UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Solidna porcja darmowej wiedzy.

Podobno bardzo przydatnej:)

07/03/2017
Wiele razy mamy do czynienia z aktualizacją a praktycznie wykonywaniem od nowa bardzo rozbudowanych serwisów www (powyżej 1000 podstron). Niekiedy newralgiczną sprawą [...]

1 ocen

Indeksowanie Strony Www po Aktualizacji

Indeksowanie Strony Www po Aktualizacji

Wiele razy mamy do czynienia z aktualizacją a praktycznie wykonywaniem od nowa bardzo rozbudowanych serwisów www (powyżej 1000 podstron). Niekiedy newralgiczną sprawą jest indeksacja nowych linków, które powstają w wyniku nowej struktury strony, layoutu. Często właściciele aktualizowanych stron, mają wypracowane pozycje w wyszukiwarkach w wyniku czego boją się ich utraty, kiedy nowa strona pojawi się w wyszukiwarce z nowymi, unikalnymi adresami url podstron.   Rozwiązań jakie można podjąć w tej sytuacji jest kilka: 1. Wykonanie serwisu www na tym samym silniku z zachowaniem praktycznie identycznego layoutu strony i rozmieszczeniu linków, dzięki czemu łatwiej jest zachować strukturę podstron i adresów url w porównaniu do starej wersji. Jakkolwiek jest to dosyć toporne rozwiązanie. Wkońcu jeśli właściciel chce zaktualizować swoją witrynę po kilku (nastu) latach, wówczas w grę wchodzi implementacja nowego laytoutu, responsywności, układu poszczególnych elementów, kategorii i treści na stronie co może powodować nową odmienną strukturę linków. 2. Jeśli wypracowane przez stary serwis pozycje nie są na tyle wysokie aby zdzierać sobie na nich skórę, wówczas wystarczy wykonać nową stronę, zoptymalizować linki podstron na "przyjazne urle", po czym zgłosić sitemapę i czekać aż się przeindeksuje z nowymi linkami. Jeśli nowa strona jest wykonana solidnie i przyjaźnie dla wyszukiwarek, po indeksacji często ląduje na jeszcze wyższych pozycjach w wyszukiwarkach niż poprzednia. 3. Finalne rozwiązanie stosowane jest, kiedy serwis internetowy jest bardzo rozbudowany (kilka tys do kilkunastu tys podstron), natomiast wymogiem jest aby nie utracił pozycji wypracowanych przez lata w wyszukwiarkach. Kolejnym istotnym elementem jest to, że do niektórych podstron starego serwisu prowadzą konkretne linki zewnętrzne z baz firm, katalogów stron, które właściciel uzyskał w ramach pozycjonowania witryny. Zmiana adresów url na stronie pozbyłaby ją tych linków.   W takich sytuacjach optymalnym rozwiązaniem jest wykonanie struktury i nawigacji maksymalnie zbliżonej do tej z poprzedniej wersji witryny i zastosowanie takich samych aliasów we wszystkich możliwych adresach podstron jakie się da. Niestety w przypadku takich serwisów zachowanie dokładności adresów 1:1 przy setkach bądź tysiącach podstron jest czasami niemożliwe ze względu na layout strony jak również mechanizm generujący adresy url. W tej sytuacji aby nie obciążać klienta kosztem "robocizny" tj przeklepywania tysięcy adresów podstron ręcznie na przekierowania, podejmujemy działania takie jak: wyeskportowanie raportu słów kluczowych oraz podstron, które zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach; instalacja komponentu przekierowującego tylko te adresy podstron wysoko wypozycjonowanych na nowe (dzięki temu nie tracimy linkowania z katalogów i baz do tych podstron); wykonanie stron błędu 404, automatycznie przekierowujących na najbliższą podstronę serwisu. Dzięki temu jeśli potencjalny klient wyląduje na tzw. "martwym linku" ze starej strony, który jeszcze widnieje w wyszukiwarce, otrzyma takową stronę z jednoczesną możliwością nawigowania do innej podstrony; zgłoszenie sitemapy i konfiguracja pliku robot.txt; czekanie na przeindeksowanie się stron na nowe (strony ze starego serwisu znikają, nowe się pojawiają) - proces trwa zwykle od 5 dni do 1miesiąca dla większych serwisów.  Po przeindeksowaniu się podstron zwykle osiągają one jeszcze wyższe pozycje dzięki przyjaznym adresom www, przejrzystej nawigacji czy responsywności (wyższe pozycje w urządzeniach mobilnych).  
Wiele razy mamy do czynienia z aktualizacją a praktycznie wykonywaniem od nowa bardzo rozbudowanych serwisów www (powyżej 1000 podstron). Niekiedy newralgiczną sprawą jest indeksacja nowych linków, które powstają w wyniku nowej struktury strony, layoutu. Często właściciele aktualizowanych stron, mają wypracowane pozycje w wyszukiwarkach w wyniku czego boją się ich utraty, kiedy nowa strona pojawi się w wyszukiwarce z nowymi, unikalnymi adresami url podstron.   Rozwiązań jakie można podjąć w tej sytuacji jest kilka: 1. Wykonanie serwisu www na tym samym silniku z zachowaniem praktycznie identycznego layoutu strony i rozmieszczeniu linków, dzięki czemu łatwiej jest zachować strukturę podstron i adresów url w porównaniu do starej wersji. Jakkolwiek jest to dosyć toporne rozwiązanie. Wkońcu jeśli właściciel chce zaktualizować swoją witrynę po kilku (nastu) latach, wówczas w grę wchodzi implementacja nowego laytoutu, responsywności, układu poszczególnych elementów, kategorii i treści na stronie co może powodować nową odmienną strukturę linków. 2. Jeśli wypracowane przez stary serwis pozycje nie są na tyle wysokie aby zdzierać sobie na nich skórę, wówczas wystarczy wykonać nową stronę, zoptymalizować linki podstron na "przyjazne urle", po czym zgłosić sitemapę i czekać aż się przeindeksuje z nowymi linkami. Jeśli nowa strona jest wykonana solidnie i przyjaźnie dla wyszukiwarek, po indeksacji często ląduje na jeszcze wyższych pozycjach w wyszukiwarkach niż poprzednia. 3. Finalne rozwiązanie stosowane jest, kiedy serwis internetowy jest bardzo rozbudowany (kilka tys do kilkunastu tys podstron), natomiast wymogiem jest aby nie utracił pozycji wypracowanych przez lata w wyszukwiarkach. Kolejnym istotnym elementem jest to, że do niektórych podstron starego serwisu prowadzą konkretne linki zewnętrzne z baz firm, katalogów stron, które właściciel uzyskał w ramach pozycjonowania witryny. Zmiana adresów url na stronie pozbyłaby ją tych linków.   W takich sytuacjach optymalnym rozwiązaniem jest wykonanie struktury i nawigacji maksymalnie zbliżonej do tej z poprzedniej wersji witryny i zastosowanie takich samych aliasów we wszystkich możliwych adresach podstron jakie się da. Niestety w przypadku takich serwisów zachowanie dokładności adresów 1:1 przy setkach bądź tysiącach podstron jest czasami niemożliwe ze względu na layout strony jak również mechanizm generujący adresy url. W tej sytuacji aby nie obciążać klienta kosztem "robocizny" tj przeklepywania tysięcy adresów podstron ręcznie na przekierowania, podejmujemy działania takie jak: wyeskportowanie raportu słów kluczowych oraz podstron, które zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach; instalacja komponentu przekierowującego tylko te adresy podstron wysoko wypozycjonowanych na nowe (dzięki temu nie tracimy linkowania z katalogów i baz do tych podstron); wykonanie stron błędu 404, automatycznie przekierowujących na najbliższą podstronę serwisu. Dzięki temu jeśli potencjalny klient wyląduje na tzw. "martwym linku" ze starej strony, który jeszcze widnieje w wyszukiwarce, otrzyma takową stronę z jednoczesną możliwością nawigowania do innej podstrony; zgłoszenie sitemapy i konfiguracja pliku robot.txt; czekanie na przeindeksowanie się stron na nowe (strony ze starego serwisu znikają, nowe się pojawiają) - proces trwa zwykle od 5 dni do 1miesiąca dla większych serwisów.  Po przeindeksowaniu się podstron zwykle osiągają one jeszcze wyższe pozycje dzięki przyjaznym adresom www, przejrzystej nawigacji czy responsywności (wyższe pozycje w urządzeniach mobilnych).  
0 out of 100 with 1 ratings
12/01/2017
Pozycjonowanie Nie Daje Nic! W wielu przypadkach to stwierdzenie jest jak najbardziej faktem.   Zacznijmy od krótkiej definicji. Pozyjonowanie jest działaniem [...]

10 ocen

Co Daje Pozycjonowanie Stron Www

Co Daje Pozycjonowanie Stron Www

Pozycjonowanie Nie Daje Nic! W wielu przypadkach to stwierdzenie jest jak najbardziej faktem.   Zacznijmy od krótkiej definicji. Pozyjonowanie jest działaniem zmierzającym do osiągnięcia wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych po wpisaniu konkretnej frazy. Sztuka pozycjonowania polega na manipulowaniu robotami Google odwiedzającymi stronę w ten sposób aby Google "polubiło" stronę, skojarzyło ją z zamierzoną frazą kluczową lub grupą fraz i w nagrodę wyświetliło tę stronę jak najwyżej w swoich wynikach. Efektem powinno być więcej odwiedzin na stronie oraz co za tym idzie rosnąca ilość potencjalnych klientów dla firmy. Jest to dosyć łopatologiczne wytłumaczenie pozycjonowania ale w praktyce tak to działa.   Zatem wyjaśnijmy dlaczego są sytuacje, że pozycjonowanie, pomimo iż powszechnie reklamowane jako jedna z najskuteczniejscyh form reklamy nie daje nic. Wielu potencjalnych klientów, którzy z pozycjonowania stron wcześniej nie korzystali jest przekonanych iż wystarczy zlecić pozycjonowanie, strona www pojawi się na wysokich pozycjach w mgnieniu oka i wystarczy później już czekać na zamówienia, rośnie ilość klientów, przybywa pieniążków. Niestety w wielu takich przypadkach jest całkowicie odwrotnie i pozycjonowanie nie daje zamierzonego efektu a realia tej usługi są bardziej brutalne. Najczęstszy powód to ten, że niektóre strony internetowe pomimo osiągnięcia wysokich pozycji nawet na konkurencyjne frazy po prostu nie konwertują, innymi słowy nie zachęcają potencjalnego klienta do złożenia zapytania.   Wpływa na to: przestarzały design strony, wypadający niekorzystnie na tle konkurencji źle rozplanowana nawigacja, utrudniająca znalezienie klientowi poszukiwanych informacji brak elementów do przechwytywania kontaktu z klientem, tj formularzy kontaktowych, landing page itd.   Są to elementy newralgiczne, które powinny być spięte całościowo z kampanią SEO pozycjonowania. Odkąd nie wszystkie agencje seo czy firmy pozycjonerskie posiadają zaawansowaną wiedzę webmasterską, często pozycjonują stronę w takim stanie w jakim otrzymają bez dalszych niezbędnych modyfikacji w kodzie źródłowym, które mogłyby podnieść atrakcyjność strony w oczach klienta. Efektem tego jest zerowa ilość zapytań, pomimo iż strona może być nawet na wysokich pozycjach. Za tym idzie rosnąca frustracja klienta, płacącego co miesiąc abonament za pozycjonowanie, któremu w dodatku pozycjoner nie dostarcza żadnej analizy zaistniałego stanu faktycznego, ponieważ swoją "robotę" wykonał.   Zatem uświadamiamy: Pozycjonowanie aby było skuteczne musi być idealnie zintegrowane ze stroną, która powinna być wyposażona w odpowiednie elementy: należytą optymalizację strony pod frazy kluczowe nowoczesny design, zgodny z tematyką strony treści, ofertę i komunikaty idealnie dopasowane do poszukiwanej frazy jasno i klarownie skonstruowaną ofertę, przedstawiającą korzyści dla potencjalnego klienta komponenty ułatawiające kontakt z klientem tj formularze zapytań, widoczne dane kontaktowe firmy, opcjonalnie CZAT dla firm oferujących usługi zdalne system aktualności - do systematycznego aktualizowania treści na stronie (Google chętniej odwiedza strony bogate w treść i aktualizowane systematycznie)   Następnie kampania SEO pozycjonowania musi kierować idealnie na podstrony zintegrowane treściowo i ofertowo z poszukiwaną frazą tak aby potencjalny klient znalazł jak najszybciej informacje jakich poszukuje. Należy pamiętać, że klienci poszukują korzyści i najlepszej oferty, nie natomiast strony niezwiązanej z tym czego szukają. Również istotnym elementem kampanii pozycjonowania jest obsługa sprzedażowa firmy. Co daje bowiem pozycjonowanie, które generuje zapytania czy zainteresowanych klientów, jeśli nikt się z nimi nie skontakuje ze strony wypozycjonowanej firmy? Zapytania przepadają, nieobsłużony klient kontaktuje się po ofertę z kolejną firmą.   Reasumując, pozycjonowanie nie daje nic jeśli nie ma: atrakcyjnego designu strony www przejrzystej oferty na stronie optymalnie dobranych fraz, które w relacji koszt-efekty przynoszą zamierzoną ilość zapytań należytej obsługi klienta, do którego osoba z firmy oddzwoni i merytorycznie doradzi   Pozycjonowanie jest bowiem kampanią, która z założenia ma dostarczyć zainteresowanego klienta. O tym w jaki sposób oraz na jakim poziomie zostanie on obsłużony zależy już od oferenta. Natomiast to czy ten potencjalny klient w ogóle się zdecyduje na złożenie zapytania zależy od tego jak zachęcająca będzie strona internetowa sama w sobie.   Dlatego "Pozycjonowanie to nie wszystko", liczy się też cała otoczka i poziom profesjonalizmu elementów wokół tej usługi poczynając od wdrożenia, kończąc na obsłudze klienta.              
Pozycjonowanie Nie Daje Nic! W wielu przypadkach to stwierdzenie jest jak najbardziej faktem.   Zacznijmy od krótkiej definicji. Pozyjonowanie jest działaniem zmierzającym do osiągnięcia wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych po wpisaniu konkretnej frazy. Sztuka pozycjonowania polega na manipulowaniu robotami Google odwiedzającymi stronę w ten sposób aby Google "polubiło" stronę, skojarzyło ją z zamierzoną frazą kluczową lub grupą fraz i w nagrodę wyświetliło tę stronę jak najwyżej w swoich wynikach. Efektem powinno być więcej odwiedzin na stronie oraz co za tym idzie rosnąca ilość potencjalnych klientów dla firmy. Jest to dosyć łopatologiczne wytłumaczenie pozycjonowania ale w praktyce tak to działa.   Zatem wyjaśnijmy dlaczego są sytuacje, że pozycjonowanie, pomimo iż powszechnie reklamowane jako jedna z najskuteczniejscyh form reklamy nie daje nic. Wielu potencjalnych klientów, którzy z pozycjonowania stron wcześniej nie korzystali jest przekonanych iż wystarczy zlecić pozycjonowanie, strona www pojawi się na wysokich pozycjach w mgnieniu oka i wystarczy później już czekać na zamówienia, rośnie ilość klientów, przybywa pieniążków. Niestety w wielu takich przypadkach jest całkowicie odwrotnie i pozycjonowanie nie daje zamierzonego efektu a realia tej usługi są bardziej brutalne. Najczęstszy powód to ten, że niektóre strony internetowe pomimo osiągnięcia wysokich pozycji nawet na konkurencyjne frazy po prostu nie konwertują, innymi słowy nie zachęcają potencjalnego klienta do złożenia zapytania.   Wpływa na to: przestarzały design strony, wypadający niekorzystnie na tle konkurencji źle rozplanowana nawigacja, utrudniająca znalezienie klientowi poszukiwanych informacji brak elementów do przechwytywania kontaktu z klientem, tj formularzy kontaktowych, landing page itd.   Są to elementy newralgiczne, które powinny być spięte całościowo z kampanią SEO pozycjonowania. Odkąd nie wszystkie agencje seo czy firmy pozycjonerskie posiadają zaawansowaną wiedzę webmasterską, często pozycjonują stronę w takim stanie w jakim otrzymają bez dalszych niezbędnych modyfikacji w kodzie źródłowym, które mogłyby podnieść atrakcyjność strony w oczach klienta. Efektem tego jest zerowa ilość zapytań, pomimo iż strona może być nawet na wysokich pozycjach. Za tym idzie rosnąca frustracja klienta, płacącego co miesiąc abonament za pozycjonowanie, któremu w dodatku pozycjoner nie dostarcza żadnej analizy zaistniałego stanu faktycznego, ponieważ swoją "robotę" wykonał.   Zatem uświadamiamy: Pozycjonowanie aby było skuteczne musi być idealnie zintegrowane ze stroną, która powinna być wyposażona w odpowiednie elementy: należytą optymalizację strony pod frazy kluczowe nowoczesny design, zgodny z tematyką strony treści, ofertę i komunikaty idealnie dopasowane do poszukiwanej frazy jasno i klarownie skonstruowaną ofertę, przedstawiającą korzyści dla potencjalnego klienta komponenty ułatawiające kontakt z klientem tj formularze zapytań, widoczne dane kontaktowe firmy, opcjonalnie CZAT dla firm oferujących usługi zdalne system aktualności - do systematycznego aktualizowania treści na stronie (Google chętniej odwiedza strony bogate w treść i aktualizowane systematycznie)   Następnie kampania SEO pozycjonowania musi kierować idealnie na podstrony zintegrowane treściowo i ofertowo z poszukiwaną frazą tak aby potencjalny klient znalazł jak najszybciej informacje jakich poszukuje. Należy pamiętać, że klienci poszukują korzyści i najlepszej oferty, nie natomiast strony niezwiązanej z tym czego szukają. Również istotnym elementem kampanii pozycjonowania jest obsługa sprzedażowa firmy. Co daje bowiem pozycjonowanie, które generuje zapytania czy zainteresowanych klientów, jeśli nikt się z nimi nie skontakuje ze strony wypozycjonowanej firmy? Zapytania przepadają, nieobsłużony klient kontaktuje się po ofertę z kolejną firmą.   Reasumując, pozycjonowanie nie daje nic jeśli nie ma: atrakcyjnego designu strony www przejrzystej oferty na stronie optymalnie dobranych fraz, które w relacji koszt-efekty przynoszą zamierzoną ilość zapytań należytej obsługi klienta, do którego osoba z firmy oddzwoni i merytorycznie doradzi   Pozycjonowanie jest bowiem kampanią, która z założenia ma dostarczyć zainteresowanego klienta. O tym w jaki sposób oraz na jakim poziomie zostanie on obsłużony zależy już od oferenta. Natomiast to czy ten potencjalny klient w ogóle się zdecyduje na złożenie zapytania zależy od tego jak zachęcająca będzie strona internetowa sama w sobie.   Dlatego "Pozycjonowanie to nie wszystko", liczy się też cała otoczka i poziom profesjonalizmu elementów wokół tej usługi poczynając od wdrożenia, kończąc na obsłudze klienta.              
98 out of 100 with 10 ratings
13/12/2016
Wirusy na stronach Joomla Joomla jak i wiele innych skryptów otwartych jeśli nie zostanie zabezpieczona w odpowiedni sposób oraz aktualizowana, może stać się [...]

6 ocen

Zawirusowana strona Joomla

Zawirusowana strona Joomla

Wirusy na stronach Joomla Joomla jak i wiele innych skryptów otwartych jeśli nie zostanie zabezpieczona w odpowiedni sposób oraz aktualizowana, może stać się obiektem ataków hakerskich. Dlaczego akurat ten skrypt jest często wirusowany i hackowany?  Ponieważ Joomla jest popularnym skryptem, lubianym przez google i stanowi doskonałe źródło linków jak również może pełnić rolę zaplecza pozycjonerskiego. Najczęstszym celem infekcji na Joomli jest przekonwertowanie strony zainfekowanej na zaplecze do reklamy własnych produktów, usług, których jakość czy legalność zwykle jest bardzo wątpliwa. Dlatego zwykle strony klientów,  zgłaszających się do naszej firmy z prośbą o administracje oraz usunięcie infekcji są nośnikami przeróżnej maści reklam z branży pornograficznej czy medykamentów, których legalna reklama w ogólnodostępnych sieciach reklamowych jest zabroniona. Trend ten najprawdopodobniej nigdy się nie zmieni. Tak jak powstają nowe aktualizacje CMS tak spamerzy i pozycjonerzy z branży BLACK HAT SEO będą używać wszelkich metod aby pozyskać darmowe źródła i nośniki reklam w jedyny możliwy sposób, tj. "nielegalny" odpowiadający legalności ich produktów. Formy wirusów na joomla Najczęściej spotykaną formą wirusów są: php, mysql inject - to fragmenty kodu wstrzykiwane w mało widoczne miejsca plików lub tabele zakładane w bazach danych, trudne do namierzenia przez laika bez dogłębnej analizy struktury plików. Wirusy te mają na celu wywoływanie konkretnych poleceń, które są często niewidoczne gołym okiem przez właściciela witryny. Poleceniami takimi mogą być np: wysyłanie spamu, zbieranie adresów mailowych ze strony oraz od użytkowników odwiedzających stronę i rozsyłanie do nich reklam. file inject - jest to już bardziej doraźna forma infekcji polegająca na wgrywaniu na serwer zdalnie plików, których celem jest tak jak w powyższym przykładzie generowanie konkretnych akcji, dających określoną korzyść hakerowi.  Efekty takich działań z czasem stają się zauważalne: firma hostingowa blokuje wyświetlanie strony ze względu na niebezpieczną zawartość serwerownia również często blokuje wysyłkę wiadomości z konkretnych skrzynek ze względu na spam programy antywirusowe ostrzegają potencjalnych klientów przed niebezpieczeństwem płynącym z odwiedzania strony www Wszystkie te działania wpływają negatywnie na wizerunek firmy pośrednio a bezpośrednio na utratę docelowych klientów, którzy natychmiastowo opuszczają stronę www lub nie mogą się do niej dostać. Co wpływa na wirusy na Joomli i dlaczego strony są zawirusowywane? Joomla jest globalnym systemem CMS, wykorzystywanym z powodzeniem za granicą jak również w kraju. Jest tym samym CMSEM, który przyciąga bardzo dużą rzeszę profesjonalistów ale również hackerów, którzy, szukają dziur w tym systemie, dzięki którym mogą dostać się zdalnie do strony internetowej. Dziury te są charakterystyczne dla przestarzałych i nieaktualizowanych stron na Joomli. Ideą CMS JOOMLA bowiem jest przede wszystkim systematyczny rozwój, aktualizacja i podążanie za standardami bezpieczeństwa. W wyniku tego developerzy Joomla w tym i nasza firma zalecają systematyczną: aktualizację wtyczek, komponentów monitorowanie zmian i nowych aktualizacji  zabezpieczenie serwisów systemami firewall Cechą współną bowiem zawirusowanych stron na Joomli jest ich "wiekowość" - 80% serwisów zainfekowanych występuje w nieaktualizowanej już wersji Joomla 1.5-2.5. Hakerzy uwielbiają serwisy "zastałe" nieaktualizowane, o które właściciele nie dbają, ponieważ są one idealnym nośnikiem infekcji, do której właściciel strony nie będzie przykładał zbytniej uwagi. Dzięki temu hacker może działać sobie po cichu bez wznoszenia alertu na stronie przez długi czas. Cykl życia takiej infekcji trwa zwykle do momentu, kiedy z dnia na dzień właściciel witryny dowiaduje się, że jego strona kompletnie nie działa i zaczyna szukać pomocy w takich firmach jak nasza. Czasami jest niestety za późno i administracja strony, czy odwirusowanie przekształca się w stawianie strony od nowa na najnowszej wersji Joomla. Dlatego minusem w systemie Joomla jak również innych skryptach autorskich jest konieczność aktualizowania systemu średnio raz na kilka miesięcy. Wartością dodatnią w tym jest motywacja właściciela do zachowania bezpieczeństwa witryny i dopasowania jej do aktualnych trendów bezpieczeństwa i wytycznych Joomla. W zamian otrzymujemy serwis pełen doskonałych funkcjonalności, lubiany przez wyszukiwarki i doskonale się w nich indeksujący, czego często nie posiadają autorskie systemy CMS.
Wirusy na stronach Joomla Joomla jak i wiele innych skryptów otwartych jeśli nie zostanie zabezpieczona w odpowiedni sposób oraz aktualizowana, może stać się obiektem ataków hakerskich. Dlaczego akurat ten skrypt jest często wirusowany i hackowany?  Ponieważ Joomla jest popularnym skryptem, lubianym przez google i stanowi doskonałe źródło linków jak również może pełnić rolę zaplecza pozycjonerskiego. Najczęstszym celem infekcji na Joomli jest przekonwertowanie strony zainfekowanej na zaplecze do reklamy własnych produktów, usług, których jakość czy legalność zwykle jest bardzo wątpliwa. Dlatego zwykle strony klientów,  zgłaszających się do naszej firmy z prośbą o administracje oraz usunięcie infekcji są nośnikami przeróżnej maści reklam z branży pornograficznej czy medykamentów, których legalna reklama w ogólnodostępnych sieciach reklamowych jest zabroniona. Trend ten najprawdopodobniej nigdy się nie zmieni. Tak jak powstają nowe aktualizacje CMS tak spamerzy i pozycjonerzy z branży BLACK HAT SEO będą używać wszelkich metod aby pozyskać darmowe źródła i nośniki reklam w jedyny możliwy sposób, tj. "nielegalny" odpowiadający legalności ich produktów. Formy wirusów na joomla Najczęściej spotykaną formą wirusów są: php, mysql inject - to fragmenty kodu wstrzykiwane w mało widoczne miejsca plików lub tabele zakładane w bazach danych, trudne do namierzenia przez laika bez dogłębnej analizy struktury plików. Wirusy te mają na celu wywoływanie konkretnych poleceń, które są często niewidoczne gołym okiem przez właściciela witryny. Poleceniami takimi mogą być np: wysyłanie spamu, zbieranie adresów mailowych ze strony oraz od użytkowników odwiedzających stronę i rozsyłanie do nich reklam. file inject - jest to już bardziej doraźna forma infekcji polegająca na wgrywaniu na serwer zdalnie plików, których celem jest tak jak w powyższym przykładzie generowanie konkretnych akcji, dających określoną korzyść hakerowi.  Efekty takich działań z czasem stają się zauważalne: firma hostingowa blokuje wyświetlanie strony ze względu na niebezpieczną zawartość serwerownia również często blokuje wysyłkę wiadomości z konkretnych skrzynek ze względu na spam programy antywirusowe ostrzegają potencjalnych klientów przed niebezpieczeństwem płynącym z odwiedzania strony www Wszystkie te działania wpływają negatywnie na wizerunek firmy pośrednio a bezpośrednio na utratę docelowych klientów, którzy natychmiastowo opuszczają stronę www lub nie mogą się do niej dostać. Co wpływa na wirusy na Joomli i dlaczego strony są zawirusowywane? Joomla jest globalnym systemem CMS, wykorzystywanym z powodzeniem za granicą jak również w kraju. Jest tym samym CMSEM, który przyciąga bardzo dużą rzeszę profesjonalistów ale również hackerów, którzy, szukają dziur w tym systemie, dzięki którym mogą dostać się zdalnie do strony internetowej. Dziury te są charakterystyczne dla przestarzałych i nieaktualizowanych stron na Joomli. Ideą CMS JOOMLA bowiem jest przede wszystkim systematyczny rozwój, aktualizacja i podążanie za standardami bezpieczeństwa. W wyniku tego developerzy Joomla w tym i nasza firma zalecają systematyczną: aktualizację wtyczek, komponentów monitorowanie zmian i nowych aktualizacji  zabezpieczenie serwisów systemami firewall Cechą współną bowiem zawirusowanych stron na Joomli jest ich "wiekowość" - 80% serwisów zainfekowanych występuje w nieaktualizowanej już wersji Joomla 1.5-2.5. Hakerzy uwielbiają serwisy "zastałe" nieaktualizowane, o które właściciele nie dbają, ponieważ są one idealnym nośnikiem infekcji, do której właściciel strony nie będzie przykładał zbytniej uwagi. Dzięki temu hacker może działać sobie po cichu bez wznoszenia alertu na stronie przez długi czas. Cykl życia takiej infekcji trwa zwykle do momentu, kiedy z dnia na dzień właściciel witryny dowiaduje się, że jego strona kompletnie nie działa i zaczyna szukać pomocy w takich firmach jak nasza. Czasami jest niestety za późno i administracja strony, czy odwirusowanie przekształca się w stawianie strony od nowa na najnowszej wersji Joomla. Dlatego minusem w systemie Joomla jak również innych skryptach autorskich jest konieczność aktualizowania systemu średnio raz na kilka miesięcy. Wartością dodatnią w tym jest motywacja właściciela do zachowania bezpieczeństwa witryny i dopasowania jej do aktualnych trendów bezpieczeństwa i wytycznych Joomla. W zamian otrzymujemy serwis pełen doskonałych funkcjonalności, lubiany przez wyszukiwarki i doskonale się w nich indeksujący, czego często nie posiadają autorskie systemy CMS.
100 out of 100 with 6 ratings
15/02/2017
Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się [...]

7 ocen

Jak Tanio Pozyskiwać Klientów

Jak Tanio Pozyskiwać Klientów

Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się przecierają, kierunki działań kształtują, klientów jeszcze zbyt mało a kwestie budżetowe zawsze są newralgiczną sprawą. Zatem czy istnieją metody, taniego i skutecznego pozyskiwania klientów? Odpowiedź brzmi TAK. Jakkolwiek nie są to metody bezkosztowe. Jeśli chcesz ograniczyć koszt w marketingu, musisz działać samodzielnie, to z kolei kosztuje Ciebie czas. Czy tego czasu wystarczy Tobie aby przetrwać okres biznesowej stagnacji, zysków niewymiernych w początkowej fazie do pracy jaką włożysz i przeżycia do momentu wzrostu zainteresowania usługami twojej firmy w wyniku działań jakie wprowadziłeś wiele miesięcy (czasami lat) temu?Nie każdy jest przez ten okres w stanie przejść, zwłaszcza w sytuacji niestabilności finansowej i kosztów stałych związanych z prowadzeniem firmy. A marketing oraz efekty biznesowe to niekiedy maraton długodystansowy (czytaj: "wieloletni":). Dlatego przedstawiamy kilka budżetowych metod  pozyskiwania klientów, które mogą się sprawdzić: Miejsce 5te: Telemarketing Praktycznie najtańsza metoda poszukiwania klientów w początkowym stadium, której koszt maksymalny: to czas, samozaparcie, zdrowie psychiczne:) oraz abonament telefoniczny. Na czym polega?  - jak sama nazwa mówi na wydzwanianiu do  potencjalnych klientów,  których wizytówki można znaleźć w ogólnodostępnych bazach firm w Internecie, oraz proponowaniu im oferty. Jakie jest ryzyko? - telemarketing nie jest dla wszystkich, jest to działanie dosyć niewdzięczne, które szybko wypala, może zrodzić frustrację przy n-tej odmowie. Ryzyko straty czasu jest także bardzo wysokie. Wydzwaniasz bowiem do przypadkowych firm, niespodziewających się Twojego kontaktu. Wielu właścicieli takie sytuacje uważa za niezapowiedzianą inwazję na ich harmonogram dnia, dlatego często niechętnie kupują usługi od firm, wydzwaniających do nich. Efekty – przy dobrej ofercie, elokwencji oraz wysokich umiejętnościach miękkich (tzw, popularnie „GADANIE” ) na 100 kontaktów można pozyskać ok 5-20 zainteresowanych klientów, z tego może narodzić się 1-3 klientów niezwłocznie lub w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kontaktów trzeba robić bardzo dużo.     Miejsce 4te: Spotkania Handlowe Na czym polegają? - popularnie zwany face to face marketing. Metoda zbliżona do telemarketingu, jakkolwiek skoncentrowana na umawianiu się na spotkania handlowe. Czyli starasz się sprzedać w trakcie spotkania lub po spotkaniu a nie po telefonie do klienta. Telefon tutaj służy do inicjowania i zaaranżowania spotkania.  W trakcie spotkań przedstawiasz ofertę i miej nadzieję, że będzie się ona podobać. Następnie  z "X" firm, które objechałeś z ofertą, któraś się może kiedyś odezwie. Ryzyko – jak w przypadku telemarketingu – duże straty czasowe, ciężki do ustalenia hamonogram, bowiem czasami spotkania trwają dłużej niż w planach. Spotkania handlowe wymagają przygotowania zarówno merytorycznego jak i zapleczowego, tj materiały drukowane, gadżety, prezentacje, środek transportu, paliwo. Koszty wyższe jak w telemarketingu aczkolwiek.... Efekty – no właśnie te mogą być lepsze iż potencjalni klienci chętniej kupują od kogoś, kto zapadnie im wizerunkowo w pamięci i był w stanie poświęcić swój czas na osobistą prezentację. Stąd też spotkania handlowe dają większe szanse na pozyskanie klienta aniżeli telemarketing. Jakkolwiek mają one uzasadnienie tylko i wyłącznie, jeśli posiadasz wysokie umiejętności interpersonalne, masz nienaganny wizerunek i bardzo swobodnie rozmawiasz z nowymi ludźmi. Dodatkowo musisz posiadać doskonałą wiedzę merytoryczno-techniczną na temat swoich produktów jak również umiejętność wykreowania potrzeby na ten produkt u każdego klienta, którego napotkasz. W przeciwnym razie najeździsz się, nawypalasz paliwa, koszty stałe wzrosną a nikt finalnie nie odpowie na Twoją ofertę.     Miejsce 3cie: Networking Jak działa?- opiera się o zdobywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach branżowych, wydarzeniach (szkolenia, warsztaty, imprezy branżowe). Ostatnio bardzo modna metoda, która zrodziła wiele towarzystw biznesowych, grup członkowskich, zapraszających do swojego grona biznesowego. Wiąże się to zwykle z opłatą członkowską, czy poniesieniem kosztu uczestnictwa w szkoleniu, wydarzeniu. Ryzyko – poziom losowości jest bardzo wysoki. Często nie masz pojęcia czy na spotkaniu biznesowym znajdziesz chociażby jedną firmę, która akurat będzie potrzebowała Twojego produktu. Nawiązanie relacji biznesowej  często jest dziełem przypadku. Czasami udaje się pozyskać kontakt już na 1wszym zgromadzeniu, a czasami trzeba się sporo „nauczestniczyć" w wielu spotkaniach  bo "nóż widelec" może ktoś się trafi. Doraźność kontaktów też nie jest wysoka. W networkingu nie pozyskasz klienta z dnia na dzień, czasami pozyskane na spotkaniach kontakty trzeba „pielęgnować” wiele miesięcy a nawet lat aby zrobić z nich sprzedaż. A gdzie tu jeszcze czas na biznes? Efekty – efektem jest na pewno zwiększenie świadomości Twojej marki oraz istnienia w konkretnym zamkniętym gronie jak również zwiększenia szansy na bycie poleconym poza to grono. Możliwość pozyskania ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować zyskami w przyszłości też jest pewnym potencjałem, dodatkowo możesz uzyskać bezpośredni kontakt z właścicielami firm, z którymi przez telemarketing czy inne kanały nie miał byś szans się skontaktować. Naszym zdaniem networking jest dobrym, okazjonalnym uzupełnieniem do działań marketingowych firmy, w który warto się angażować, jeśli masz coś konkretnego do przekazania innym firmom. Nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem jeśli na szybko i doraźnie potrzebujesz klientów.     Miejsce 2gie: E-mailing Kampanie e-mail:W naszej opinii numer 2 na liście najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Jak działa? - polega na wysyłaniu zapytań o zgodę na ofertę oraz korespondowanie z firmami, które tę zgodę wyrażą. Ryzyko- źle przygotowana kampania i poprowadzona niezgodnie z prawem, może przysporzyć Tobie status Spamera, zablokować twoją skrzynke firmową na przyszłe wysyłki oraz przysporzyć problemów prawnych. W dodatku jeśli nie zadbasz należycie o obsługę zainteresowanych klientów, np. oddzwaniając do nich, podtrzymując kontakt handlowy, oni znikną a pieniądze wydane na bazę e-mail przepadną. Dobrze wyselekcjonowane bazy kontakowe są dosyć drogie i jednorazowo potrafią kosztować od 1000-3000 zł. Są też firmy, które prowadzą kompleksowe kampanie do grupy docelowej klienta, jakkolwiek koszty jednorazowej kampanii wysyłkowej potrafią być horrendalne od 6000 do nawet 30000 zł. Oczywiście darmową alternatywą jest zbieranie adresów e-mail i budowanie bazy samodzielnie co zaoszczędzi sporo budżetu ale na pewno nie czasu. Efekty- e-mailing jest jedną z najszybszych metod na dotarcie do bardzo dużej (czasami liczonej w 10tkach tysięcy dziennie) grupy potencjalnych odbiorców. Tych można selekcjonować, poprzez odpowiedni dobór bazy e-mail, wyselekcjonowanej do ściśle określonych branż, w których poszukujesz klientów. W dodatku koszt zakupienia jednej bazy może się zwrócić wielokrotnie, dlatego tę metodą możemy podpiąć pod listę tanich.   Kampanie e-mailowe są numerem 2 na naszej liście niedrogich i skutecznych metod sprzedażowych. Jakkolwiek nie sugerujemy ich podejmowania jeśli nie lubisz rozmawiać na telefonie i nie nosisz się z zamiarem podtrzymania kontaktu z pozyskanymi zainteresowanymi.     Miejsce 1wsze: Content Marketing i Kampanie w Wyszukiwarkach Jak działa? -jest to metoda, którą od lat implementujemy do naszych działań jak również stosujemy dla naszych klientów.Reklama w wyszukiwarkach eliminuje losowość do minimum, ponieważ konstruując odpowiednio zapytania i słowa kluczowe do kampanii można sterować grupą docelową klientów jacy będą składać zapytania o Twoje usługi i produkty. W momencie kiedy klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Intencją jest aby na liście wyników jak najwyżej pojawiła się reklama z Twoją firmą. Klient wchodzi na stronę, zapoznaje się z ofertą i jeśli ta przypadnie mu do gustu, wówczas składa zapytanie. Ryzyko – kampania w wyszukiwarkach pochłania określony budżet miesięczny. Aby była skuteczna musi być idealnie sprzężona z kilkoma istotnymi elementami, tj. zoptymalizowaną i atrakcyjną stroną internetową, profesjonalnie przygotowaną ofertą jak również dobrą obsługą sprzedażową po stronie oferenta. W przeciwnym wypadku nie przyniesie oczekiwanej ilości zapytań ani klientów. Efekty- w relacji koszt-efekt jest to naszym zdaniem najtańsza forma reklamy, która daje największy zwrot z inwestycji i pozwala generować klientów niekiedy już w dzień uruchomienia kampanii. Jeśli dodatkowo wesprze się tą kampanię odpowiednią wiedzą merytoryczną, którą można publikować na stronie w postaci wartościowych treści dla potencjalnych klientów (content marketing), wówczas w perspektywie czasu w tej formie kampanii nie ma miejsca na porażkę. Kampania w wyszukiwarkach jest naszym numerem 1, który najczęściej adaptujemy w naszej firmie oraz dla klientów zaczynających swoje działalności lub firm, poszukujących wzrostu sprzedaży.    
Jest to pytanie, które często stawiają przedsiębiorcy zwłaszcza  w początkowym stadium prowadzenia działalności, kiedy to szlaki do rozwoju dopiero się przecierają, kierunki działań kształtują, klientów jeszcze zbyt mało a kwestie budżetowe zawsze są newralgiczną sprawą. Zatem czy istnieją metody, taniego i skutecznego pozyskiwania klientów? Odpowiedź brzmi TAK. Jakkolwiek nie są to metody bezkosztowe. Jeśli chcesz ograniczyć koszt w marketingu, musisz działać samodzielnie, to z kolei kosztuje Ciebie czas. Czy tego czasu wystarczy Tobie aby przetrwać okres biznesowej stagnacji, zysków niewymiernych w początkowej fazie do pracy jaką włożysz i przeżycia do momentu wzrostu zainteresowania usługami twojej firmy w wyniku działań jakie wprowadziłeś wiele miesięcy (czasami lat) temu?Nie każdy jest przez ten okres w stanie przejść, zwłaszcza w sytuacji niestabilności finansowej i kosztów stałych związanych z prowadzeniem firmy. A marketing oraz efekty biznesowe to niekiedy maraton długodystansowy (czytaj: "wieloletni":). Dlatego przedstawiamy kilka budżetowych metod  pozyskiwania klientów, które mogą się sprawdzić: Miejsce 5te: Telemarketing Praktycznie najtańsza metoda poszukiwania klientów w początkowym stadium, której koszt maksymalny: to czas, samozaparcie, zdrowie psychiczne:) oraz abonament telefoniczny. Na czym polega?  - jak sama nazwa mówi na wydzwanianiu do  potencjalnych klientów,  których wizytówki można znaleźć w ogólnodostępnych bazach firm w Internecie, oraz proponowaniu im oferty. Jakie jest ryzyko? - telemarketing nie jest dla wszystkich, jest to działanie dosyć niewdzięczne, które szybko wypala, może zrodzić frustrację przy n-tej odmowie. Ryzyko straty czasu jest także bardzo wysokie. Wydzwaniasz bowiem do przypadkowych firm, niespodziewających się Twojego kontaktu. Wielu właścicieli takie sytuacje uważa za niezapowiedzianą inwazję na ich harmonogram dnia, dlatego często niechętnie kupują usługi od firm, wydzwaniających do nich. Efekty – przy dobrej ofercie, elokwencji oraz wysokich umiejętnościach miękkich (tzw, popularnie „GADANIE” ) na 100 kontaktów można pozyskać ok 5-20 zainteresowanych klientów, z tego może narodzić się 1-3 klientów niezwłocznie lub w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kontaktów trzeba robić bardzo dużo.     Miejsce 4te: Spotkania Handlowe Na czym polegają? - popularnie zwany face to face marketing. Metoda zbliżona do telemarketingu, jakkolwiek skoncentrowana na umawianiu się na spotkania handlowe. Czyli starasz się sprzedać w trakcie spotkania lub po spotkaniu a nie po telefonie do klienta. Telefon tutaj służy do inicjowania i zaaranżowania spotkania.  W trakcie spotkań przedstawiasz ofertę i miej nadzieję, że będzie się ona podobać. Następnie  z "X" firm, które objechałeś z ofertą, któraś się może kiedyś odezwie. Ryzyko – jak w przypadku telemarketingu – duże straty czasowe, ciężki do ustalenia hamonogram, bowiem czasami spotkania trwają dłużej niż w planach. Spotkania handlowe wymagają przygotowania zarówno merytorycznego jak i zapleczowego, tj materiały drukowane, gadżety, prezentacje, środek transportu, paliwo. Koszty wyższe jak w telemarketingu aczkolwiek.... Efekty – no właśnie te mogą być lepsze iż potencjalni klienci chętniej kupują od kogoś, kto zapadnie im wizerunkowo w pamięci i był w stanie poświęcić swój czas na osobistą prezentację. Stąd też spotkania handlowe dają większe szanse na pozyskanie klienta aniżeli telemarketing. Jakkolwiek mają one uzasadnienie tylko i wyłącznie, jeśli posiadasz wysokie umiejętności interpersonalne, masz nienaganny wizerunek i bardzo swobodnie rozmawiasz z nowymi ludźmi. Dodatkowo musisz posiadać doskonałą wiedzę merytoryczno-techniczną na temat swoich produktów jak również umiejętność wykreowania potrzeby na ten produkt u każdego klienta, którego napotkasz. W przeciwnym razie najeździsz się, nawypalasz paliwa, koszty stałe wzrosną a nikt finalnie nie odpowie na Twoją ofertę.     Miejsce 3cie: Networking Jak działa?- opiera się o zdobywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach branżowych, wydarzeniach (szkolenia, warsztaty, imprezy branżowe). Ostatnio bardzo modna metoda, która zrodziła wiele towarzystw biznesowych, grup członkowskich, zapraszających do swojego grona biznesowego. Wiąże się to zwykle z opłatą członkowską, czy poniesieniem kosztu uczestnictwa w szkoleniu, wydarzeniu. Ryzyko – poziom losowości jest bardzo wysoki. Często nie masz pojęcia czy na spotkaniu biznesowym znajdziesz chociażby jedną firmę, która akurat będzie potrzebowała Twojego produktu. Nawiązanie relacji biznesowej  często jest dziełem przypadku. Czasami udaje się pozyskać kontakt już na 1wszym zgromadzeniu, a czasami trzeba się sporo „nauczestniczyć" w wielu spotkaniach  bo "nóż widelec" może ktoś się trafi. Doraźność kontaktów też nie jest wysoka. W networkingu nie pozyskasz klienta z dnia na dzień, czasami pozyskane na spotkaniach kontakty trzeba „pielęgnować” wiele miesięcy a nawet lat aby zrobić z nich sprzedaż. A gdzie tu jeszcze czas na biznes? Efekty – efektem jest na pewno zwiększenie świadomości Twojej marki oraz istnienia w konkretnym zamkniętym gronie jak również zwiększenia szansy na bycie poleconym poza to grono. Możliwość pozyskania ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować zyskami w przyszłości też jest pewnym potencjałem, dodatkowo możesz uzyskać bezpośredni kontakt z właścicielami firm, z którymi przez telemarketing czy inne kanały nie miał byś szans się skontaktować. Naszym zdaniem networking jest dobrym, okazjonalnym uzupełnieniem do działań marketingowych firmy, w który warto się angażować, jeśli masz coś konkretnego do przekazania innym firmom. Nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem jeśli na szybko i doraźnie potrzebujesz klientów.     Miejsce 2gie: E-mailing Kampanie e-mail:W naszej opinii numer 2 na liście najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Jak działa? - polega na wysyłaniu zapytań o zgodę na ofertę oraz korespondowanie z firmami, które tę zgodę wyrażą. Ryzyko- źle przygotowana kampania i poprowadzona niezgodnie z prawem, może przysporzyć Tobie status Spamera, zablokować twoją skrzynke firmową na przyszłe wysyłki oraz przysporzyć problemów prawnych. W dodatku jeśli nie zadbasz należycie o obsługę zainteresowanych klientów, np. oddzwaniając do nich, podtrzymując kontakt handlowy, oni znikną a pieniądze wydane na bazę e-mail przepadną. Dobrze wyselekcjonowane bazy kontakowe są dosyć drogie i jednorazowo potrafią kosztować od 1000-3000 zł. Są też firmy, które prowadzą kompleksowe kampanie do grupy docelowej klienta, jakkolwiek koszty jednorazowej kampanii wysyłkowej potrafią być horrendalne od 6000 do nawet 30000 zł. Oczywiście darmową alternatywą jest zbieranie adresów e-mail i budowanie bazy samodzielnie co zaoszczędzi sporo budżetu ale na pewno nie czasu. Efekty- e-mailing jest jedną z najszybszych metod na dotarcie do bardzo dużej (czasami liczonej w 10tkach tysięcy dziennie) grupy potencjalnych odbiorców. Tych można selekcjonować, poprzez odpowiedni dobór bazy e-mail, wyselekcjonowanej do ściśle określonych branż, w których poszukujesz klientów. W dodatku koszt zakupienia jednej bazy może się zwrócić wielokrotnie, dlatego tę metodą możemy podpiąć pod listę tanich.   Kampanie e-mailowe są numerem 2 na naszej liście niedrogich i skutecznych metod sprzedażowych. Jakkolwiek nie sugerujemy ich podejmowania jeśli nie lubisz rozmawiać na telefonie i nie nosisz się z zamiarem podtrzymania kontaktu z pozyskanymi zainteresowanymi.     Miejsce 1wsze: Content Marketing i Kampanie w Wyszukiwarkach Jak działa? -jest to metoda, którą od lat implementujemy do naszych działań jak również stosujemy dla naszych klientów.Reklama w wyszukiwarkach eliminuje losowość do minimum, ponieważ konstruując odpowiednio zapytania i słowa kluczowe do kampanii można sterować grupą docelową klientów jacy będą składać zapytania o Twoje usługi i produkty. W momencie kiedy klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Intencją jest aby na liście wyników jak najwyżej pojawiła się reklama z Twoją firmą. Klient wchodzi na stronę, zapoznaje się z ofertą i jeśli ta przypadnie mu do gustu, wówczas składa zapytanie. Ryzyko – kampania w wyszukiwarkach pochłania określony budżet miesięczny. Aby była skuteczna musi być idealnie sprzężona z kilkoma istotnymi elementami, tj. zoptymalizowaną i atrakcyjną stroną internetową, profesjonalnie przygotowaną ofertą jak również dobrą obsługą sprzedażową po stronie oferenta. W przeciwnym wypadku nie przyniesie oczekiwanej ilości zapytań ani klientów. Efekty- w relacji koszt-efekt jest to naszym zdaniem najtańsza forma reklamy, która daje największy zwrot z inwestycji i pozwala generować klientów niekiedy już w dzień uruchomienia kampanii. Jeśli dodatkowo wesprze się tą kampanię odpowiednią wiedzą merytoryczną, którą można publikować na stronie w postaci wartościowych treści dla potencjalnych klientów (content marketing), wówczas w perspektywie czasu w tej formie kampanii nie ma miejsca na porażkę. Kampania w wyszukiwarkach jest naszym numerem 1, który najczęściej adaptujemy w naszej firmie oraz dla klientów zaczynających swoje działalności lub firm, poszukujących wzrostu sprzedaży.    
100 out of 100 with 7 ratings
07/01/2017
Często zadawanym pytaniem przez klientów dla firm zajmujących się SEO, tuż po podpisaniu współpracy jest: Dlaczego mojej strony nie widać jeszcze w [...]

7 ocen

Jak Długo Trwa Pozycjonowanie Strony Www

Jak Długo Trwa Pozycjonowanie Strony Www

Często zadawanym pytaniem przez klientów dla firm zajmujących się SEO, tuż po podpisaniu współpracy jest: Dlaczego mojej strony nie widać jeszcze w Google?   Użytkownikom niewtajemniczonym w usługi wielkiego brata wyszukiwarek oraz w sposób w jaki serwowuje nam wyniki wyszukiwania trudno czasem rozróżnić dwie grupy pojawiających się reklam tj: reklamy sponsorowane z sieci reklamowej Google wyniki orgraniczne, będące w dużej mierze właśnie efektem wspomnianej usługi pozycjonowania, składające się zwykle z listy 10 pozycji, uplasowanych pod reklamami sponsorowanymi, czasami nad nimi.   O ile reklamy sponsorowane są formą wyników, które można osiągnąć natychniastowo poprzez ustawienie kampanii, budżetu i uruchomienie reklam (są wówczas oznaczone kolorowym znaczkiem "REKLAMA") o tyle z pozycjonowaniem organicznym może zejść dłużej w zależności od kilku czynników.  Czynnikami tymi są: konkurencja w branży - im większa konkurencyjność frazy, tym czas jej pozycjonowania na wysokie wyniki w google może być dłuższy jakość strony pozycjonowanej - strony www o ubogiej zawartości merytorycznej mogą być dłużej indeksowane (umieszczane w wyszukiwarce) skuteczność optymalizacji witryny - tj umiejętnego wprowadzenia zmian, zachęcających Google boty do częstszego odwiedzania strony www oraz doprowadzenia jej do stanu przyjaznej dla wyszukiwarek jakości linków zwrotnych do witryny oraz mocy zaplecza - tj wartościowych stron, jakie posiada firma pozycjonerska, z których może generować linki zwrotne do stron pozycjonowanych swoich klientów.   Jest to tylko kilka najpopularniejszych czynników wpływających na szybkość pozycjonowania. Pisząc bardziej miarodajnie, rozciągłość czasowa pomiędzy pozycjonowaniem strony A i B w branży D i C może być bardzo duża. Są strony, które pozycjonowane są w bardzo niszowej branży, generującej niszowe zapytania i frazy. Niszową frazą np będzie: "odrdzewianie ciśnieniowe promów kosmicznych" - jest to przykład frazy tak niszowej, że prawdopodobnie wystarczyłoby na stronie internetowej tę frazę umieścić i po kilku dniach wypozycjonowałaby się na czołowych pozycjach wyszukiwarki GOOGLE. Natomiast dla porównania, bardziej konkurencyjna fraza z tej samej branży: "odrdzewiacz" - wygeneruje znacznie więcej wyników konkurencyjnych co spowoduje, że sama optymalizacja strony może nie wystarczyć do osiągnięcia wysokich pozycji, natomiast pozycjonowanie może potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy w zależności od strategii i skuteczności pozycjonera. Biorąc pod uwagę rozmaitość czynników wpływających na długość pozycjonowania w odpowiedzi na pytanie "jak długo trwa pozycjonowanie", można stwierdzić: od kilku dni do kilku miesięcy (w niektórych branżach nawet kilku lat). Firma pozycjonerska może oszacować przewidywany czas np wypozycjonowania strony na pozycje 1-10 google na podstawie swojego doświadczenia i prognoz jakkolwiek nie może tego nigdy zagwarantować ze względu na zmieniające się algorytmy w wyszukiwarkach.          
Często zadawanym pytaniem przez klientów dla firm zajmujących się SEO, tuż po podpisaniu współpracy jest: Dlaczego mojej strony nie widać jeszcze w Google?   Użytkownikom niewtajemniczonym w usługi wielkiego brata wyszukiwarek oraz w sposób w jaki serwowuje nam wyniki wyszukiwania trudno czasem rozróżnić dwie grupy pojawiających się reklam tj: reklamy sponsorowane z sieci reklamowej Google wyniki orgraniczne, będące w dużej mierze właśnie efektem wspomnianej usługi pozycjonowania, składające się zwykle z listy 10 pozycji, uplasowanych pod reklamami sponsorowanymi, czasami nad nimi.   O ile reklamy sponsorowane są formą wyników, które można osiągnąć natychniastowo poprzez ustawienie kampanii, budżetu i uruchomienie reklam (są wówczas oznaczone kolorowym znaczkiem "REKLAMA") o tyle z pozycjonowaniem organicznym może zejść dłużej w zależności od kilku czynników.  Czynnikami tymi są: konkurencja w branży - im większa konkurencyjność frazy, tym czas jej pozycjonowania na wysokie wyniki w google może być dłuższy jakość strony pozycjonowanej - strony www o ubogiej zawartości merytorycznej mogą być dłużej indeksowane (umieszczane w wyszukiwarce) skuteczność optymalizacji witryny - tj umiejętnego wprowadzenia zmian, zachęcających Google boty do częstszego odwiedzania strony www oraz doprowadzenia jej do stanu przyjaznej dla wyszukiwarek jakości linków zwrotnych do witryny oraz mocy zaplecza - tj wartościowych stron, jakie posiada firma pozycjonerska, z których może generować linki zwrotne do stron pozycjonowanych swoich klientów.   Jest to tylko kilka najpopularniejszych czynników wpływających na szybkość pozycjonowania. Pisząc bardziej miarodajnie, rozciągłość czasowa pomiędzy pozycjonowaniem strony A i B w branży D i C może być bardzo duża. Są strony, które pozycjonowane są w bardzo niszowej branży, generującej niszowe zapytania i frazy. Niszową frazą np będzie: "odrdzewianie ciśnieniowe promów kosmicznych" - jest to przykład frazy tak niszowej, że prawdopodobnie wystarczyłoby na stronie internetowej tę frazę umieścić i po kilku dniach wypozycjonowałaby się na czołowych pozycjach wyszukiwarki GOOGLE. Natomiast dla porównania, bardziej konkurencyjna fraza z tej samej branży: "odrdzewiacz" - wygeneruje znacznie więcej wyników konkurencyjnych co spowoduje, że sama optymalizacja strony może nie wystarczyć do osiągnięcia wysokich pozycji, natomiast pozycjonowanie może potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy w zależności od strategii i skuteczności pozycjonera. Biorąc pod uwagę rozmaitość czynników wpływających na długość pozycjonowania w odpowiedzi na pytanie "jak długo trwa pozycjonowanie", można stwierdzić: od kilku dni do kilku miesięcy (w niektórych branżach nawet kilku lat). Firma pozycjonerska może oszacować przewidywany czas np wypozycjonowania strony na pozycje 1-10 google na podstawie swojego doświadczenia i prognoz jakkolwiek nie może tego nigdy zagwarantować ze względu na zmieniające się algorytmy w wyszukiwarkach.          
100 out of 100 with 7 ratings
30/10/2016
Aktualizacja Joomla 1.5, 1.6, 2.5 do nowej wersji 3.6.x Aktualizacja strony ze starej Joomli do najnowszej to częste pytanie jakie pada wśród naszych potencjalnych [...]

6 ocen

Akutalizacja Joomla 1.5 do Najnowszej Wersji 3.6.x

Akutalizacja Joomla 1.5 do Najnowszej Wersji 3.6.x

Aktualizacja Joomla 1.5, 1.6, 2.5 do nowej wersji 3.6.x Aktualizacja strony ze starej Joomli do najnowszej to częste pytanie jakie pada wśród naszych potencjalnych klientów. Do tej pory wykonaliśmy już kilkadziesiąt takich aktualizacjii i scenariusz był zawsze bardzo zbliżony. Mianowicie stara Joomla zwłaszcza w wersji 1.5 jest już dzisiaj niestety niewspierana. Wiąże się to z wieloma rozszerzeniami, dodatkami oraz nieaktualizowanymi zabezpieczeniami co w efekcie czyni ją bardzo podatną na ataki hakerskie. W większości przypadków aktualizacji jakie wykonywaliśmy, następowały one w  sytuacjach ostatecznych, gdzie strony najcześciej na joomla 1.5 były zaspamowane i zainfekowane do tego stopnia, że ich dalsze użytkowanie groziło nie tylko zamknięciem strony na serwerze ale także miało negatywny wpływ na bezpieczeństwo danych właściciela w sieci. Najczęściej spotykanym atakiem na stare strony na joomla 1.5 -2.5 jest tzw. php i mysql inject, czyli zdalnie i automatyczne wgrywanie przez hakerów plików i skryptów w kod żródłowy przez nieaktualizowane i "dziurawe" komponenty do struktury serwisu www. W efekcie strony działają bardzo wolno, generują błędy, często wysyłają dużo niekontrolowanego spamu co prowadzi do blokad poczty na serwerze, w skrajnych przypadkach po prostu strony przestają się wyświetlać. Aktualizacja Joomla do najnowszej wersji - prosty zabieg czy przebudwa serwisu od podstaw? W większości przypadków aktualizacja Joomli z 1.5 do najnowszej wersji 3.6.3 wiąże się z wykonaniem całego serwisu praktycznie od nowa. Przemawia za tym kilka ważnych elementów: przenoszenie plików oraz baz danych mysql do najnowszej Joomli spowoduje nieprawidłowe wyświetlanie strony ze względu na różnice strukturalne w tabelach baz danych pomiędzy starą a nową wersją Joomla komponenty i dodatki zainstalowane w wersji 1.5 kilka lat temu nie będą działały prawidłowo na najnowszej wersji 3.6.x, poniewaz wiele z nich nie jest wspieranych i nie posiadają swoich aktualizacji przenoszenie starych pilków na najnowszy system joomla 3.6.x grozi przeniesieniem infekcji oraz szkodników na nową wersję szablon graficzny dla wersji w starej joomli ze względu na różnicę strukturalną w plikach css nie będzie działał prawidłowo i należy zaprojektować go ponownie treści - jedyny element, który można bezpiecznie przenieść na nową wersję Joomli, oczywiście analizując artykuł po artykule pozbywając się z kodu html podejrzanych skryptów oraz czyszcząc formatowanie   Jak przebiega aktualizacja joomli do najnowszej wersji tworzymy kopię bezpieczeństwa starego serwisu projektujemy nowy szablon na podstawie preferencji i wymagań klienta kopiujemy treść z aktualnego serwisu www, czyszcząc formatowanie i pozbywając się ewentualnego, niepożądanego kodu ze składni html artykułów jeśli stara strona miała widoczne wyniki pozycjonowania organicznego w google, optymalizujemy nową stronę, zachowując przybliżoną składnię linków, projektując strony błędów 404 oraz tworząc przekierowania nieistniejących starych adresów na nowe dokonujemy aktualizacj modułów, pluginów i komponentów. Jeśli aktualizacje nie występują, projektujemy własne komponenty zamienne. instalujemy zabezpieczenia na nowej stronie Aktualizując stronę na Joomli a praktycznie tworząc ją od podstaw na najnowszym systemie dbamy o bezpieczeństwo, instalując sprawdzone systemy firewall oraz antywirusowe, w celu monitorowania i blokowania prób wgrywania niepożądanych plików na serwer.
Aktualizacja Joomla 1.5, 1.6, 2.5 do nowej wersji 3.6.x Aktualizacja strony ze starej Joomli do najnowszej to częste pytanie jakie pada wśród naszych potencjalnych klientów. Do tej pory wykonaliśmy już kilkadziesiąt takich aktualizacjii i scenariusz był zawsze bardzo zbliżony. Mianowicie stara Joomla zwłaszcza w wersji 1.5 jest już dzisiaj niestety niewspierana. Wiąże się to z wieloma rozszerzeniami, dodatkami oraz nieaktualizowanymi zabezpieczeniami co w efekcie czyni ją bardzo podatną na ataki hakerskie. W większości przypadków aktualizacji jakie wykonywaliśmy, następowały one w  sytuacjach ostatecznych, gdzie strony najcześciej na joomla 1.5 były zaspamowane i zainfekowane do tego stopnia, że ich dalsze użytkowanie groziło nie tylko zamknięciem strony na serwerze ale także miało negatywny wpływ na bezpieczeństwo danych właściciela w sieci. Najczęściej spotykanym atakiem na stare strony na joomla 1.5 -2.5 jest tzw. php i mysql inject, czyli zdalnie i automatyczne wgrywanie przez hakerów plików i skryptów w kod żródłowy przez nieaktualizowane i "dziurawe" komponenty do struktury serwisu www. W efekcie strony działają bardzo wolno, generują błędy, często wysyłają dużo niekontrolowanego spamu co prowadzi do blokad poczty na serwerze, w skrajnych przypadkach po prostu strony przestają się wyświetlać. Aktualizacja Joomla do najnowszej wersji - prosty zabieg czy przebudwa serwisu od podstaw? W większości przypadków aktualizacja Joomli z 1.5 do najnowszej wersji 3.6.3 wiąże się z wykonaniem całego serwisu praktycznie od nowa. Przemawia za tym kilka ważnych elementów: przenoszenie plików oraz baz danych mysql do najnowszej Joomli spowoduje nieprawidłowe wyświetlanie strony ze względu na różnice strukturalne w tabelach baz danych pomiędzy starą a nową wersją Joomla komponenty i dodatki zainstalowane w wersji 1.5 kilka lat temu nie będą działały prawidłowo na najnowszej wersji 3.6.x, poniewaz wiele z nich nie jest wspieranych i nie posiadają swoich aktualizacji przenoszenie starych pilków na najnowszy system joomla 3.6.x grozi przeniesieniem infekcji oraz szkodników na nową wersję szablon graficzny dla wersji w starej joomli ze względu na różnicę strukturalną w plikach css nie będzie działał prawidłowo i należy zaprojektować go ponownie treści - jedyny element, który można bezpiecznie przenieść na nową wersję Joomli, oczywiście analizując artykuł po artykule pozbywając się z kodu html podejrzanych skryptów oraz czyszcząc formatowanie   Jak przebiega aktualizacja joomli do najnowszej wersji tworzymy kopię bezpieczeństwa starego serwisu projektujemy nowy szablon na podstawie preferencji i wymagań klienta kopiujemy treść z aktualnego serwisu www, czyszcząc formatowanie i pozbywając się ewentualnego, niepożądanego kodu ze składni html artykułów jeśli stara strona miała widoczne wyniki pozycjonowania organicznego w google, optymalizujemy nową stronę, zachowując przybliżoną składnię linków, projektując strony błędów 404 oraz tworząc przekierowania nieistniejących starych adresów na nowe dokonujemy aktualizacj modułów, pluginów i komponentów. Jeśli aktualizacje nie występują, projektujemy własne komponenty zamienne. instalujemy zabezpieczenia na nowej stronie Aktualizując stronę na Joomli a praktycznie tworząc ją od podstaw na najnowszym systemie dbamy o bezpieczeństwo, instalując sprawdzone systemy firewall oraz antywirusowe, w celu monitorowania i blokowania prób wgrywania niepożądanych plików na serwer.
100 out of 100 with 6 ratings