Własna Strona Internetowa

Własna strona www

Własna strona internetowa jest często jedną z pozycji na liście rzeczy „do zrobienia” przede wszystkim u osób, które wiążą z własną przyszłą stroną internetową jakikolwiek potencjał zarobkowy.
Otóż w biznesie strona www pełni kluczową funkcję typowego handlowca, którego celem jest zautomatyzowane oraz pasywne reprezentowanie wizerunku firmy w internecie.
Wiele biznesów prosperuje latami bez strony internetowej, zapominając o tym, że na przestrzeni lat więcej korzyści jest w stanie wygenerować konkurencja, posiadającą profesjonalną stronę internetową, poprzez którą jest w stanie przechwycić więcej leadów i potencjalnych kontaktów.

Własną stronę internetową można wykonać samemu zwłaszcza jeśli efekty wizualne czy zaawansowanie technologiczne strony odgrywa tu drugoplanową rolę. Czyli często taki charakter mają strony typu wizytówkowego służące do prezentacji amatorskiej działalności lub hobby właściciela.

Do tego celu w sieci można znaleźć pokaźną listę kreatorów www, dzięki którym stworzenie prostej, informacyjnej strony zajmie co najwyżej kilka dni laikowi. Również do takich celów można wykorzystać platformy blogowe, na których istnieje możliwość założenia darmowego bloga tematycznego. Do platform takich można zaliczyć min. WordPress, Blogger czy Tumblr

Jeśli chodzi natomiast o własną stronę www reprezentującą firmę lub działalność gospodarczą, warto zainwestować w najnowsze rozwiązania technologiczne i zlecić jej wykonanie na zewnątrz.

Dlaczego?
Ponieważ firmy specjalizujące się w projektowaniu użytecznych stron wiedzą jak wykonać stronę www nie tylko po to aby sobie „wisiała” gdzieś w internecie ale także, żeby przynosiła zyski dzięki konkretnej optymalizacji oraz konwersji sprzedażowej. W dodatku firmy mają doświadczenie w tworzeniu kompleksowej identyfikacji wizualnej oraz designu strony zgodnego z charakterem działalności. Dzięki czemu klient często jest odciążony od konieczności tworzenia własnej koncepcji strony www.

Tworząc stronę dla własnej firmy należy pamiętać o:

  • designie zgodnym z charakterem prowadzonej działalności
  • odpowiedniej optymalizacji strony uwzględniającej założenia i cele marketingowe firmy
  • użyteczności UX – zaprojektowaniu interfejsu strony w sposób prosty, przejrzysty i łatwy do nawigacji
  • dobór technologi www, skryptów, oprogramowania, nieobciążających działania serwera oraz zapweniających krótki czas ładowania strony.

Są to tylko niektóre istotne elementy projektowania stron internetowych, które mają znaczny wpływ na jej funkcjonalność oraz potencjał zarobkowy.

Dlatego zakładając własną stronę www, należy wyjść naprzód z oczekiwaniami co do niej i ustalić:

-jaki będzie jej główny cel np. zarobkowy czy reprezentacyjny
-jakich efektów biznesowych się spodziewamy np. na przestrzeni roku czy miesiąca dzięki stronie internetowej, którą mamy zamiar zrobić
-jaki budżet jesteśmy w stanie zainwestować w stronę internetową

Dzięki temu osiągniemy cel w postaci nie tylko atrakcyjnie prezentującej się strony www ale także efektów biznesowych w postaci zysków jakie ona przyniesie w dłuższej perspektywie czasu.