UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Solidna porcja darmowej wiedzy.

Podobno bardzo przydatnej:)

Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się przecierają, kierunki działań kształtują, klientów jeszcze zbyt mało a kwestie budżetowe zawsze są newralgiczną sprawą.

Zatem czy istnieją metody, taniego i skutecznego pozyskiwania klientów?

Odpowiedź brzmi TAK.
Jakkolwiek nie są to metody bezkosztowe.

Jeśli chcesz ograniczyć koszt w marketingu, musisz działać samodzielnie, to z kolei kosztuje Ciebie czas. Czy tego czasu wystarczy Tobie aby przetrwać okres biznesowej stagnacji, zysków niewymiernych w początkowej fazie do pracy jaką włożysz i przeżycia do momentu wzrostu zainteresowania usługami twojej firmy w wyniku działań jakie wprowadziłeś wiele miesięcy (czasami lat) temu?
Nie każdy jest przez ten okres w stanie przejść, zwłaszcza w sytuacji niestabilności finansowej i kosztów stałych związanych z prowadzeniem firmy. A marketing oraz efekty biznesowe to niekiedy maraton długodystansowy (czytaj: "wieloletni":).


Dlatego przedstawiamy kilka budżetowych metod  pozyskiwania klientów, które mogą się sprawdzić:


Miejsce 5te:

Telemarketing

Praktycznie najtańsza metoda poszukiwania klientów w początkowym stadium, której koszt maksymalny: to czas, samozaparcie, zdrowie psychiczne:) oraz abonament telefoniczny.

  • Na czym polega?  - jak sama nazwa mówi na wydzwanianiu do  potencjalnych klientów,  których wizytówki można znaleźć w ogólnodostępnych bazach firm w Internecie, oraz proponowaniu im oferty.
  • Jakie jest ryzyko? - telemarketing nie jest dla wszystkich, jest to działanie dosyć niewdzięczne, które szybko wypala, może zrodzić frustrację przy n-tej odmowie. Ryzyko straty czasu jest także bardzo wysokie. Wydzwaniasz bowiem do przypadkowych firm, niespodziewających się Twojego kontaktu. Wielu właścicieli takie sytuacje uważa za niezapowiedzianą inwazję na ich harmonogram dnia, dlatego często niechętnie kupują usługi od firm, wydzwaniających do nich.
  • Efekty – przy dobrej ofercie, elokwencji oraz wysokich umiejętnościach miękkich (tzw, popularnie „GADANIE” ) na 100 kontaktów można pozyskać ok 5-20 zainteresowanych klientów, z tego może narodzić się 1-3 klientów niezwłocznie lub w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kontaktów trzeba robić bardzo dużo.

 

 

Miejsce 4te:

Spotkania Handlowe

  • Na czym polegają? - popularnie zwany face to face marketing. Metoda zbliżona do telemarketingu, jakkolwiek skoncentrowana na umawianiu się na spotkania handlowe. Czyli starasz się sprzedać w trakcie spotkania lub po spotkaniu a nie po telefonie do klienta. Telefon tutaj służy do inicjowania i zaaranżowania spotkania.  W trakcie spotkań przedstawiasz ofertę i miej nadzieję, że będzie się ona podobać. Następnie  z "X" firm, które objechałeś z ofertą, któraś się może kiedyś odezwie.
  • Ryzyko – jak w przypadku telemarketingu – duże straty czasowe, ciężki do ustalenia hamonogram, bowiem czasami spotkania trwają dłużej niż w planach. Spotkania handlowe wymagają przygotowania zarówno merytorycznego jak i zapleczowego, tj materiały drukowane, gadżety, prezentacje, środek transportu, paliwo. Koszty wyższe jak w telemarketingu aczkolwiek....
  • Efekty – no właśnie te mogą być lepsze iż potencjalni klienci chętniej kupują od kogoś, kto zapadnie im wizerunkowo w pamięci i był w stanie poświęcić swój czas na osobistą prezentację.

Stąd też spotkania handlowe dają większe szanse na pozyskanie klienta aniżeli telemarketing. Jakkolwiek mają one uzasadnienie tylko i wyłącznie, jeśli posiadasz wysokie umiejętności interpersonalne, masz nienaganny wizerunek i bardzo swobodnie rozmawiasz z nowymi ludźmi. Dodatkowo musisz posiadać doskonałą wiedzę merytoryczno-techniczną na temat swoich produktów jak również umiejętność wykreowania potrzeby na ten produkt u każdego klienta, którego napotkasz. W przeciwnym razie najeździsz się, nawypalasz paliwa, koszty stałe wzrosną a nikt finalnie nie odpowie na Twoją ofertę.

 

 

Miejsce 3cie:

Networking

  • Jak działa?- opiera się o zdobywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach branżowych, wydarzeniach (szkolenia, warsztaty, imprezy branżowe). Ostatnio bardzo modna metoda, która zrodziła wiele towarzystw biznesowych, grup członkowskich, zapraszających do swojego grona biznesowego. Wiąże się to zwykle z opłatą członkowską, czy poniesieniem kosztu uczestnictwa w szkoleniu, wydarzeniu.
  • Ryzyko – poziom losowości jest bardzo wysoki. Często nie masz pojęcia czy na spotkaniu biznesowym znajdziesz chociażby jedną firmę, która akurat będzie potrzebowała Twojego produktu. Nawiązanie relacji biznesowej  często jest dziełem przypadku. Czasami udaje się pozyskać kontakt już na 1wszym zgromadzeniu, a czasami trzeba się sporo „nauczestniczyć" w wielu spotkaniach  bo "nóż widelec" może ktoś się trafi. Doraźność kontaktów też nie jest wysoka. W networkingu nie pozyskasz klienta z dnia na dzień, czasami pozyskane na spotkaniach kontakty trzeba „pielęgnować” wiele miesięcy a nawet lat aby zrobić z nich sprzedaż. A gdzie tu jeszcze czas na biznes?
  • Efekty – efektem jest na pewno zwiększenie świadomości Twojej marki oraz istnienia w konkretnym zamkniętym gronie jak również zwiększenia szansy na bycie poleconym poza to grono. Możliwość pozyskania ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować zyskami w przyszłości też jest pewnym potencjałem, dodatkowo możesz uzyskać bezpośredni kontakt z właścicielami firm, z którymi przez telemarketing czy inne kanały nie miał byś szans się skontaktować.


Naszym zdaniem networking jest dobrym, okazjonalnym uzupełnieniem do działań marketingowych firmy, w który warto się angażować, jeśli masz coś konkretnego do przekazania innym firmom. Nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem jeśli na szybko i doraźnie potrzebujesz klientów.

 

 

Miejsce 2gie:

E-mailing


Kampanie e-mail:
W naszej opinii numer 2 na liście najskuteczniejszych metod sprzedażowych.

  • Jak działa? - polega na wysyłaniu zapytań o zgodę na ofertę oraz korespondowanie z firmami, które tę zgodę wyrażą.
  • Ryzyko- źle przygotowana kampania i poprowadzona niezgodnie z prawem, może przysporzyć Tobie status Spamera, zablokować twoją skrzynke firmową na przyszłe wysyłki oraz przysporzyć problemów prawnych. W dodatku jeśli nie zadbasz należycie o obsługę zainteresowanych klientów, np. oddzwaniając do nich, podtrzymując kontakt handlowy, oni znikną a pieniądze wydane na bazę e-mail przepadną. Dobrze wyselekcjonowane bazy kontakowe są dosyć drogie i jednorazowo potrafią kosztować od 1000-3000 zł. Są też firmy, które prowadzą kompleksowe kampanie do grupy docelowej klienta, jakkolwiek koszty jednorazowej kampanii wysyłkowej potrafią być horrendalne od 6000 do nawet 30000 zł. Oczywiście darmową alternatywą jest zbieranie adresów e-mail i budowanie bazy samodzielnie co zaoszczędzi sporo budżetu ale na pewno nie czasu.
  • Efekty- e-mailing jest jedną z najszybszych metod na dotarcie do bardzo dużej (czasami liczonej w 10tkach tysięcy dziennie) grupy potencjalnych odbiorców. Tych można selekcjonować, poprzez odpowiedni dobór bazy e-mail, wyselekcjonowanej do ściśle określonych branż, w których poszukujesz klientów. W dodatku koszt zakupienia jednej bazy może się zwrócić wielokrotnie, dlatego tę metodą możemy podpiąć pod listę tanich.

 

Kampanie e-mailowe są numerem 2 na naszej liście niedrogich i skutecznych metod sprzedażowych. Jakkolwiek nie sugerujemy ich podejmowania jeśli nie lubisz rozmawiać na telefonie i nie nosisz się z zamiarem podtrzymania kontaktu z pozyskanymi zainteresowanymi.

 

 

Miejsce 1wsze:

Content Marketing i Kampanie w Wyszukiwarkach

  • Jak działa? -jest to metoda, którą od lat implementujemy do naszych działań jak również stosujemy dla naszych klientów.
    Reklama w wyszukiwarkach eliminuje losowość do minimum, ponieważ konstruując odpowiednio zapytania i słowa kluczowe do kampanii można sterować grupą docelową klientów jacy będą składać zapytania o Twoje usługi i produkty. W momencie kiedy klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Intencją jest aby na liście wyników jak najwyżej pojawiła się reklama z Twoją firmą. Klient wchodzi na stronę, zapoznaje się z ofertą i jeśli ta przypadnie mu do gustu, wówczas składa zapytanie.
  • Ryzyko – kampania w wyszukiwarkach pochłania określony budżet miesięczny. Aby była skuteczna musi być idealnie sprzężona z kilkoma istotnymi elementami, tj. zoptymalizowaną i atrakcyjną stroną internetową, profesjonalnie przygotowaną ofertą jak również dobrą obsługą sprzedażową po stronie oferenta. W przeciwnym wypadku nie przyniesie oczekiwanej ilości zapytań ani klientów.
  • Efekty- w relacji koszt-efekt jest to naszym zdaniem najtańsza forma reklamy, która daje największy zwrot z inwestycji i pozwala generować klientów niekiedy już w dzień uruchomienia kampanii. Jeśli dodatkowo wesprze się tą kampanię odpowiednią wiedzą merytoryczną, którą można publikować na stronie w postaci wartościowych treści dla potencjalnych klientów (content marketing), wówczas w perspektywie czasu w tej formie kampanii nie ma miejsca na porażkę.

Kampania w wyszukiwarkach jest naszym numerem 1, który najczęściej adaptujemy w naszej firmie oraz dla klientów zaczynających swoje działalności lub firm, poszukujących wzrostu sprzedaży.

 

 

oceny artykułu

Czy Artykuł był Przydatny: 100% - 7 ocen

Jeśli uznałeś(aś) przeczytany artykuł za pomocny, prosimy o Twoją ocenę.

Jak Tanio Pozyskiwać Klientów

Jak Tanio Pozyskiwać Klientów

Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się przecierają, kierunki działań kształtują, klientów jeszcze zbyt mało a kwestie budżetowe zawsze są newralgiczną sprawą. Zatem czy istnieją metody, taniego i skutecznego pozyskiwania klientów? Odpowiedź brzmi TAK. Jakkolwiek nie są to metody bezkosztowe. Jeśli chcesz ograniczyć koszt w marketingu, musisz działać samodzielnie, to z kolei kosztuje Ciebie czas. Czy tego czasu wystarczy Tobie aby przetrwać okres biznesowej stagnacji, zysków niewymiernych w początkowej fazie do pracy jaką włożysz i przeżycia do momentu wzrostu zainteresowania usługami twojej firmy w wyniku działań jakie wprowadziłeś wiele miesięcy (czasami lat) temu?Nie każdy jest przez ten okres w stanie przejść, zwłaszcza w sytuacji niestabilności finansowej i kosztów stałych związanych z prowadzeniem firmy. A marketing oraz efekty biznesowe to niekiedy maraton długodystansowy (czytaj: "wieloletni":). Dlatego przedstawiamy kilka budżetowych metod  pozyskiwania klientów, które mogą się sprawdzić: Miejsce 5te: Telemarketing Praktycznie najtańsza metoda poszukiwania klientów w początkowym stadium, której koszt maksymalny: to czas, samozaparcie, zdrowie psychiczne:) oraz abonament telefoniczny. Na czym polega?  - jak sama nazwa mówi na wydzwanianiu do  potencjalnych klientów,  których wizytówki można znaleźć w ogólnodostępnych bazach firm w Internecie, oraz proponowaniu im oferty. Jakie jest ryzyko? - telemarketing nie jest dla wszystkich, jest to działanie dosyć niewdzięczne, które szybko wypala, może zrodzić frustrację przy n-tej odmowie. Ryzyko straty czasu jest także bardzo wysokie. Wydzwaniasz bowiem do przypadkowych firm, niespodziewających się Twojego kontaktu. Wielu właścicieli takie sytuacje uważa za niezapowiedzianą inwazję na ich harmonogram dnia, dlatego często niechętnie kupują usługi od firm, wydzwaniających do nich. Efekty – przy dobrej ofercie, elokwencji oraz wysokich umiejętnościach miękkich (tzw, popularnie „GADANIE” ) na 100 kontaktów można pozyskać ok 5-20 zainteresowanych klientów, z tego może narodzić się 1-3 klientów niezwłocznie lub w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kontaktów trzeba robić bardzo dużo.     Miejsce 4te: Spotkania Handlowe Na czym polegają? - popularnie zwany face to face marketing. Metoda zbliżona do telemarketingu, jakkolwiek skoncentrowana na umawianiu się na spotkania handlowe. Czyli starasz się sprzedać w trakcie spotkania lub po spotkaniu a nie po telefonie do klienta. Telefon tutaj służy do inicjowania i zaaranżowania spotkania.  W trakcie spotkań przedstawiasz ofertę i miej nadzieję, że będzie się ona podobać. Następnie  z "X" firm, które objechałeś z ofertą, któraś się może kiedyś odezwie. Ryzyko – jak w przypadku telemarketingu – duże straty czasowe, ciężki do ustalenia hamonogram, bowiem czasami spotkania trwają dłużej niż w planach. Spotkania handlowe wymagają przygotowania zarówno merytorycznego jak i zapleczowego, tj materiały drukowane, gadżety, prezentacje, środek transportu, paliwo. Koszty wyższe jak w telemarketingu aczkolwiek.... Efekty – no właśnie te mogą być lepsze iż potencjalni klienci chętniej kupują od kogoś, kto zapadnie im wizerunkowo w pamięci i był w stanie poświęcić swój czas na osobistą prezentację. Stąd też spotkania handlowe dają większe szanse na pozyskanie klienta aniżeli telemarketing. Jakkolwiek mają one uzasadnienie tylko i wyłącznie, jeśli posiadasz wysokie umiejętności interpersonalne, masz nienaganny wizerunek i bardzo swobodnie rozmawiasz z nowymi ludźmi. Dodatkowo musisz posiadać doskonałą wiedzę merytoryczno-techniczną na temat swoich produktów jak również umiejętność wykreowania potrzeby na ten produkt u każdego klienta, którego napotkasz. W przeciwnym razie najeździsz się, nawypalasz paliwa, koszty stałe wzrosną a nikt finalnie nie odpowie na Twoją ofertę.     Miejsce 3cie: Networking Jak działa?- opiera się o zdobywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach branżowych, wydarzeniach (szkolenia, warsztaty, imprezy branżowe). Ostatnio bardzo modna metoda, która zrodziła wiele towarzystw biznesowych, grup członkowskich, zapraszających do swojego grona biznesowego. Wiąże się to zwykle z opłatą członkowską, czy poniesieniem kosztu uczestnictwa w szkoleniu, wydarzeniu. Ryzyko – poziom losowości jest bardzo wysoki. Często nie masz pojęcia czy na spotkaniu biznesowym znajdziesz chociażby jedną firmę, która akurat będzie potrzebowała Twojego produktu. Nawiązanie relacji biznesowej  często jest dziełem przypadku. Czasami udaje się pozyskać kontakt już na 1wszym zgromadzeniu, a czasami trzeba się sporo „nauczestniczyć" w wielu spotkaniach  bo "nóż widelec" może ktoś się trafi. Doraźność kontaktów też nie jest wysoka. W networkingu nie pozyskasz klienta z dnia na dzień, czasami pozyskane na spotkaniach kontakty trzeba „pielęgnować” wiele miesięcy a nawet lat aby zrobić z nich sprzedaż. A gdzie tu jeszcze czas na biznes? Efekty – efektem jest na pewno zwiększenie świadomości Twojej marki oraz istnienia w konkretnym zamkniętym gronie jak również zwiększenia szansy na bycie poleconym poza to grono. Możliwość pozyskania ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować zyskami w przyszłości też jest pewnym potencjałem, dodatkowo możesz uzyskać bezpośredni kontakt z właścicielami firm, z którymi przez telemarketing czy inne kanały nie miał byś szans się skontaktować. Naszym zdaniem networking jest dobrym, okazjonalnym uzupełnieniem do działań marketingowych firmy, w który warto się angażować, jeśli masz coś konkretnego do przekazania innym firmom. Nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem jeśli na szybko i doraźnie potrzebujesz klientów.     Miejsce 2gie: E-mailing Kampanie e-mail:W naszej opinii numer 2 na liście najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Jak działa? - polega na wysyłaniu zapytań o zgodę na ofertę oraz korespondowanie z firmami, które tę zgodę wyrażą. Ryzyko- źle przygotowana kampania i poprowadzona niezgodnie z prawem, może przysporzyć Tobie status Spamera, zablokować twoją skrzynke firmową na przyszłe wysyłki oraz przysporzyć problemów prawnych. W dodatku jeśli nie zadbasz należycie o obsługę zainteresowanych klientów, np. oddzwaniając do nich, podtrzymując kontakt handlowy, oni znikną a pieniądze wydane na bazę e-mail przepadną. Dobrze wyselekcjonowane bazy kontakowe są dosyć drogie i jednorazowo potrafią kosztować od 1000-3000 zł. Są też firmy, które prowadzą kompleksowe kampanie do grupy docelowej klienta, jakkolwiek koszty jednorazowej kampanii wysyłkowej potrafią być horrendalne od 6000 do nawet 30000 zł. Oczywiście darmową alternatywą jest zbieranie adresów e-mail i budowanie bazy samodzielnie co zaoszczędzi sporo budżetu ale na pewno nie czasu. Efekty- e-mailing jest jedną z najszybszych metod na dotarcie do bardzo dużej (czasami liczonej w 10tkach tysięcy dziennie) grupy potencjalnych odbiorców. Tych można selekcjonować, poprzez odpowiedni dobór bazy e-mail, wyselekcjonowanej do ściśle określonych branż, w których poszukujesz klientów. W dodatku koszt zakupienia jednej bazy może się zwrócić wielokrotnie, dlatego tę metodą możemy podpiąć pod listę tanich.   Kampanie e-mailowe są numerem 2 na naszej liście niedrogich i skutecznych metod sprzedażowych. Jakkolwiek nie sugerujemy ich podejmowania jeśli nie lubisz rozmawiać na telefonie i nie nosisz się z zamiarem podtrzymania kontaktu z pozyskanymi zainteresowanymi.     Miejsce 1wsze: Content Marketing i Kampanie w Wyszukiwarkach Jak działa? -jest to metoda, którą od lat implementujemy do naszych działań jak również stosujemy dla naszych klientów.Reklama w wyszukiwarkach eliminuje losowość do minimum, ponieważ konstruując odpowiednio zapytania i słowa kluczowe do kampanii można sterować grupą docelową klientów jacy będą składać zapytania o Twoje usługi i produkty. W momencie kiedy klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Intencją jest aby na liście wyników jak najwyżej pojawiła się reklama z Twoją firmą. Klient wchodzi na stronę, zapoznaje się z ofertą i jeśli ta przypadnie mu do gustu, wówczas składa zapytanie. Ryzyko – kampania w wyszukiwarkach pochłania określony budżet miesięczny. Aby była skuteczna musi być idealnie sprzężona z kilkoma istotnymi elementami, tj. zoptymalizowaną i atrakcyjną stroną internetową, profesjonalnie przygotowaną ofertą jak również dobrą obsługą sprzedażową po stronie oferenta. W przeciwnym wypadku nie przyniesie oczekiwanej ilości zapytań ani klientów. Efekty- w relacji koszt-efekt jest to naszym zdaniem najtańsza forma reklamy, która daje największy zwrot z inwestycji i pozwala generować klientów niekiedy już w dzień uruchomienia kampanii. Jeśli dodatkowo wesprze się tą kampanię odpowiednią wiedzą merytoryczną, którą można publikować na stronie w postaci wartościowych treści dla potencjalnych klientów (content marketing), wówczas w perspektywie czasu w tej formie kampanii nie ma miejsca na porażkę. Kampania w wyszukiwarkach jest naszym numerem 1, który najczęściej adaptujemy w naszej firmie oraz dla klientów zaczynających swoje działalności lub firm, poszukujących wzrostu sprzedaży.    
Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się przecierają, kierunki działań kształtują, klientów jeszcze zbyt mało a kwestie budżetowe zawsze są newralgiczną sprawą. Zatem czy istnieją metody, taniego i skutecznego pozyskiwania klientów? Odpowiedź brzmi TAK. Jakkolwiek nie są to metody bezkosztowe. Jeśli chcesz ograniczyć koszt w marketingu, musisz działać samodzielnie, to z kolei kosztuje Ciebie czas. Czy tego czasu wystarczy Tobie aby przetrwać okres biznesowej stagnacji, zysków niewymiernych w początkowej fazie do pracy jaką włożysz i przeżycia do momentu wzrostu zainteresowania usługami twojej firmy w wyniku działań jakie wprowadziłeś wiele miesięcy (czasami lat) temu?Nie każdy jest przez ten okres w stanie przejść, zwłaszcza w sytuacji niestabilności finansowej i kosztów stałych związanych z prowadzeniem firmy. A marketing oraz efekty biznesowe to niekiedy maraton długodystansowy (czytaj: "wieloletni":). Dlatego przedstawiamy kilka budżetowych metod  pozyskiwania klientów, które mogą się sprawdzić: Miejsce 5te: Telemarketing Praktycznie najtańsza metoda poszukiwania klientów w początkowym stadium, której koszt maksymalny: to czas, samozaparcie, zdrowie psychiczne:) oraz abonament telefoniczny. Na czym polega?  - jak sama nazwa mówi na wydzwanianiu do  potencjalnych klientów,  których wizytówki można znaleźć w ogólnodostępnych bazach firm w Internecie, oraz proponowaniu im oferty. Jakie jest ryzyko? - telemarketing nie jest dla wszystkich, jest to działanie dosyć niewdzięczne, które szybko wypala, może zrodzić frustrację przy n-tej odmowie. Ryzyko straty czasu jest także bardzo wysokie. Wydzwaniasz bowiem do przypadkowych firm, niespodziewających się Twojego kontaktu. Wielu właścicieli takie sytuacje uważa za niezapowiedzianą inwazję na ich harmonogram dnia, dlatego często niechętnie kupują usługi od firm, wydzwaniających do nich. Efekty – przy dobrej ofercie, elokwencji oraz wysokich umiejętnościach miękkich (tzw, popularnie „GADANIE” ) na 100 kontaktów można pozyskać ok 5-20 zainteresowanych klientów, z tego może narodzić się 1-3 klientów niezwłocznie lub w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kontaktów trzeba robić bardzo dużo.     Miejsce 4te: Spotkania Handlowe Na czym polegają? - popularnie zwany face to face marketing. Metoda zbliżona do telemarketingu, jakkolwiek skoncentrowana na umawianiu się na spotkania handlowe. Czyli starasz się sprzedać w trakcie spotkania lub po spotkaniu a nie po telefonie do klienta. Telefon tutaj służy do inicjowania i zaaranżowania spotkania.  W trakcie spotkań przedstawiasz ofertę i miej nadzieję, że będzie się ona podobać. Następnie  z "X" firm, które objechałeś z ofertą, któraś się może kiedyś odezwie. Ryzyko – jak w przypadku telemarketingu – duże straty czasowe, ciężki do ustalenia hamonogram, bowiem czasami spotkania trwają dłużej niż w planach. Spotkania handlowe wymagają przygotowania zarówno merytorycznego jak i zapleczowego, tj materiały drukowane, gadżety, prezentacje, środek transportu, paliwo. Koszty wyższe jak w telemarketingu aczkolwiek.... Efekty – no właśnie te mogą być lepsze iż potencjalni klienci chętniej kupują od kogoś, kto zapadnie im wizerunkowo w pamięci i był w stanie poświęcić swój czas na osobistą prezentację. Stąd też spotkania handlowe dają większe szanse na pozyskanie klienta aniżeli telemarketing. Jakkolwiek mają one uzasadnienie tylko i wyłącznie, jeśli posiadasz wysokie umiejętności interpersonalne, masz nienaganny wizerunek i bardzo swobodnie rozmawiasz z nowymi ludźmi. Dodatkowo musisz posiadać doskonałą wiedzę merytoryczno-techniczną na temat swoich produktów jak również umiejętność wykreowania potrzeby na ten produkt u każdego klienta, którego napotkasz. W przeciwnym razie najeździsz się, nawypalasz paliwa, koszty stałe wzrosną a nikt finalnie nie odpowie na Twoją ofertę.     Miejsce 3cie: Networking Jak działa?- opiera się o zdobywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach branżowych, wydarzeniach (szkolenia, warsztaty, imprezy branżowe). Ostatnio bardzo modna metoda, która zrodziła wiele towarzystw biznesowych, grup członkowskich, zapraszających do swojego grona biznesowego. Wiąże się to zwykle z opłatą członkowską, czy poniesieniem kosztu uczestnictwa w szkoleniu, wydarzeniu. Ryzyko – poziom losowości jest bardzo wysoki. Często nie masz pojęcia czy na spotkaniu biznesowym znajdziesz chociażby jedną firmę, która akurat będzie potrzebowała Twojego produktu. Nawiązanie relacji biznesowej  często jest dziełem przypadku. Czasami udaje się pozyskać kontakt już na 1wszym zgromadzeniu, a czasami trzeba się sporo „nauczestniczyć" w wielu spotkaniach  bo "nóż widelec" może ktoś się trafi. Doraźność kontaktów też nie jest wysoka. W networkingu nie pozyskasz klienta z dnia na dzień, czasami pozyskane na spotkaniach kontakty trzeba „pielęgnować” wiele miesięcy a nawet lat aby zrobić z nich sprzedaż. A gdzie tu jeszcze czas na biznes? Efekty – efektem jest na pewno zwiększenie świadomości Twojej marki oraz istnienia w konkretnym zamkniętym gronie jak również zwiększenia szansy na bycie poleconym poza to grono. Możliwość pozyskania ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować zyskami w przyszłości też jest pewnym potencjałem, dodatkowo możesz uzyskać bezpośredni kontakt z właścicielami firm, z którymi przez telemarketing czy inne kanały nie miał byś szans się skontaktować. Naszym zdaniem networking jest dobrym, okazjonalnym uzupełnieniem do działań marketingowych firmy, w który warto się angażować, jeśli masz coś konkretnego do przekazania innym firmom. Nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem jeśli na szybko i doraźnie potrzebujesz klientów.     Miejsce 2gie: E-mailing Kampanie e-mail:W naszej opinii numer 2 na liście najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Jak działa? - polega na wysyłaniu zapytań o zgodę na ofertę oraz korespondowanie z firmami, które tę zgodę wyrażą. Ryzyko- źle przygotowana kampania i poprowadzona niezgodnie z prawem, może przysporzyć Tobie status Spamera, zablokować twoją skrzynke firmową na przyszłe wysyłki oraz przysporzyć problemów prawnych. W dodatku jeśli nie zadbasz należycie o obsługę zainteresowanych klientów, np. oddzwaniając do nich, podtrzymując kontakt handlowy, oni znikną a pieniądze wydane na bazę e-mail przepadną. Dobrze wyselekcjonowane bazy kontakowe są dosyć drogie i jednorazowo potrafią kosztować od 1000-3000 zł. Są też firmy, które prowadzą kompleksowe kampanie do grupy docelowej klienta, jakkolwiek koszty jednorazowej kampanii wysyłkowej potrafią być horrendalne od 6000 do nawet 30000 zł. Oczywiście darmową alternatywą jest zbieranie adresów e-mail i budowanie bazy samodzielnie co zaoszczędzi sporo budżetu ale na pewno nie czasu. Efekty- e-mailing jest jedną z najszybszych metod na dotarcie do bardzo dużej (czasami liczonej w 10tkach tysięcy dziennie) grupy potencjalnych odbiorców. Tych można selekcjonować, poprzez odpowiedni dobór bazy e-mail, wyselekcjonowanej do ściśle określonych branż, w których poszukujesz klientów. W dodatku koszt zakupienia jednej bazy może się zwrócić wielokrotnie, dlatego tę metodą możemy podpiąć pod listę tanich.   Kampanie e-mailowe są numerem 2 na naszej liście niedrogich i skutecznych metod sprzedażowych. Jakkolwiek nie sugerujemy ich podejmowania jeśli nie lubisz rozmawiać na telefonie i nie nosisz się z zamiarem podtrzymania kontaktu z pozyskanymi zainteresowanymi.     Miejsce 1wsze: Content Marketing i Kampanie w Wyszukiwarkach Jak działa? -jest to metoda, którą od lat implementujemy do naszych działań jak również stosujemy dla naszych klientów.Reklama w wyszukiwarkach eliminuje losowość do minimum, ponieważ konstruując odpowiednio zapytania i słowa kluczowe do kampanii można sterować grupą docelową klientów jacy będą składać zapytania o Twoje usługi i produkty. W momencie kiedy klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Intencją jest aby na liście wyników jak najwyżej pojawiła się reklama z Twoją firmą. Klient wchodzi na stronę, zapoznaje się z ofertą i jeśli ta przypadnie mu do gustu, wówczas składa zapytanie. Ryzyko – kampania w wyszukiwarkach pochłania określony budżet miesięczny. Aby była skuteczna musi być idealnie sprzężona z kilkoma istotnymi elementami, tj. zoptymalizowaną i atrakcyjną stroną internetową, profesjonalnie przygotowaną ofertą jak również dobrą obsługą sprzedażową po stronie oferenta. W przeciwnym wypadku nie przyniesie oczekiwanej ilości zapytań ani klientów. Efekty- w relacji koszt-efekt jest to naszym zdaniem najtańsza forma reklamy, która daje największy zwrot z inwestycji i pozwala generować klientów niekiedy już w dzień uruchomienia kampanii. Jeśli dodatkowo wesprze się tą kampanię odpowiednią wiedzą merytoryczną, którą można publikować na stronie w postaci wartościowych treści dla potencjalnych klientów (content marketing), wówczas w perspektywie czasu w tej formie kampanii nie ma miejsca na porażkę. Kampania w wyszukiwarkach jest naszym numerem 1, który najczęściej adaptujemy w naszej firmie oraz dla klientów zaczynających swoje działalności lub firm, poszukujących wzrostu sprzedaży.    
100 out of 100 with 7 ratings