, porównanie Joomla vs Wordpress to jakby porównać BMW vs AUDI. Zarówno jeden jak i drugi ma wielu zwolenników jak i przeciwników. Tą samą sytuację mamy w technologiach CMS, firmy mają tendencję chwalić akurat tego CMSA, w którym posługują się bieglej kosztem dyskredytacji technologii której po prostu nie znają. Stąd oceny JOOMLA czy WORDPRESS są często subiektywne i zależne od specjalizacji samej firmy Z naszego doświadczenia popartego kilkudziesięcioma realizacjami zarówno w jednym jak i drugim CMSIE możemy wysnuć następujące spostrzeżenia: zarówno Joomla jak i Wordpress posiadają w pełni integrowalne systemy cms oba systemy posiadają szeroką społeczność programistyczną i pokaźną bazę rozszerzeń zarówno darmowych jak i płatnych do stron www w naszej opinii Joomla posiada więcej komercyjnych rozszerzeń i komponentów przeznaczonych na rozwiązania portalowe aniżeli Wordpress w naszej firmie systemu Wordpress używamy do mniejszych realizacji, tj. stron nieprzekraczających 30 podstron pozbawionych zaawansowanych mechanizmów backendowych systemu Joomla używamy częściej do projektów rozbudowanych, portalowych ze względu na pokaźniejszą bazę rozwiązań webowych oraz prostotę ich integracji czy przeprogramowania do potrzeb, wynikające z naszego doświadczenia w tym systemie wordpress w naszej opinii jest bardziej popularnym cmsem jeśli chodzi o ilość dostępnych motywów, templatek czy gotowych szablonów responsywnych jakie są produkowane pod ten system jeśli chodzi o aspekty wizualne tj front end stron internetowych, w sieci znajdziemy więcej wizualnie efektownych realizacji na Wordpress aniżeli na Joomla z drugiej strony w naszej opinii Joomla ma więcej do zaoferowania jeśli chodzi o mechanizmy backendowe a jej atutem są bardzo duże możliwości developerskie i obsługa zaawansowanych mechanizmów charakterystycznych do dużych portali Joomla i Wordpress mają skuteczne komponenty do zabezpieczeń przeciwko atakom typu php inject czy front endowych chroniących przed spamem np CAPTCHA Wordpress jest skryptem częściej używanym przez pozycjonerów stron chociażby do budowania zaplecz pozycjonerskich. To wiąże się z narażeniem na spam często objawiający się ilością niemoderowanych, automatycznych komentarzy. Jeśli nie wiesz o czy piszemy, uruchom sobie bloga na wordpressie i wyłącz moderację komentarzy a przekonasz się o co chodzi:) Zarówno Joomla jak i Wordpress posiadają mechanizmy do szybkiej indeksacji w wyszukiwarce oraz ułatwiające pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Pod względem pozycjonowania nie zauważyliśmy znaczących różnic pomiędzy szybkością indeksacji i przyrostów pozycji dla dwóch podobych stron z tej samej branży na jednym i drugim systemie. Wordpress w naszej opinii powstał pierwotnie jako alternatywa dla bloggera czyli system blogowy, który z czasem zaczął się sprawdzać jako system CMS do rozbudowanych stron. Joomla od samego początku była systemem nastawionym na tworzenie portali, serwisów www czy stron internetowych jednocześnie posiadającym wszystkie funkcje blogowe. Podsumowując, w naszej opinii obydwa systemy zarówno JOOMLA jak i Wordpress są doskonałymi CMSAMi, na których można stworzyć praktycznie każdy rodzaj serwisu internetowego, sklepu czy portalu. Wybraliśmy system Joomla jako wiodący w naszej firmie spośród tych dwóch z tego względu, że w naszej opinii zarówno interfejs jak również komponenty dla JOOMLI są łatwiej zarządzalne i mamy większe możliwości programistyczne.
89 out of 100 with 17 ratings